LPG G3 laten inbouwen?

Octa Collection

Forumguru
Nieuwenhuijsen is één van de goedkoopste, ik heb gevraagd of een klepsmeesysteem nodig is bij 2 bedrijven.
Een andere auto vind ik nog steeds geen optie, ook niet op gas.

@bobby45 wie of wat is DMI?
 

Octa Collection

Forumguru
Heb nog 2 offertes opgevraagd,

http://www.ommeren-autogas.nl/
Goedemiddag

Voor de Skaoda hebben wij een prima lpg G3 systeem van het merk BRC met een 67 liter tank verzonken inbouw op de plaats van het reservewiel.
De kosten van de BRC installatie zijn 1895.00 euro incl btw montage en rdw keuring met 3 jaar garantie op de lpg install.
De inbouw duurt 1 tot 2 dagen en tijdens de inbouw krijgt u een gratis leenauto van ons.
Als u verdere vragen heeft kunt u ons altijd mailen of bellen.

Mvg D v Ommeren

Van het andere bedrijf nog geen reactie (aangevraagd op zondag) deze volgt eventueel nog.
Qua prijs is van Ommeren iets duurder als van de Bilt voor dezelfde BRC installatie, van Ommeren is voor mij iets verder weg.

Zoals het er nu voorstaat twijfel ik tussen van der Bilt (BRC) en Nieuwehuijsen (Vogels)
Van beide kan ik niet echt slechte recenties vinden dus ga ik ervan uit dat ze zakenkundig zijn.
Dan nog kiezen tussen Vogels en BRC, wat is de betere?
Als iemand over deze twee vraagstukken een mening heeft laat maar horen!
 

bobby45

Actief lid
smeering is volgens dmi niet nodig op 2 liter vag motoren

was er toch dus ff gevraagd je kunt ze ook mailen
 

Octa Collection

Forumguru
Dank je wel bobby, van 4 inbouwers heb ik hetzelfde antwoord gekregen dus dat maakt 5, niet nodig dus.
Nu nog kiezen tussen BRC en Vogels.................
Wordt vervolgd.
 

Octaviadri

Nieuw lid
Persoonlijk heb ik goede ervaring met dat lpg-bedrijf uit Lunetten. Ik ben er een keer geweest voor reparatie aan m'n AG lpg-systeem. Ik heb het ook op een 2.0 blok, het systeem zit er nu zo'n 170.000 km in en ik begin nu wat vage symptomen te ontdekken van ingeslagen kleppen. Als je de aanschaf er na 2 jaar uit hebt en je kunt er nog een jaar of 6 mee rijden, zou ik het zeker doen.
 

Octa Collection

Forumguru
Nog een laatste offerte,
http://www.lpgverkerk.nl/


Voor uw Skoda Octavia met de AZJ motor kunnen wij 2 gassystemen aanbieden:
Vialle LPi met een 55 liter tank voor € 1995,- incl btw.
Prins VSi-2 met een 54 liter tank voor € 2295,- incl btw.
Bij beide systemen raden wij aan om een klepsmeer systeem te monteren.
Wij gebruiken hiervoor een flash-lube systeem met verdeelstuk zodat elke cilinder evenveel krijgt.
Meerprijs hiervan is € 150,- incl btw incl montage.
Beide systemen zijn uiteraard G3.
Op het Vialle LPi systeem zit 2 jaar garantie.
Op het Prins VSi-2 systeem zit 3 jaar garantie.
Er zijn ook goedkopere gassystemen op de markt maar wij hebben de voorkeur om voor kwaliteit te kiezen.Het is ook mogelijk om een tank met grotere inhoud te monteren, daarbij komt wel de vloer omhoog.


Zeker niet de goedkoopste, biedt wel Vialle aan als enige.
Wel weer een klepsmeersysteem.

Zoals het er nu voorstaat neig ik naar de Vogels installatie zonder klep smeersysteem.
Hoop er binnenkort een definitieve klap op te kunnen geven.
Wordt vervolgd.
 

