Luuk's Audi

leon-cupra

Forumguru
Schitterende kleur. Echt een knappe samenstelling.

Spijtig dat een RS6 in België enorm duur is in taksen. Eenmalige inschrijving rond de 3.000€ en jaarlijkse taksen rond de 2.800€. Aankoop valt best nog mee voor een tweedehandse RS6, maar als je dan de maandelijkse kosten + taksen rekent is een RS6 zelfs tweedehands voor the happy fews (of the crazy people).
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

Kanerr

Forumguru
Gefeliciteerd!

Ik wist niet dat de RS ook met xenon lampen werd geleverd, ik dacht alleen met de vol LED lampen
 

LT83

Forumguru
Ja klopt dacht ik ook, alleen de 2013-2014 versie's hebben dan sowieso van die losse led bolletjes in het midden. Vind ik persoonlijk ook niet zo mooi. Ik heb een filmpje gevonden uit 2019 toen de auto geïmporteerd en verkocht is door John vd Rijt en daar zitten ook deze lampen er al in. Ik ben er wel blij mee!!
 

LT83

Forumguru
Kleine update; had al het vermoeden dat de RS6 niet standaard was. Hij voelt heel stuk rapper in vergelijk met de vorige S4.
Gisteravond even paar sprintjes getrokken met RS3 van een vriend. Deze heeft een JD stage 2+ pakket met 570pk en 740nm. RS6 blijft prima bij, van onderuit is de RS6 zelfs een tandje rapper bij hogere toeren lijkt de RS3 een fractie sneller. Maar dit is echt verwaarloosbaar, je hebt een dan in beide gevallen over maximaal een halve autolengte van 80-220km/h. Ik vermoed dus een stage 1 tuning met ergens tegen de 700pk en rond de 900nm. Binnenkort eens een keer bij JD laten meten en controleren denkik.
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Vorige week bij JDengineering geweest voor de vermogensmeting, het resultaat 678pk en 968nm! Een stage 1 tuning dus inderdaad.
Maar eens nadenken over stage 2 ;)

Vanavond trouwens een avondje met Christian (Sitechris hier) op pad geweest. Op de Duitse autobahn genoten van de RS6 en zijn gave M340i.
Binnenkort zal er vast iets op zijn blog te lezen zijn.

Daarnaast aangezien we er toch waren meteen wat tijden gemeten met de Dragy, 100-200km/h in 7,48 sec, Het zijn maar cijfertjes en belangrijker is dat hij gewoon fijn rijdt, maar altijd leuk!
 

sitechris

Donateur
En hier het verslag van deze Uber-Brutus. Inc video van de waanzinnige acceleratie! Wat een machine!

 

JeSko

Forumguru
Heel mooi stukje @sitechris , van genoten! Dat interieur is ook tijdloos, veel knapper dan wat VW hierna heeft uitgebracht imo, peak Audi is dit en dat komt wellicht niet meer terug, qua looks is dit voor mij DE Audi samen met de A/S5.
 

LT83

Forumguru
Even een update voor de geïnteresseerden.
Inmiddels aardig wat km's erop zitten met de RS6 en het is toch wel echt genieten, veruit de leukste auto die ik heb gehad!
Heb hem nu een maandje of 7 en betrap mijzelf er nog steeds op dat ik me een glimlach achteruit kijk als ik hem ergens geparkeerd heb.
Krijg ook heel veel reacties met deze auto, soms is het leuk.....soms denk ik weleens laat me met met rust ;)
Paar maanden terug groot onderhoud gedaan, wilde gewoon een soort van 0-beurt geven zodat ik zeker wist dat alles fris was en ik de komende jaren zelf de juiste intervallen kan aanhouden. Kortom;
* nieuwe remblokken rondom
* schijven laten afdraaien (trilde met remmen)
* nieuwe remvloeistof
* K&N luchtfilter
* NGK bougies
* Oliewissel (8,7 liter......) + oliefilter
* bak en diffolie

Toch toegegeven aan de altijd aanwezige drang naar meer, meer geluid en nog meer snelheid.
Over circa 2 weken komt er een custom uitlaatsysteem met sportcats onder van Kiwiparts (achterste stuk met kleppen laat ik origineel) en daarna naar JD voor de stage 2 setup. Benieuwd wat dit nog gaat brengen.
Ter voorbereiding nog een setje NGK Racing Competition Bougies besteld (die andere nieuwe NGK kunnen vast nog in de Superb heb ik mijzelf wijs gemaakt) en een JXB Cardanaslager upgrade.
 
Bovenaan Onderaan