Levertijden Octavia combi 1.2

JBR

Nieuw lid
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn eerste skoda, een Octavia Combi 1.2 TSI Ambition is in bestelling. Heeft iemand al ervaring met de levertijd van deze auto? Wanneer mag ik in mijn Skoda gaan rijden?

Zwolly

Actief lid
Hai....
Ik heb begin dit jaar de mijne laten bestellen (lease): O2 1.2TSI EBL en wordt medio/eind april afgeleverd.....maar dit had ook te maken dat ik mijn huidige auto eerst boven de 150k moet brengen....

JBR

Nieuw lid
1.2 TSI met 105 pk. Oké ik geef toe het kan beter maar het rijd niet verkeerd. En als je leasebudget niet oneindig is houdt het een keer op.
Ik heb proef gereden in een Yeti 1.2 TSI even zwaar maar kwam goed vooruit. Ook als je in zijn 6 versnelling iemand in wilt halen...

Maarten

Forumguru
Hallo JBR. Vraag het de delaer eens. Meestal kan hij in zijn computerprogramma de levertijden wel zien.

Overigens welkom hier op het forum.
Stel jezelf nog even voor op het meet&greet gedeelte!

Captain Hook

Forumguru
Of een 1.2 verantwoord is?
Is een 200+ PK monster dan wel verantwoord? :icon_smile_dead:

Alles hangt van de bestuurder af... :cheer:

Een Yeti 1.2 TSI is zelfs iets zwaarder en slechter gestroomlijnder dan een O2 combi 1.2 TSI. M.a.w. een O2 zal ietsie vlotter rijden dan een vergelijkbaar gemotoriseerde Yeti.

Roak

Lid
Hoi,

ben even weggeweest van het forum, maar nu weer terug:

ook ik heb een O2 Combi 1.2 TSI besteld afgelopen zaterdag.:473:
Mijne wordt een Elegance, Storm Blue, Ivory interieur, 16" Crateris LM, multi function stuurwiel en Sunset ruiten. Verder is hij kompleet genoeg denk ik.

Levertijd is volgens de dealer 3 maanden !!:shocked::shocked:
Komt ondermeer doordat nu veel meer VAG auto's met deze motor
geleverd kunnen worden.

Ik heb nu in meerdere 1.2 TSI's gereden en als je niet het snelste jongetje van de klas wilt zijn is deze motor snel ZAT !

Ik heb gereden met een Yeti, een Octavia DSG en een Golf VI met de 1.2 TSI en alleen in de Yeti vond ik hem wat zwak boven de 130-140, dan gaat het allemaal niet zo hard meer, maar ik de golf en Octavia is deze motor meer dan voldoende, je hebt echt niet het idee met "maar" een 1.2 op stap te zijn. Genoeg trekkracht ook, zelfs in 6 ! en lekker fel op het gas. (Nou kom ik uit een 1.9 TDI dus dan is alles al snel "fel" natuurlijk............)

Alleen de DSG kon mij niet overtuigen, de schakelt ZOO snel naar 7, dat als je 60-70 rijdt de motor iets van 1300-1400 toeren draait en dus niet meer trekt. Ik heb ervaren dat je dan erg veel gas moet geven om de bak terug te laten schakelen en te laten trekken. Niet ideaal dus.

Sorry dat ik een beetje afdwaal van het topic maar ik vond het wel leuk om dit allemaal even te delen.

Groeten,

Rob

eskimo

Nieuw lid
Hallo

Ik heb heb ook de 1.2 TSI besteld . Ben afgelopen vrijdag bij mijn dealer geweest en deze wist mij te vertellen dat de auto binnen 4 weken wordt afgeleverd. Let wel ik heb de auto 2 weken geleden besteld.

