Hoi,
ben even weggeweest van het forum, maar nu weer terug:
ook ik heb een O2 Combi 1.2 TSI besteld afgelopen zaterdag.:473:
Mijne wordt een Elegance, Storm Blue, Ivory interieur, 16" Crateris LM, multi function stuurwiel en Sunset ruiten. Verder is hij kompleet genoeg denk ik.
Levertijd is volgens de dealer 3 maanden !!

Komt ondermeer doordat nu veel meer VAG auto's met deze motor
geleverd kunnen worden.
Ik heb nu in meerdere 1.2 TSI's gereden en als je niet het snelste jongetje van de klas wilt zijn is deze motor snel ZAT !
Ik heb gereden met een Yeti, een Octavia DSG en een Golf VI met de 1.2 TSI en alleen in de Yeti vond ik hem wat zwak boven de 130-140, dan gaat het allemaal niet zo hard meer, maar ik de golf en Octavia is deze motor meer dan voldoende, je hebt echt niet het idee met "maar" een 1.2 op stap te zijn. Genoeg trekkracht ook, zelfs in 6 ! en lekker fel op het gas. (Nou kom ik uit een 1.9 TDI dus dan is alles al snel "fel" natuurlijk............)
Alleen de DSG kon mij niet overtuigen, de schakelt ZOO snel naar 7, dat als je 60-70 rijdt de motor iets van 1300-1400 toeren draait en dus niet meer trekt. Ik heb ervaren dat je dan erg veel gas moet geven om de bak terug te laten schakelen en te laten trekken. Niet ideaal dus.
Sorry dat ik een beetje afdwaal van het topic maar ik vond het wel leuk om dit allemaal even te delen.
Groeten,
Rob