Octa Collection

Forumguru
Inderdaad, als alle inbouwers zeggen dat het nodig is ja, nu zegt het overgrote deel dat het niet nodig is.
Lijkt me dan zonde van het geld en op internet zijn ook diverse twijfels of deze systemen wel zo goed werken.

Je ziet niet zo heel veel 2.0 op lpg, die te koop aangeboden worden hebben vaak wel hoge kilometerstanden, ook de ervaring van Octaviadri is positief, mijn mening is dat klep smeersysteem niet noodzakelijk is.
 

Cyrus

Actief lid
Voor die "slechts" € 150 meerprijs op een best forse investering van pakweg € 2.000 zou ik zeker wel dat klepsmeersysteem er toch op laten zetten. Het is een zeer bescheiden meerbedrag, dat op het totaal het verschil nou ook niet echt niet maakt. Wellicht is het er nog bij te onderhandelen ook, worden die meerkosten van zo'n systeem nóg lager op het totaal.

Wanneer je dat klepsmeersysteem wel laat monteren, weet je zeker dat je ellende in de toekomst qua ingeslagen kleppen zult voorkomen. Een koprevisie is vele malen duurder dan die extra € 150 investering van nu en zoiets komt ook altijd op momenten dat het je niet uitkomt. Engelsen hebben hier een mooie uitdrukking voor: "Penny wise, pound foolish". Ofwel: een heel klein beetje nu besparen kan je later wellicht duur komen te staan.
 

Octa Collection

Forumguru
En vandaag was het dan zover, auto weer opgehaald en nu rijdend op lpg.
Van Nieuwenhuijsen uit Houten heeft de Vogels installatie ingebouwd, dit duurde 3 dagen.
Ziet er allemaal netjes uit en ook het nieuwe kentekenbewijs wordt door hun geregeld.
Qua rijden merk je er niks van, het is dat er een ledje brand dat je op lpg rijdt anders weet je het niet.

Nog wel even een pluim voor van Nieuwenhuijsen, auto was keurig gewassen en gestofzuigd, de laatste keer dat ik dat gedaan had was al even geleden :crazy:. Leenauto mee (Ford Ka, leuk bakkie maar blij dat ik mijn octa weer heb) uitleg over de installatie, afhandeling, ontvangst en zo allemaal prima. Gelukkig zijn er nog bedrijven waar je je nog echt klant voelt.
 

Vlaar032

Senior Member
Ben wat laat in deze discussie. Heb de O2 1,6 8v Tiptronic op LPG. De 1,6 (niet die met de "Mexico cylinderkop") kan er goed tegen maar de 2,0 stond idd op de lijst van Vialle om eerst geharde klepzittingen te plaatsen. Of een klepsmeer systeem. Maar aan de andere kant: die 2 liter heeft haast geen toeren nodig, ik had'm vroeger ook in een O1. Als je er rustig mee omgaat houdt-ie het vast wel even uit.
Even wat anders, ook over LPG...
Nu heb ik trouwens NGK LPG bougies "Laserline" gekocht op internet en die gaat m'n garage a.s. vrijdag plaatsen.
Ik kan dat niet zo goed zelf omdat 2 bougies onder het inlaat spruitstuk zitten.
Ik hoor daar ernstig wisselende verhalen over dus ik vraag wel even of hij me de oude bougies even mee terug geeft :wink:
 

Octa Collection

Forumguru
Latere reacties zijn ook welkom hoor :)
Ik heb nu ca 6000 km op lpg gereden en het bevalt me prima, vooral het afrekenen aan de pomp! :D
Qua toeren kom ik zelden boven de 3500, er zit voldoende pit ''onderin'' de motor.

Ik heb ook nieuwe bougies aangeschaft maar niet de lpg bougies, zijn toch wel flink aan de prijs, ik heb de platina versie genomen.
Ze moeten er nog in maar ook bij mijn motor zitten bougie 2 en 3 ''verstopt'' onder de inlaat, ik moet nog moed verzamelen :wacky:
Het moet te doen zijn zonder de inlaat te demonteren, met een knikstuk op de ratel moet de klus te doen zijn, stekkers van de injectoren eraf om nog iets meer ruimte te creeren.
Interval geeft aan nog 1500 km tot de volgende beurt dus volgende maand ga ik ermee aan de slag, luchtfilter en interieurfilter heb ik ook al in huis.

