Luuk's Audi

LT83

Forumguru
Nee zeker niet alleen puur het vermogen, tuurlijk is dat indrukwekkend en verslavend.
Maar het totaalplaatje qua geluid van de 8 pitter, vermogen en imponerende stabiliteit.
We hebben 3 kinderen en kunnen qua ruimte ook gewoon met het hele gezin op pad, die luchtvering is daarnaast een uitkomt.
Zet je alles op comfort en je hebt een ideale (relatief rustige) reisauto.
Daarnaast blijf ik het in deze kleur en verdere samenstelling een gruwelijk mooi ding vinden, dat helpt er ook aan mee ;)
Niet eerder bij een andere auto zo gehad.
 

LT83

Forumguru
Zo, we zijn weer even verder. Circa 1,5 geleden de auto opgehaald bij kiwiparts na montage van de custom downpipes. Is weer een knap stukje laswerk geworden met lege pijpen tot de onderzijde van de auto en tussenpijpen met sportcats ter plaatse van de oorspronkelijke middendempers. Het geluid is echt geweldig, heerlijk luid met de kleppen open. En nog steeds beschaafd met de kleppen dicht. Ik zal nog wel een keer een filmpje plaatsen.

Vandaag naar Lochem afgereisd voor de stage 2 motortuning en ook nieuwe aanpassing van de baksoftware Bij aankomst even een korte tegenvaller aangezien ze erachter kwamen dat de stekkers van de 2e lambdasonde verkeerd om zaten. Oorspronkelijk kruisen de downpipes door de aanwezigheid van de grote kats, maar door de lege voorpijpen recht naar beneden is dit veranderd. Alleen zat daarmee nu ook de sensor van bank 1 op uitlaat bank 2 aangesloten. Dit zorgde voor verkeerde meetwaarde en correcties. Gekukkig hebben de mannen bij JD dit weten op te lossen waarna de tuning kon beginnen. Topservice.

De eerste run met een basissetting kwam uit op 738pk, na de maatwerk aanpassing zag ik een bizar mooie 772pk en 1073nm. Dit was echter met een reeds afgekoelde motor met optimale inlaattemperatuur, de direct hieropvolgende run liet 754pk en 1039nm zien. Ga je wat langduriger sportief rijden of op warmere dagen is die laatste run representatiever. Maar bij een incidentele sprint of na een korte afkoelperiode levert hij met deze temperaturen die 772pk. Echt bizar mooi resultaat voor een 10 jaar oude auto al zeg ik het zelf. En een mooie verbetering ten opzichte van de reeds aanwezige stage 1. Zie onderstaand vergelijk van de verschillende uitdraaien.

Maar veel belangrijker dan de cijfers: het rijdt geweldig!! Een egale brute versnelling als je hierom vraagt en een veel fijner schakelende versnellingsbak. Dikke glimlach op de terugweg was zeker aanwezig.
 

Bijlagen

  • 20240207_165032.jpg
    20240207_165032.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Gefeliciteerd! Ik had eerst niet door dat jij het was met je naamswijziging, wat een cijfers man, genieten van dat beest! :)
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
wow daarmee hoef je je niet te schamen! Levert vast leuke Dragy cijfers op ;)

En wanneer komt de volgende test van Chris? :D
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Ja Dragy cijfers zijn leuk, weer stuk rapper. Maar veel belangrijker is dat hij echt lekker rijdt, dat blijft hetgeen waar het om gaat!
Mooi is dat JD hem heeft aangepast door de ECU van motor en bak eerst om te zetten naar een 2016 (facelift) software met de laatste updates (2019) en vanuit verder te werken, zo kreeg je volgens hen de fijnst rijdende auto. Dat is dus de meerwaarde van een toptuner :D

Je snapt dat ik Chris hier niet meer in laat rijden, veel te gevaarlijk met die man. :tongue:
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Vooral je midrange is echt dik omhoog gegaan en dat voel je dagelijks! Daar word ik zelfs vrolijk van :D
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Nu kom je eindelijk een beetje vooruit ;). Voor mij niet voor te stellen cijfers, ik zit tot nu toe op 579pk. Verdeeld over mijn volledige historie van 4 auto's :D. Geniet ervan!
Andere was inderdaad behoorlijk behelpen, heb er ook serieus nog wel over getwijfeld of het veel verschil zou maken.
Toch wel positief verrast nu. En ach veel vermogen staat niet altijd garant voor meer plezier he.....
 

LT83

Forumguru
Afgelopen week op een vrije woensdagochtend in DLD wezen tanken. Mooi moment om eens de Dragy erbij te pakken, meten is weten immers. Hier kwam een 6.25sec 100-200 als beste resultaat uit. Toch exact een seconde rapper in vergelijk met de stage 1 map, had ik niet verwacht.
 
Bovenaan Onderaan