Lichtmetaal plasti dippen

Happyman

Forumguru
Aangezien mijn velgen (Pallas 17") nogal beschadigd zijn zit ik er aan te denken om ze te gaan plasti dippen. Ik weet dat het alleen oppervlakkige schade wegwerkt en dat de diepe beschadigingen nog wel zichtbaar zullen blijven. Maar het is een redelijk betaalbare optie en als het niet mooi wordt haal je het er weer vanaf.

Ik zag dat plasti dip nu ook een true metallic lijn heeft. Ik heb op Youtube wat filmpjes bekeken en ik vind het resultaat zeer goed.

De vraag is nu welke kleur. Antraciet lijkt mij wel mooi, maar staat dat wel onder een zwarte auto. De aluminium kleur is altijd goed natuurlijk. Volledig zwart met een glans laag er over zou ook nog kunnen.

Hier de filmpjes die ik heb bekeken:



Is er iemand op het forum die ook antraciet kleurige of zwarte velgen heeft onder zijn zwarte of donkere O2? Dan zou ik graag de foto's willen zien.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Michelv.

Forumguru
Niet echt heel duidelijk maar heb geen andere foto's.


Foto-MWE33NQH-D.jpg
 
Na heel de winter te hebben gereden nog steeds krasloos . Geloof dat je ook door de wasstraat kan maar dat heb ik niet geprobeerd . Kijk op foliatec.com of de. De filmpjes kleuren enz.
 

muurman

Senior Member
Maar wat als je banden gaat wisselen?

Persoonlijk denk ik eraan om beneden de deurlijsten plastidip oid erop te doen ivm steenslag.
 
Nieuwe banden er om , dan zal je opnieuw moeten spuiten . Maar met de keuring wiel eraf geweest , gewoon voorzichtig doen ...
 
ik was ook iets van 75 euro kwijt. maar heb de binnenkant niet eens gedaan.
wel een goedkoop alternatief om iets te proberen of zelfs heel gewaagt rood of iets geks:jaja::pieker:
 

CDK

Forumguru
@Desperado die €300,- is erg weinig voor repareren en spuiten of coaten, ik was recent voor m'n 19'' wielen €475,- kwijt omdat ze montageschade hadden opgelopen tijdens de zomer-winter wissel. Maar uiteraard geldt ook hier hoe groter het wiel, hoe hoger de prijs.
 

CDK

Forumguru
@internetboarder, ik vind het een mooi resultaat, weet niet hoe het er in het echt en van dichtbij uit ziet, maar zo op de foto ziet het er super uit! :thumbsup:
Als ik dat goud nog eens zat wordt zal ik het misschien ook eens gaan proberen :D
 

Desperado

Forumguru
Een oud collega van mij weet veel adresjes hier in de buurt. Was volgens mij wel ex btw, dus zou op een 360 euro uitkomen inclusief. Ging om 17" mercedes wielen.
 

Cordoba

Forumguru
Plasti-dip is ook erg verschillend in prijs afhankelijk van de leverancier. De ene of de ander kan soms bijna een factor 2 schelen in de prijs (inhoud per bus kan ook ietsje schelen, afhankelijk of ie voor de Europese of de USA is bedoeld). Ik betaalde anderhalf jaar terug voor een bus voor wat proeven 10 euro.

Overigens zijn er ook technieken om een beschadigde plastidip laag weer netjes te herstellen, zonder dat je alles opnieuw moet coaten. Instructiefilmpje daarvoor is wel op YouTube te vinden.

Wat de kleur betreft: onder een zwarte auto zou ik geen zwarte velgen kiezen: door zwarte banden, zwarte velgen en zwarte auto wordt het allemaal erg zwart en weinig contrast, persoonlijk zou ik juist een velgenkleur kiezen die juist contrasteert met het zwart.
 
Bovenaan Onderaan