Lichtmetalen wielen

Octavia32

Forumguru
Wow wat zit er een verschil in tuning tussen de 140pk en 122 pk versie zeg.
200pk of 175.ik dacht dat de 1.4 eigenlijk dezelfde versies waren alleen de een "groener" dan de ander maar hier moet toch duidelijk een hardware matig verschil inzitten.
 

Frank

Forumguru
Het verwarrende is dat er van de oude 1.4tsi ook een 140pk versie was (had ik in mijn touran bv), dacht zelfs ook een 180pk
 

Octavia32

Forumguru
Nou ben ik het even kwijt, ik heb op de site van JD Engineering gekeken en daar staat bij de 1.4 122pk MQB en die van 140 pk wat anders dan is volgens mij het nieuwe blok toch 122 of ligt dat aan mij
 

Joske

Forumguru
@Octavia32

je hebt idd gelijk, die staat er tussen, maar wel met foto van een Golf er bij. Volgens mij heb je bij de O3 niet de keuze voor een 122pk, althans toch niet in BE of in NL.

Mss bij VW wel nog? (omwille van CO2 uitstoot die dan lager ligt? :pieker: )
 

Octavia32

Forumguru
@Joske hierin heb jij weer gelijk, er is geen 122 pk voor de 1.4 Octavia. Maar als ik de vermogens curve zie van de 122 pk zou ik bijna denken dat daar een kleinere turbo opzit omdat die van 140 pk veel langer zijn koppel houd.
Anders zouden deze gelijk zijn
 

Joske

Forumguru
zal ook zo wel zijn, goed opgemerkt, wsl kan @Race Eend hier ook wel iets over zeggen wat de hardwarematige verschillen zijn tussen deze 2 motorblokken.
 
Bovenaan Onderaan