Over de 1.2 TSI kan ik alleen maar het volgende zeggen: Ik heb in de golf met deze motor gereden en ik kan niets anders zeggen dat ik onder de indruk ben. EN ja het is iets minder als de 1.4 (kort daarvoor mee gereden) maar om nu te stellen dat je een stakker bent met deze motor nee absoluut niet

Groeten

Leo

Zwolly

Actief lid
en al zou iemand je een stakker vinden....zegt meer over hem/haar dan over jou als skoda rijder

He JBR,tegen mij werd gezegd dat er 8-10 weken levertijd zit op de 1.2TSI en dan nog 2 weken extra voor de leren bekleding. Maar het kan wel sneller als je mazzel hebt. Kijk maar eens op http://skoda.voorraadselectie.nl/C30COM misschien is jouw configuratie wel op voorraad. Ik kijk in ieder geval elke dag of er een vergelijkbare auto binnen is gekomen :)

ab60

Nieuw lid
Als ik het zo lees dan varieren de toegezegde levertijden nogal. Ik heb mijn 1.2tsi BBusiness Line op 31 december besteld via leasemij. Eind januari werd een verwachte leverdatum opgegeven van 15 febr. Deze week werd de verwachte levertermijn al 30 maart.

ikmail

Nieuw lid
Hangt dus heel erg van het type af, denk ik. Die van mij is vorige week besteld en heeft als verwachte leverdatum 1e week van mei.
(1.6tdi businessline greenline)

Vandaag van de dealer te horen gekregen dat ik de 1.2TSI Eleg.Bus. waarschijnlijk week 14/15 op kan halen.

Een kennis van me heeft ook de 1.2 TSI ambition business line met handbak besteld en hij staat nu na een week of 6-7 al bij de dealer. Volgende week vrijdag mag hij hem ophalen. Netto kosten voor hem per maand (inclusief 20% bijtelling) slechts 217 euro!

Ik heb de 1.4, met DSG-7, en de volle 25% bijtelling. Kosten: 333 euro netto per maand. Verschillen tussen onze auto's: 0,2 liter motor inhoud, DSG-7, en hij krijgt de amundsen erbij vanwege nieuwere versie. Deze verschillen kosten mij 5.570 euro netto extra over 4 jaar totaal! Kijk, ik heb wel een snellere wagen, maar als ik nu had mogen bestellen, dan had ik waarschijnlijk de 1.2 TSI met DSG-7 besteld. Maar dat zit hem dus hoofdzakelijk in die bijtelling.

Off-topic reagerend op Roak: de dsg schakelt inderdaad bij lage snelheden op naar hogere versnellingen, niks mis mee. Zo rijd ik (ik verbaas me er iedere keer over) altijd in de 3e versnelling tegen de helling naar boven uit de parkeergarage! Overigens, als je op de cruisecontrol rijd, en je rijdt tegen een helling op, dan schakelt ie gewoon terug als dat nodig is zonder in snelheid terug te vallen! Grandioos dus, voor mij nooit meer iets anders... Bovendien kun je hem ook nog in de S-stand zetten als je vindt dat hij te snel opschakelt. Maar dat is meer een kwestie van wennen dan dat de DSG verkeerd afgesteld zou zijn.
Overigens is de 1.2 DSG-7 natuurlijk wat minder krachtig dan de 1.4 DSG-7 die ik zelf heb. Daar heb je dus deels wellicht een punt ten nadele van die combinatie. (Kan ik niet over oordelen.)

Spaced

Senior Member
Iemand enige idee of er schot zit in de levertijden voor de 1.6TDI met 7-DSG? Mijn leasemij zei rekening te houden met 10 weken... Iemand toevallig andere berichten over gehoord?

Zwolly

Actief lid
Mazzelaar.....vandaag met de dealer contact gehad dat de mijne is uitgesteld met 4 weken....dus wordt nu medio/eind mei....
hoop wel dat ie voor de zomervakantie er is, dat had ik mn meiden beloofd om dan lekker te cruisen door de mooie alpen in Zwisterland in onze nieuwe O2

AMBIO2

Actief lid
Hoezo geduld hebben, jammer voor je maar komt allemaal goed.
Heb ook 3 maand moeten wachten.
Begin december besteld, begin maart geleverd.
Volgens de dealer zou het april worden maar uiteindelijk toch een maand eerder.
Dus wie weet heb je ook dat geluk.

Bovenaan Onderaan