Alleen het olie verversen twijfel ik over, met een vacuumpomp kan je de olie eruit halen zonder dat je eronder hoeft te gaan liggen, probleem is het oliefilter, ik denk niet dat ik die van bovenaf eruit krijg. Als van bovenaf niet lukt moet je er toch onder om de beschermplaat los te nemen en daarvandaan het oliefilter verwijderen. Dan kan je ook de plug losnemen en de olie aftappen.
Ik heb geen put of brug tot mijn beschikking en op straat gaan liggen vind ik eigenlijk geen optie, zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben of moet ik hiervoor toch naar de garage?
 

Tachi

Actief lid
Het moet te doen zijn zonder de inlaat te demonteren, met een knikstuk op de ratel moet de klus te doen zijn, stekkers van de injectoren eraf om nog iets meer ruimte te creeren.
Met knikstuk heel goed te doen. Je hoeft geen stekkers los te halen. Behalve je bougiekabels. :tongue:
Als van bovenaf niet lukt moet je er toch onder om de beschermplaat los te nemen en daarvandaan het oliefilter verwijderen. Dan kan je ook de plug losnemen en de olie aftappen.
Ik heb geen put of brug tot mijn beschikking en op straat gaan liggen vind ik eigenlijk geen optie, zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben of moet ik hiervoor toch naar de garage?
Van bovenaf zou ik niet weten hoe. Op straat zou je een stoeprand op kunnen oprijden. Je houdt niet veel over, maar dan kan je er wel makkelijker bij. Als je geen assteunen of oprijbokken hebt dan kun je nog MacGyveren met een krik en heel veel stoeptegels of houten klossen stapelen :D
 

Vlaar032

Senior Member
Als de olie aan de beurt is met het filter voor de motor sta ik zaterdags 's morgens om halfnegen bij de KwikFit, wacht er ff op met een bakkie koffie en daar gaat-ie altijd op de brug.
Let wel dat er 5W30 in moet, dat doen ze ook wel gewoon, dus een leuk KF prijsje zit er dan niet meer in, dit is duurder dan de olie waarmee ze adverteren. (10W40)
En dan zet ik de onderhoudsinterval indicator zelf terug. Die gaat dan niet op VOI maar een vast interval dacht ik.
 

Octa Collection

Forumguru
De bougies vervangen zal me wel lukken, om de kosten van het onderhoud wat lager te krijgen ga ik meer zelf doen.
Maar op straat liggen om olie te verversen zie ik niet zo zitten, als ik de prijzen van de kwikfit en euromaster bekijk kan ik net zo goed mijn vaste onderhoudsbedrijf het laten uitvoeren.
De meeste winst zit in het zelf doen alleen het oliefilter kan ik denk ik niet zelf doen van boven af, misschien toch maar laten doen dan..........

Overigens voor het vervangen van de olie had ik deze gevonden http://www.georgekniest.nl/Catalogu...Seago+olie+extractor+6+liter+bol/product.aspx
wellicht zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Er zijn ook electrische uitvoeringen te vinden op internet.

Onderhoudsintervalindicator (3x woordwaarde) reset ik ook zelf, de mijne heeft een vaste interval van 15.000 km.
En van de kwikfit ben ik niet zo'n fan, ieder zijn ding en er zal beslist kaf tussen het koren zitten maar de ervaringen die ik ermee heb gehad heeft mij destijds doen besluiten daar nooit meer te komen.
 

EdK

Forumguru
toevallig vandaag een test mee gedaan op het werk waar we olie uit vertragingsbakken willen verversen.
En hadden al elektrische pompjes geprobeerd maar door de vrij stroperige olie kregen we niet alles of geheel leeg met de elektrische.
En met deze bol en het ervoor zorgen dat er een vacuum blijft hadden we ondanks de stroperige olie de vertragingsbak toch met een uur leeg.

Dus zodra je dit gebruikt met je motorolie en er voor zorgt dat de olie nog warm is kan ik je zeggen dat je er geen miskoop aan zult hebben
 
Bovenaan Onderaan