LPG G3 laten inbouwen?

Octa Collection

Forumguru
Met mijn Octavia rij ik ca 23.500 km per jaar.
Mijn verbruik op benzine is 1 liter op 11,5 km, ik ben aan het overwegen om een lpg g3 installatie te laten inbouwen.
Wat vinden jullie? doen of niet?
In principe ben ik van plan deze auto op te rijden, km stand is nu 90.000 km dus wat is wijsheid?
Volgens mijn berekening heb ik de installatie kosten er na 2 jaar uit.

Betreft dus een Octavia 1 2.0 motorcode AZJ
 

Noord26

Forumguru
Waarom niet? Je geeft al aan dat je het er binnen 2 jaar uit hebt en daarnaast wil je hem op rijden. Bovendien een turbo-loos blok wat beter tegen LPG bestand zou moeten zijn.
 

Noord26

Forumguru
€1500,- aan kosten voor een volledige LPG installatie incl inbouw? Dat is wel heel erg goedkoop, of zie ik dat verkeerd?
 

turboturbo

Forumguru
Van de Octavia's heb ik eigenlijk vooral (alleen nog maar?) 1.6 motoren gezien met LPG. Ik begon me al af te vragen af dat kwam omdat dit de enige geschikte motor (danwel beste keuze) zou zijn voor LPG.
 

Chatslet

Forumguru
hou er rekening mee dat je ook meer onderhoudskosten met LPG hebt. Misschien is inruilen voor een diesel dan goedkoper.
 

Havana

Forumguru
Voor een 4 cilinder is 1500 echt niet goedkoop. Ik had voor mn oude Peugeot een offerte voor 1200.

Waar je goed op moet letten is dat je LPI neemt, dus een systeem waarbij het gas vloeibaar wordt geinjecteerd, bijvoorbeeld een systeem van Vialle. Het voordeel hiervan is dat je geen prestatieverlies hebt terwijl het verbruik ook minder toeneemt dan bij een "gewone" LPG installatie.
 
Ik heb ervaring met de LPI van Vialle in een 1.6motor van VAG (Seat Leon). Ik sluit me aan bij Chatslet om misschien auto in te ruilen voor een diesel. Of dit goedkoper is betwijfel ik. Mijn ervaring heeft geleerd dat IK geen auto op gas meer wil. Veel problemen met de injectoren gehad en motorstoringen. Er zijn natuurlijk mensen die goede ervaring hier mee hebben, maar ook mensen met minder goede ervaring.
 

Noord26

Forumguru
@ Havana: 1200 voor een LPG G3 installatie incl inbouw is ongeveer de helft wat ik hoor voor een beetje fatsoenlijke vaille installatie? Waar haal je die prijzen vandaan en wat krijg je daar precies voor? Lpdi schijnt voor TSI beter te zijn.
 

Havana

Forumguru
Dat was ook geen Vialle-systeem, maar een Omegas. Destijds een prijs opgevraagd bij Olijve gasinbouw in Assen. Is al wel meer dan een jaar geleden.

Collega van me heeft een BMW 5-serie (6 pitter) en die laat deze week een LPI-systeem van Vialli inbouwen. Prijs was 2100.
 

Octa Collection

Forumguru
Bedankt allemaal voor de reacties zover.
Ik heb een aantal offertes ontvangen en de prijzen lopen van € 1775,- tot € 2400,-
1 bedrijf adviseert om een kleppen smeersysteem te plaatsen maar geven geen garantie op de kleppen.

Waarom geen andere auto? Voor deze krijg ik bij inruil of particuliere verkoop te weinig terug om iets nieuwers en knaps te kopen of ik moet mijn bankrekening aanspreken, kortom een andere auto kost meer.
De octavia heb ik nu bijna 3 jaar en bevalt goed, vandaag de apk keuring gehad en geen problemen, de schijven en blokken voor zitten er wel aan te komen maar dat is normaal slijtage/onderhoud.
Voor de rest heb ik geen problemen gehad met deze auto en hij bevalt verder prima vandaar de optie om op lpg te gaan rijden.

Ik woon in de regio amersfoort-utrecht dus als er mensen zijn met ervaringen van gasinbouwers in de buurt laat je gerust horen. :xyxthumbs:
 

Octa Collection

Forumguru
Vialle lees ik toch best wel veel negatieve berichten over, gas fx is niet meer of vialle ondersteunt dat niet meer.
Ik heb nu 5 offertes binnen en Landi zit daar 3x bij, verder BRC, Vogels en Prins.

Overigens over wat ik op internet tegenkom is dat Vogels en Landi het zelfde systeem hebben, dwz Vogels is Landi? BRC ken ik helemaal niet, onbekend maakt onbemind?

Prins is de duurste met € 2400,- nu wil ik zeker niet perse de goedkoopste, ik betaal liever wat meer voor een goede installatie.
Tips en trics zijn natuurlijk nog steeds welkom.
 

