Longlife olie & onderhoud 1.2 TDI GL

GJS

Senior Member
Er is nu nog steeds niemand die heeft uitgelegd waarom een fabia met CR TDI NIET op een variabele interval kan worden ingesteld van 30k of 2 jaar...
Volgens de documentatie kan deze gewoon op QG1 ingesteld worden...

Volgens deze site: http://igorweb.org/equidec/ betekent:

QG0 = Without service interval prolongation
en
QG2 = No possibility of activating service interval prolongation

Mijn GL heeft code QG2, niet om te zetten dus, QG0 moet dus wel om te zetten zijn, iemand die deze code in zijn service boekje heeft staan?

Op bovengenoemde site kan je trouwens alle codes opzoeken van VW, Audi, Seat en Skoda.
 

NielsW

Lid
Long life olie bij levering vindt ik niet zo spannend.
Het onderhoudsschema wat je met je dealer hebt afgesproken wel.
Moet deze nu iedere 15.000 kilometer terugkomen of iedere 30.000?
je kunt namelijk ook long life hebben icm normaal onderhoudsschema.
 

hemi24

Forumguru
Als we allemaal even kijken in het serviceboekje bij je wagendocumentatie of daar voorin de sticker zit met één van de drie codes QG0, QG1 of QG2, zoals GertJan ook gedaan heeft, weten we het snel genoeg.

Dat er longlife olie wordt toegepast op de 'korte' vaste onderhoudsintervallen schijnt vaker voor te komen.
 
Vanuit de fabriek met die olie (wat ik begrepen heb van dealer) en ze hebben van PON doorgekregen dat dit nu per 30K is.

Onderhoudsboekje is aangepast naar 30K! :) Heb dus gewoon normale garantie!
 

FredV

Banned
Vanuit de fabriek met die olie (wat ik begrepen heb van dealer) en ze hebben van PON doorgekregen dat dit nu per 30K is.

Onderhoudsboekje is aangepast naar 30K! :) Heb dus gewoon normale garantie!

Das goed nieuws.
In een ander draadje (weet niet zo snel welk) is VOI ook al langsgekomen Men wachtte op antwoord van Pon.
Dus dat blijkt er nu te zijn.
Eindelijk.

Iedereen die nu een GL afgeleverd krijgt, even checken!
 

NielsW

Lid
Wat heb je extra betaald hiervoor als ik vragen mag??
En sla je hiermee iedere keer alleen de kleine beurt over en heb je iedere 30.000 kilometer een grote beurt of hoe moet ik dat zien?
 

erik2907

Actief lid
Vanuit de fabriek met die olie (wat ik begrepen heb van dealer) en ze hebben van PON doorgekregen dat dit nu per 30K is.

Onderhoudsboekje is aangepast naar 30K! :) Heb dus gewoon normale garantie!

Graag zou ik willen weten bij welke dealer je de Skoda Fabia Combi Greenline 1.2 TDI in onderhoud hebt wegens het verlengen van de onderhoudsinterval.
 

NielsW

Lid
Als meer mensen bij hun dealer dit verhaal kunnen voorleggen en het ook voor elkaar krijgen hoor ik dat graag :D
 
Hoi allen,

Dit is heel goed nieuws, via mijn dealer kwam ik niks verder (+/- 3 weken geleden) was net van plan dit weekend een brief/mail richting PON te doen o.a. over de onderhoudsinterval "discriminatie" tussen de VAG broeders. Maandag maar even langs de dealer.
Supercows:
is er nog iets aan de auto aangepast ? ik kan mij zo voorstellen dat de GL bij de 15.000 gaat zeuren om een garagebezoek ? Of moet je dan toch langs om deze melding te resetten ?
 
Supercows:
is er nog iets aan de auto aangepast ? ik kan mij zo voorstellen dat de GL bij de 15.000 gaat zeuren om een garagebezoek ? Of moet je dan toch langs om deze melding te resetten ?

hier is niet over gesproken, ga ervan uit dat men dit allemaal netjes heeft aangepast. Boekjes zijn ook aangepast namelijk.
 

hemi24

Forumguru
Is bij de F2 de service-interval ook af te vragen in het maxidot, net als bij de O2?
Op die manier kun je vrij snel zien wat de restkilometers nog zijn en dus het service-interval...
 

FredV

Banned
Is bij de F2 de service-interval ook af te vragen in het maxidot, net als bij de O2?
Op die manier kun je vrij snel zien wat de restkilometers nog zijn en dus het service-interval...
Daar gaat het dacht ik, niet om.
VOI wijkt af van de standaard 15- en 30.000 km en volgens alle boekjes heeft de GL geen VOI. Wel in D.
Nu wordt er een GL afgeleverd met longlife en een aangepast onderhoudsschema.
Dus rijst de vraag, krijgen we nu alsnog VOI op de GL.
 
Bovenaan Onderaan