Mag ik naar een Nederlandse dealer/garage?

EdK

Forumguru
Tijdens zijn oudejaarsconference riep Youp van 't Hek onder andere het over Heinekens nieuwe, alcoholvrije biermerk Buckler: "Buckler, dat kent u toch wel? Dat is dat gereformeerde bier. Buckler-drinkers, daar heb ik een hekel aan. Van die lullen van een jaar of 40 die naast je in het café staan met hun autosleutels. Rot eens op, jongen, ik sta hier een beetje bezopen te worden. Ga weg gek! Ga in de kerk zuipen, idioot. Zuip dan niet, idioot!" De term ‘Bucklerlul’ is op deze avond ontstaan. Geen Nederlander kreeg het alcoholvrije bier nog door zijn keel. Voor Heineken was het een miljoenenschadepost. Volgens velen veroorzaakte de uitspraken van Youp van 't Hek een drastische daling van de verkoopcijfers, waardoor het in 1993 uit de Nederlandse schappen werd gehaald. Er wordt trouwens ook gesproken dat niet alleen uitspraken van Youp, maar ook de concurrentie een reden is dat het bier niet meer in Nederland verkrijgbaar is. Bavaria Malt werd als lekkerder alcoholvrije versnapering gezien. Buckler Bier is overigens buiten Nederland nog wel in veel andere landen te koop.
 

leon-cupra

Forumguru
In 2007 reeds negatieve berichten op een ander forum over Rietje, te vinden via Google. Als je wilt kan ik er binnen de 5min er nog 100 vinden en toch is Rietje al 60 jaar de grootste dealer in Antwerpen. Elk bedrijf heeft te maken met negatieve recensies. Je moet al een enorme "influencer" zijn om een bedrijf te kunnen kraken. Over Pon en D'Ieteren bestaan ook niet de fraaiste verhalen en het zijn in NL en BE nog steeds zwaargewichten in de economie. :arghh:
 

YvesM

Lid
@leon-cupra Het is idd zo dat ik al veel negatieve verhalen heb gehoord over garage Rietje. We waren echter op zoek naar een nieuwe wagen en deze Kodiaq stond er als stockwagen aan een interessante prijs. Ik heb mij dan maar gewaagd aan deze aankoop bij deze garage en er vanuit gaande dat sommige verhalen ook cowboy-verhalen zijn. We zijn dus nooit te oud om bij te leren.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Je moet ook alles niet overdrijven. Voor 1 ontevreden klant, heb je 100 tevreden klanten. ik wil absoluut Rietje niet afbreken. Ik ken Rietje wel een beetje. Is een “fabriek” waar personeelsleden zich moeten houden aan regels en niet altijd op hun eigen houtje mogen beslissen waardoor je niet altijd het gevoel hebt van betrokkenheid met de klant. Maar is het daarom een slecht bedrijf? Absoluut niet.
Op mijn werk hebben we een online webshop die 700.00€ omzet draait op 1 type artikel. Gemiddelde bestelling is 100euro. dus je kan gemakkelijk inschatten hoeveel orders we per jaar versturen. Wij hebben ook negatieve recensies. Zijn we daarvoor een slechte onderneming ? Belange niet.

@Peter-036 , ik heb gezegd praat met je dealer. Dus niets doen heb ik niet gezegd. Maar dat dreigen en al, dat helpt langs geen kanten.
In doe de customer service bij mijn werkgever. Als een klant tegen mij begint te dreigen over slechte recensie en dergelijke wanneer we praten over garantiegevallen krijgt hij bij mij het deksel op de neus. Een klant die constructief een gesprek aangaat om een probleem op te lossen gaat wel sneller een toegeving krijgen of zelfs meer dan hij verwacht. Wederzijds respect
 
Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
Als een klant tegen mij begint te dreigen over slechte recensie en dergelijke wanneer we praten over garantiegevallen krijgt hij bij mij het deksel op de neus

Als ik jouw baas was zou ik je meteen ontslaan met zo'n houding en insteek op zo'n belangrijke positie als customer service. Je eigen ego ("klanten moeten wel beleefd blijven tegen mij en anders kunnen ze het schudden") is kennelijk belangrijker dan de belangen van een klant (die jouw salaris betaalt) en het imago van het bedrijf waar je werkt.
 