Octa Collection

Forumguru
Jazeker mag dat.
Hieronder een overzicht van de aanbieders met toelichting.

http://www.rijdenopautogas.nl/nl/Introductie.php
Wij hebben voor U een Vogels autogassysteem voor E 1995,- incl btw en montage en 3 jaar garantie
en uiteraard een verzonken lpgtank op de plaats van het reservewiel
Vr Groet Lunetten

http://www.ags-lpg.nl/
Wij kunnen genoemde Skoda voorzien van een G3 sequentieel lpg injectie systeem van het merk Prins of Landi.
De tankinhoud in overleg. De inbouw duurt 3 dagen en er is een gratis leenauto ter beschikking. Er is een inhouds indicatie in de keuze schakelaar aanwezig en u heeft 3, dan wel 2 jaar (onbeperkte km) garantie op onderdelen & arbeidsloon van de LPG installatie.
De kosten bedragen € 2400,- (Prins) of €1975,- (Landi) incl BTW & afmelden RDW.
Mocht u verder nog vragen hebben verzoeken wij u om ons te bellen (030-6954508)
Deze prijs offerte is 3 maanden geldig.


http://www.vdbilt.nl/website/
Een BRC Lpg G3 systeem met verzonken tank van 69 liter komt voor uw auto op € 1795,= inclusief BTW, montage en goedkeur RDW.
De montage duurt 2 dagen, de levertijd is 1 week.
Wij geven 3 jaar garantie op de apparatuur en de montage,

http://www.nieuwenhuijsen.nl/
Hartelijk dank voor het vertrouwen in ons bedrijf.
Wij hebben een G3 VGI systeem beschikbaar voor uw Skoda Octavia.
De kosten hiervoor zijn 1795,00 euro all in.
Op deze installatie krijgt u 3 jaar of 100.000 km garantie.
Tevens staat er gedurende de inbouwperiode een leenauto voor u ter beschikking


http://www.bodolpg.nl/

Een gasinstallatie voor de Skoda kost 1900€ incl. BTW en afmelden RDW.
Deze auto is wel gevoelig op de kleppen daarom advieseren wij een
klepsmeersysteem dit kost 100€.
U heeft 3 jaar garantie op de gasinstallatie maar geen garantie op het
inzakken van de kleppen.
 

Octa Collection

Forumguru
Hulpveren: check
Heb ik vorig jaar laten plaatsen na de aanschaf van de caravan, vond de achterkant (voorkant trouwens ook) slap geveerd.
Met 2 personen achterin ging de trekhaak nog wel eens op de straat bij een flinke hobbel of woonerf, sindsdien geen last meer van.
Auto ligt (of dat is mijn gevoel) beter op de weg door de hulpveren.
Goede tip havana :xyxthumbs:
 

Havana

Forumguru
Problemen met de pomp bij Vialle zijn overigens verleden tijd. Landi en Prins zijn ook prima.

Neem een lekker grote tank, anders sta je iedere week bij de pomp.
 

richard84

Nieuw lid
ikzelf rij een octavia1 1.6 op gas met een lpg syteem van AG teleflex.
deze installatie heb ik zelf ingebouwd en dat scheelt in de kosten, inclusief keuring rdw erbij was ik nog geen 1100euro kwijt.

het verhaal over vloeibaar inspuiten dat dat beter is is tegenwoordig niet meer zo.
het systeem wat ik heb van teleflex kijkt puur naar me injectorsignaal en zet dit door naar me gasinjectoren.
vermogensverlies heb ik zeker niet.

klepsmeersysteem heb ik geen ervaring mee en weet niet ofdat echt werkt, houdt er rekeing mee dat je deze kosten van de olie ook mee pakt in je berekening!

enne waarom je weinig 2 liters op gas ziet is omdat deze motoren daar niet zo goed tegen kunnen!
wat veel voorkwam is dat de kleppen al na 100.000/ 150.000 km al ingeslagen waren waardoor de auto slecht start!

ik weet niet hoeveel je auto nu gelopen heeft maar houd daar rekening mee!
 

turboturbo

Forumguru
LPG icm 1.6 motoren

waarom je weinig 2 liters op gas ziet is omdat deze motoren daar niet zo goed tegen kunnen!
wat veel voorkwam is dat de kleppen al na 100.000/ 150.000 km al ingeslagen waren waardoor de auto slecht start!
Kijk. Was ik niet geheel voorbarig met mijn conclusie. :crazy:
Vandaar dus kennelijk de (terechte?) toelichting van de laatstgenoemde offerte...
Persoonlijk zou ik zo'n advies niet in de wind slaan.

Is het geen optie om een gas auto bij een gasboer / dealer te kopen, met garantie? Dan heb je iets meer zekerheid, en kun je toch redelijk goedkoop gas gaan rijden. Immers zijn 2e hands gas auto's vaak relatief goedkoop.
 
Bovenaan Onderaan