Lugolux78's Bellebleu Skoda Octavia 2.0 TDI

CDK

Forumguru
Klopt @Joske bij mij zat er het bizarre bedrag van €26.400,- aan belasting (BTW + BPM) op heb ik zojuist op de factuur afgelezen..... :banghead:

lugolux78

Donateur
Km heffing is geen slecht idee. Zeker als je twee auto's hebt. Ik rij met mijn auto veel. Mijn vrouw meestal rondom de stad en in de stad. Maar betaald wel volle mep MRB. Das dus niet eerlijk. Principe de gebruiker betaald is eerlijker dan de vervuiler. We moeten in Nederland ook stoppen met de bijtellingswaanzin. Krijg je alleen maar lange levertijden van hahaah zeker als je voor een 14% kiest... Bij Skoda dan.. :deuk:

Noord26

Forumguru
Brrrr :nailbiting:

Waanzin.. Maja, in België willen ze wel kmheffing invoeren, de zotten!

Je zou eens prijzen moeten vergelijken tussen BE en NL wat een auto kost in aanschaf, belasting (houderschap/wegenbelasting) en brandstof..

Kreeg vandaag te horen dat ik maar liefst 1 dag vrij krijg volgens de CAO voor bevalling van de kleine. In BE zijn dat er 10 geloof ik? Denk dat ik ooit nog een 10km ga verhuizen dat stippel-lijntje over op de kaart..

:wavecry:

sitechris

Donateur
Het principe dat ik als gebruiker betaal is al van toepassing als ik vaker mijn tank moet volgooien. Ook dan betaal ik belasting extra. Ik zou graag eens zien dat de automobilist een extraatje krijgt. Maar ja....wij zijn de ideale melkkoe.

LT83

Forumguru
Wat had je in gedachten Chris; BTW en BPM op nieuwe auto's afschaffen, geen MRB meer en alle accijns van de brandstof af?
Owja en ook nog een subsidie op premium brandstoffen, want die zorgen voor een beter verbruik en schonere motor.
Dat lijkt mij wel wat, als jij in de politiek stapt heb je mijn stem alvast :)

sitechris

Donateur
En hogere maximumsnelheid :)

Of wat vind je van de regel dat je speciale winner- en loserlanes in het leven roept. Dat de rechterbanen voor vrachtverkeer en de eco bijtellers zijn, de middelste baan voor auto's met minder dan 200 pk en de linkerbaan (of linkerbanen) voor de 200 pk plus brigade met een minimumsnelheid van 180 km/h. Lijkt me wel wat ;)

LT83

Forumguru
Die winner- en loserlanes zijn een hele mooie en nette oplossing lijkt mij! Top idee.
Maak je geen zorgen lugolux, jij knalt er gewoon een ander uitlaatje onder met een chipje op maat en met een beetje een optimistische rollenbank op een koude winterdag kun jij dan ook gewoon toegang tot de winnerlane aanvragen :)
Die 180km/h is dan trouwens nog wel wat aan de lage kant, maar goed dat zijn details waar vast nog over te 'onderhandelen' is :D

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Ik elk land is wel wat. Maar idd is het ronduit belachelijk op wat voor manier de autorijders hier worden uitgemolken.

Bovenaan Onderaan