Lugolux78: Audi E-Tron

lugolux78

Forumguru
Het wachten heeft een einde en sinds een aantal dagen in het bezit van de Audi A3 Etron.
Erg blij mee, al mis ik toch echt de schier oneindige ruimte van de O3 :cry:

Maar ja, that's life....

full
 

Joske

Forumguru
Tof karretje nochtans :thumbsup: maar qua binnenruimte kan ik er mij iets levendigs bij voorstellen ;)
 

lugolux78

Forumguru
Thx. Ja het is echt een auto die af is. Ben eigenlijk wel erg blij dat ik nu niet meer in de GTE hoef rond te rijden. De afwerking van de o3 was echt beter dan in de GTE....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

lugolux78

Forumguru
Tof karretje nochtans :thumbsup: maar qua binnenruimte kan ik er mij iets levendigs bij voorstellen ;)

Valt niet tegen alleen achterbak is klein... 300l
Maar ja dakbox van 360l dus kom uit op 630l en das dan weer net zoals in de O3 maar minder bruikbaar dat dan weer wel!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
inderdaad! liters zegt niet alles é, bruikbaarheid ondervindt je vaak pas in de praktijk.. :)
 

lugolux78

Forumguru
Hond pas achterin en dat was minimum criteria. Rest kan bij de voeten van de kinderen en in dakkoffer.
Kortom we kunnen gewoon naar zuid Frankrijk maar dan ff anders plannen.
Maar geef je 100% gelijk @Joske
 

lugolux78

Forumguru
No way dat ik ooit Mercedes ga rijden...
279 pk bij 2.200 kilo. En als je panodak wil zit je aan de 14% bijtelling...
Nee doe mij maar VAG!
Baal nog steeds dat Skoda "onderdrukt" wordt.
Stel dat ze de Octavia 3 Combi met hybride aandrijving uit hadden gebracht. Nog steeds ruimte in overvloed!
Gemiste kans...
 

Noord26

Forumguru
No way dat ik ooit Mercedes ga rijden...
279 pk bij 2.200 kilo. En als je panodak wil zit je aan de 14% bijtelling...
Nee doe mij maar VAG!
Baal nog steeds dat Skoda "onderdrukt" wordt.
Stel dat ze de Octavia 3 Combi met hybride aandrijving uit hadden gebracht. Nog steeds ruimte in overvloed!
Gemiste kans...

Hoe kom je bij 2200kg? Hij weeg 1665kg namelijk. Dus nog geen 100kg zwaarder als je A3!

Wel lekker hoor die 600Nm aan koppel. En al 350Nm bij 1200tpm. Vermogen zegt weinig in de praktijk, of je moet altijd boven de 5000tpm willen rijden. Koppel des te meer.

Dat zei ik overigens exact hetzelfde (over nooit Mercedes rijden): totdat ik er in gereden had. En als vergelijk had ik dan een (stevig aangeklede en gekietelde) S2.. ;)
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Persoonlijk vind ik de A3 zeker mooier als een O3. Enigste afbreukpunt voor mij vind ik de dakrails die niet passen op de auto.
 
Bovenaan Onderaan