Lichtmetaal plasti dippen

Joske

Forumguru
@Cordoba

bedoel je zo eentje:

plasti-dip-can-gun.jpg
 

Cordoba

Forumguru
@Joske, die heb ik wel kunnen vinden, maar is wat kleiner/compacter en iets goedkoper dan het exemplaar dat ik een jaar terug zag (was dacht ik iets van 15 euro).
Volgens mij weet ik nog wel een filmpje te vinden waar ie gebruikt wordt, even kijken of ik dat terug kan vinden.
 

Happyman

Forumguru
Zo de plastidip is besteld. Het is de true metallic antraciet geworden. Daarover gaat nog een laag glossifier. Hopelijk komt het deze week binnen. Dus binnenkort zijn de Pallas velgen antraciet van kleur. Ben benieuwd.
 

Happyman

Forumguru
Vandaag de sprays binnengekregen en gelijk aan de gang gegaan. Ik heb van te voren de velgen schoongemaakt en ontvet. Met behulp van een spraygun heb ik 5 lagen true metallic antraciet aangebracht en als finishing touch een laag glossifier. Nagenoeg alle beschadigingen zijn weg, alleen de diepste zie je nog een beetje. Heb nog geen goede foto van het resultaat bij daglicht. Zal ik morgen even doen. Ik ben zeer tevreden over het resultaat.
 

micky

Forumguru
Heel mooi resultaat, deze winter krijgt de witte 500 van mijn vrouwtje ook een "gunmetal" behandeling dan zitter de winterbanden eronder en heb ik alle tijd :)
 

Octavia32

Forumguru
Zeer mooi maar heb je alleen de buitenkant gedaan en niet de binnenkant want als ik plaatje 2 bekijk lijkt het net of ik iets van rafels zie achter de spaken. En heb je toevallig ook een linkje naar waar je dit kan halen. En weet je ook lang zoiets blijft zitten.
Vind het een mooi idee om je velgen eens een ander kleurtje te geven. :)
 

Happyman

Forumguru
Ik heb alleen de buitenkant gedaan, de binnenkant valt toch niet op. Die rafels die je ziet zijn oude plakresten van het plaklood. Ikzelf heb bij JACustomizing besteld. Het blijft net zolang zitten totdat je het er weer vanaf haalt. Je kan er ook prima met de hogedrukreiniger overheen. Ik wilde zelf de true metallic maar die is wel lastig te krijgen. Deze worden allemaal vanuit USA geïmporteerd. Je moet dan ook mazzel hebben dat ze het op voorraad hebben.
 

Cordoba

Forumguru
Is het ook wasbestendig als er bijvoorbeeld een beschadiging in de folie gekomen is?

Plastidip is niet alleen bestand tegen stevig wassen, maar je kunt een beschadiging ook lokaal repareren (dus je hoeft dan niet een compleet wiel opnieuw te spuiten. Basis is wel dat je minimaal 4 lagen plastidip spuit: zowel voor de kleurdekking, maar ook om voldoende stevigheid van de laag te krijgen en het goed te kunnen verwijderen. (een enkele of dubbele laag, is niet makkelijk te verwijderen, 4 lagen of meer kun je er vaak in aardige lappen aftrekken)

Filmpje over reparatie ooit gezien op YouTube, moet je zelf even zoeken.
 

Pendragon

Forumguru
Ziet er gaaf uit. Misschien alleen al doen ipv winter velgen :) winterbanden gebruik ik toch nooit. Zo heb je extra bescherming tegen zout etc. Was het moeilijk om te doen? Ben meestal geen ster met spuitbussen.
 

Cordoba

Forumguru
Plastidip is makkelijker dan normale verfspuitbus. Wel goed vooraf ontvetten, en een zogenaamde can-gun maakt het spuiten echt een stuk makkelijker.
 
Bovenaan Onderaan