Jewepe

Forumguru
@YvesM

Gewoon je poot stijf houden en je neef z'n werk laten doen. Laat hem een dikke brief schrijven met veel juridische termen en een onderhoud met de directie eisen, al dan niet samebn met hun eigen jurist. De hardste schreeuwers krijgen over het algemeen het meest gedaan. Vooral als er mensen met een groot ego de customer service bemannen.
 

leon-cupra

Forumguru
@Jewepe ,daarmee dat mijn loon over acht jaar verdubbeld is. Het moet zijn dat mijn baas niet tevreden is over mij. :arghh:
Het gaat hem niet over mijn ego, maar hoe de klant tegenover de firma staat, wederzijds respect. Het is niet omdat jij als klant een mini deeltje van mijn loon betaalt, dat je mij als l*l moet behandelen.
Roepers kan je als firma missen als de pest. Vandaag roepen ze voor een vinger en nemen ze een hand, de volgende keer roepen ze om een hand en nemen ze een arm en uiteindelijk ben je als firma steeds de pineut. Roepers zullen ook nooit content zijn en zullen ook niet zorgen voor positieve mond-aan-mondreclame.(mijn baas heeft trouwens dezelfde mening)
Als roepende klant heb je idd op korte termijn het beste resultaat, op lange termijn ben je als roeper het slechtste af.
Stuur maar brieven met dikke juridische termen en zware bedreigingen ... volgende keer wanneer je dik in de problemen zit, zal een bedrijf als Rietje je "vriendelijk" doorsturen naar het volgend "slachtoffer". :arghh:
 

YvesM

Lid
Effe een update.

Vandaag telefoon gekregen van garage Rietje met de mededeling dat ze mij niet vergeten zijn en dat morgen de persoon terug aanwezig is die instaat voor de garantiegevallen en ze het dan nog eens gingen bekijken.
Hij gaf mij de garantie (ze kunnen het precies dan toch geven :D) dat ik begin volgende week bericht ging krijgen.
Ik ben benieuwd en laat wel weten wat het resultaat is.
 
Heb op de UK fora soortgelijke verhalen gelezen, met in eerste instantie een zelfde reactie van de dealers. Na veel aandringen wordt er vaak uit coulance de deur beschermer vervangen, omdat ze eigenlijk wel weten dat het design niet heel goed is en dit soort gevallen wel vaker voorkomen.
 

YvesM

Lid
Ben terug met een update. Garage heeft uiteraard ook stilgelegen door corona. Vorige week opeens terug telefoon van garagist om even langs te komen om wat opmetingen te doen. Ik dus naar daar waar ze direct zijn begonnen met foto's trekken en opmetingen. Blijkbaar moet "iets" in het portier 6 mm uitsteken om de portierbeschermingsrand optimaal te laten werken. Op het portier waar deze bij mij afgebroken was was dit maar 4 mm. Ze hebben dan ineens maar alle portiers nagekeken en bij een andere was het zelfs 7 mm. De twee andere waren in orde. Ondertussen een nieuwe afspraak gemaakt voor een eventuele herstelling indien het toch garantie blijkt te zijn. De technieker had er een goed oog op dat het wel garantie zou zijn, maar we blijven voorlopig afwachten wat D'ieteren zal zeggen. Ben benieuwd.
 

64rhfx

Senior Member
Bij een van mijn vorige auto's, een Passat, ging in Duitsland mijn achterklep slot kapot waardoor deze niet meer bleef dichtzitten. Bij VW werd gewoon een slot uit een van de nieuwe Passat's in de showroom het slot gehaald en bij mij er in gezet. Alles onder garantie.
 

YvesM

Lid
Blijkbaar wordt de portierbeschermrand niet meer geplaatst in de nieuwe Kodiaq. Wanneer ik stond aan te schuiven om de garage binnen te rijden stond er achter mij een man die net een nieuwe Kodiaq gekocht had. Ik vertelde hem over mijn probleem met de portierbeschermrand. Hij zei dat hij dat niet heeft in zijn nieuwe Kodiaq. Hij heeft het mij laten zien en idd, de voorziening is er nog wel maar dichtgemaakt met rubbere afdichtingen. Blijkbaar heeft Skoda er teveel miserie mee en hebben ze het gewoon afgeschaft.
 

hendrik38

Forumguru
Mijn dealer zei dat die niet viel onder de noemer wegbezuinigd, maar onder de noemer veel problemen met kledingstukken die erachter haken, stuk gaan, en voor garantie geclaimd worden.
 

Cordoba

Forumguru
@YvesM Ik neem aan dat de alternatieve Skodadealer in Breda die je op het oog had, de firma T-B betreft. Ik heb daar gematigde ervaringen mee: ik heb mijn auto daar bij de occasionafdeling gekocht (auto was anderhalf jaar oud), en heb behoorlijk wat moeite moeten doen om mijn garantieclaims geregeld te krijgen, ook het niveau van de monteurs vond ik niet geweldig: ik moest aan een monteur uitleggen hoe het kan dat je fouten hebt zonder foutcodes. :shutup:
Als alternatieve dealer zou ik in elk geval een ander kiezen, en ik heb later begrepen dat T-B in zijn eigen regio een twijfelachtige reputatie heeft.
 
Bovenaan Onderaan