Lugolux78: Audi E-Tron

CDK

Forumguru
een échte dikke Benz met een S in de typeaanduiding...., daar zou ik dan wél weer in willen rijden hoor :)
 

lugolux78

Forumguru
Hoe kom je bij 2200kg? Hij weeg 1665kg namelijk. Dus nog geen 100kg zwaarder als je A3!

Wel lekker hoor die 600Nm aan koppel. En al 350Nm bij 1200tpm. Vermogen zegt weinig in de praktijk, of je moet altijd boven de 5000tpm willen rijden. Koppel des te meer.

Dat zei ik overigens exact hetzelfde (over nooit Mercedes rijden): totdat ik er in gereden had. En als vergelijk had ik dan een (stevig aangeklede en gekietelde) S2.. ;)

Ah ok.
Maar ik heb tijdje een Mercedes A Klasse (nieuwe type) gereden. Vond het echt een verschikkelijke auto binnenin. Met die nep ipad en onlogisch geheel. Nee doe mij maar MMI. Daarnaast ik vind het gewoon geen mooie auto's. Gelukkig mogen smaken verschillen. En ja de Mercedes C zou waarschijnlijk niet in het leasebudget passen. Als je beetje aangeklede wilt hebben ga je al gauw richting 70k. Dan zou ik eerder voor een Tesla kiezen ;)
 

Noord26

Forumguru
Ah ok.
Maar ik heb tijdje een Mercedes A Klasse (nieuwe type) gereden. Vond het echt een verschikkelijke auto binnenin. Met die nep ipad en onlogisch geheel. Nee doe mij maar MMI. Daarnaast ik vind het gewoon geen mooie auto's. Gelukkig mogen smaken verschillen. En ja de Mercedes C zou waarschijnlijk niet in het leasebudget passen. Als je beetje aangeklede wilt hebben ga je al gauw richting 70k. Dan zou ik eerder voor een Tesla kiezen ;)

Begrijp mij niet verkeerd: ik had dezelfde mening als jou voordat ik in een C-klasse (vanaf 2014) stapte. Wat een afwerking. Vergelijkbaar met een S-klasse.

Je hebt vast en zeker een juiste keuze gemaakt en kan je punt onderstrepen wat je echt nodig hebt aan ruimte. Vroeger reden we toch allemaal vol gepakt met 4 personen in een Opel Kadet naar Zuid Frankrijk?

De lijnen van deze A3 kloppen 'gewoon'. Dat doet vrijwel geen enkel ander model/merk ze na!

Eenmaal hybride/electrisch gereden ben je verkocht; dat is mij inmiddels wel duidelijk geworden. Zeker icm een automaat. Wat een rust/stilte..

ps. Een beetje aangeklede Tesla kost meer als een ton. Heb ik ook in mogen rijden. Moet je tegenwoordig wel bijna als Tilburger waar ze ze in elkaar schroeven. ;) Kanttekening: degene die de C-klasse heeft besteld had eerst een Tesla in bestelling staan. Maar heeft deze geannuleerd vanwege oplopende levertijd en was verkocht aan de C-klasse na het rijden (wilde wel persee het AMG exterieur pakket).
 

lugolux78

Forumguru
Gisteren naar de Heimat (Luxemburg) geweest. Dus automatisch stukje Ardennen. In combinatie met eibach is dit (zelfs op winterbanden) een auto die echt strak en direkt stuurt. Bochtenvreter en dat uit huize VAG... heel erg blij mee.

Zal na de eerste 5k km wel even een review doen in het hiervoor bestemde topic/sectie. (zit na een week al op 1500 km) dus zal rap gaan...
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie dit topic nu pas :bloos: Mooie auto Luc, maar die skirts lijken er wel heel erg aangeplakt te zitten (op basis van je foto).
 

lugolux78

Forumguru
Eventjes 3 weken lang weer mijn oude O3 terug.
Alleen zuinig is er niet mee gereden...
Pijnlijk om te zien...
 

sitechris

Donateur
Had topic ook even gemist. Mooie auto zo'n Audi A3 en verfijnd/comfortabele ride. Enige minpuntje van de E-tron is het ontbreken van een uitlaat achter. Is klein optisch leed, maar dat terzijde ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Begrijp mij niet verkeerd: ik had dezelfde mening als jou voordat ik in een C-klasse (vanaf 2014) stapte. Wat een afwerking. Vergelijkbaar met een S-klasse.

mwa, laatst in een C klasse gereden en ik vond het echt geen klasse meer dan mijn Passat met alle respect.
Nu was het wel een typische leaseuitvoering vs mijn Highline Passat..
 

lugolux78

Forumguru
Met de Audi kan je zeker niet op vakantie? :deuk:

Wat ben je toch slim
Whahaha
Dat is waar maar ook omdat de Skoda binnenkort uit de lease gaat.
Fijne auto. Jammer dat ie door de collega's beetje afgetrapt is. Maar goed dan had ik niet tussentijds weg moeten gaan. Nu weer terug op oude nest...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

lugolux78

Forumguru
Nou de propositie en het streven van het bedrijf zijn nobel (maatschappelijk verantwoord ondernemen toetsen en waar nodig helpen). Maar het bedrijf en dan vooral de zogenaamde managers, verschikkelijk. Oh en als ik 40 uur contract heb wil ik ook 40 uur werken. Meer geen probleem. Maar me op woensdag al gruwelijk vervelen... Das leuk voor even maar nee dat vind ik helemaal niks... Dus was het gras groener? ... De illusie waarschijnlijk... #leermoment
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan