Lugolux78's Bellebleu Skoda Octavia 2.0 TDI

lugolux78

Donateur
Kriebelt toch wel om de Skoda Octavia RSLine te voorzien van 2 x 2 bij zien van dit

uploadfromtaptalk1398521394466.jpg

De Leon had maar aan een kant uitlaat. De rest is door rvs-uitlaat toegevoegd... #primawerk

sitechris

Donateur
Akrapovich uitlaat zou ik niet plaatsen onder een diesel. Is zonde van de forse investering. Op een benzine RS Octi kan het zeker zinvol zijn. En ik vraag me af of hij leverbaar is op Octavia 2.0 TDI.

micky

Forumguru
Ik heb ervaring met Akrapovich, een vriend van me heeft hem onder de BMW 1M Coupe van zijn vriendin laten zetten, gruwelijk, helemaal door de bluetooth afstandsbediening (prik je in de 12volt aansteker) om de dempers te omzeilen, ik ben groot voorstander:tegek::tegek:

Cordoba

Forumguru
mmm, 't kan aan mij liggen, maar bij prijzen van 2k en meer voor een uitlaat, zou ik toch eerder kiezen voor chip, of voor andere turbo dan kun je echt vermogenswinst behalen. Bij alleen een andere uitlaat is dat toch dubieus (alleen als je vóór en ná een rollenbanktest doet, kun je het echt vergelijken, en dan nog zal de winst bij de meeste auto's marginaal zijn).

micky

Forumguru
@Cordoba , mee eens, maar in dit geval is zo'n beetje alles al gedaan en het geluid is ook belangrijk :) overigens heeft hij standaard al 340PK en 500NM

sitechris

Donateur
In een uitlaat investeer je met name vanwege het geluid, niet vanwege de vrij geringe PK-winst. Het voordeel van Akrapovich is dat het topkwaliteit uitlaat is en ze geweldig klinken. Helaas was Akrapovich uitlaat toen nog niet onder de RS leverbaar, anders had ik ze zeker genomen. Nu heb ik een Milltek, overigens ook prima uitlaat.

Ander voordeel van een aftermarket uitlaat. Het ziet er vaak net wat cooler uit. Zie bv de foto van mijn vorige GTI met Milltek uitlaat. De looks kun je overigens ook met sierstukken bereiken, alleen mis je dan wel het vollere en persoonlijke mooiere geluid.

IMG_0075.JPG IMG_0139.JPG IMG_1822 zk.jpg IMG_1561 1024.jpg

lugolux78

Donateur
Dan nog ga ik voor de inbouw/opbouw van een eindsierstuk. Ik zou nooit 2k aan een uitlaat uitgeven. Een custom made bij rvs-uitlaat kost 650 eur. Daarnaast is het op een diesel puur en alleen voor de looks. Veel ander geluid krijg je in mijn optiek niet. Is ook niet mijn insteek. Ik kom bij klanten en bedrijven en hoef dan geen knalpott te hebben. Puur alleen twee mooie RVS pijpjes die netjes onder de achterbumper pronken

sitechris

Donateur
idd, bij een diesel zou ik ook gewoon sierstuk nemen. Ik zou het persoonlijk wel beperken tot twee stuks links zoals nu bv op de Audi A4, Seat Leon etc etc zit. Twee links en twee rechts vind ik persoonlijk net wat overkill.

Seat Leon 2.jpg

lugolux78

Donateur
Yep. Wil zelfde achterkant als die ik op mijn A4 had. 2 ronde pijpjes of licht platgeslagen. Het is ten slotte een chique Skoda hahah. Geen Johnny Skoda

RaceVrs

Banned
Catback systeem met een middendemper € 680,- excl. BTW en excl. montage
Catback systeem met een middenpijp € 510 excl. BTW en excl. montage

Extra optie:
Downpipe met sportcat € 810,- excl. BTW

Uhhh wat moet ik hebben @sitechris?? Moet ff langskomen bij ze om te kijken hoe en wat ofzo.

LT83

Forumguru
Ligt eraan wat je ermee wilt bereiken @RaceVrs , wil je er meer vermogen door behalen is de downpipe van belang, hierdoor kun je veilig meer turbodruk draaien. Qua geluid brengt dit niet heel veel extra, hoogstens een iets voller geluid.
Voor het geluid en de looks kun je beter een catback nemen, waarbij de uitvoering zonder demper (non resonated) meer geluid geeft maar ook meer kan gaan dreunen bij constante snelheden (bijvoorbeeld 130km/h op snelweg)

RaceVrs

Banned
Thanks. Wil inderdaad voornamelijk in deze keuze (Abt komt later dit jaar) voor de looks---sierstukjes eraf gok ik zo en een mooi sierstuk erop/carbon en het geluid gaan. Het mag wat meer grommen.

RaceVrs

Banned
Ja precies. Toch wat tam anders. Is wel de prijs van de O2 Rs. Maar zal niet heel gek verschillen (O3 Rs was ze nog niet bekend). Maar zoneen catback is dan gewoon vanaf een bepaald punt naar de achterkant van de wagen? Weinig verstand hier :-)

sitechris

Donateur
Bij Audi kun je ook dit bestellen. Namaaksound. Het klinkt overigens ook buiten de auto, dat vind ik dan wel weer knap gedaan. Hoe onwenselijk ik dit ook vind overigens. En het mag wat kosten. 1250 eurietjes excl arbeidsloon lees ik ergens op het internet. Krijg je wel een sierpijp links en rechts voor.

Ben benieuwd wanneer dit als optie op andere VAG's wordt geleverd. Overigens doen meer merken dit al. De nieuwe Clio, BMW M5 hebben ook versterking via de speakers.

Bovenaan Onderaan