Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Altos

Banned
Mijn 90pk Edition HB staat nu op bouwweek 39, hiervoor op 41 en 42 en is begonnen op 37. Nu maar hopen dat ze na volgende week ook echt beginnen met bouwen...na besteld te hebben in Juni had ik hem eerder verwacht maar dit mocht helaas niet zo zijn. De rest gefeliciteerd met jullie aanwinsten!
 

ElCapitano

Actief lid
Leuk zo'n forum!

Heb vorige week ook een Fabia Combi Edition besteld. De 1.2 110pk versie laser white. Kan niet wachten tot hij er is, alleen las ik hier dat er vertraging is door de grote vraag naar 110pk. Hoop dat het dan scheelt dat het een leasebak is.

Ps iemand al ervaring met het chippen van deze auto?
 
Laatst bewerkt:

ElCapitano

Actief lid
En los van kleur, welke motor? Benzine of diesel? Welke opties?
Lease of niet lease?

Ben heel benieuwd.

Ik de 110pk benzine, laser white, tot nu toe zegt dealer dat de te grote vraag naar de 110pk voor problemen zorgt..

Heb nog geen contact gehad met de dealer, maar is de vraag naar de 110pk nog steeds groter dan het aanbod?
 
Laatst bewerkt:

PietB

Lid
Leuk zo'n forum!
Heb vorige week ook een Fabia Combi Edition besteld. De 1.2 110pk versie laser white. Kan niet wachten tot hij er is, alleen las ik hier dat er vertraging is door de grote vraag naar 110pk. Hoop dat het dan scheelt dat het een leasebak is.

Ik heb 22-07 de Combi Edition besteld (geen lease, privé dus) ook de 110 pk met 6 versn.bak, kleur laser white, panoramadak, climate control, trekhaak, Bolero systeem, enz., nu precies 8 weken geleden. Nog niets gehoord van de dealer betr. productie-/leveringsdatum, dus kan wel lang gaan duren.
 
Laatst bewerkt:

ElCapitano

Actief lid
Ik heb 22-07 de Combi Edition besteld (geen lease, privé dus) ook de 110 pk met 6 versn.bak, kleur laser white, panoramadak, climate control, trekhaak, Bolero systeem, enz., nu precies 8 weken geleden. Nog niets gehoord van de dealer beter. productie-/leveringsdatum, dus kan wel lang gaan duren.

Dank voor je reactie. Ik was d'r al bang voor...
Dealer heeft me wel verteld sowieso voor eind vant jaar te leveren ivm de 20% bijtelling die veranderd in 2016...
Maar ja, dat duurt nog zo lang
 

Shabba

Forumguru
Leuk zo'n forum!

Heb vorige week ook een Fabia Combi Edition besteld. De 1.2 110pk versie laser white. Kan niet wachten tot hij er is, alleen las ik hier dat er vertraging is door de grote vraag naar 110pk. Hoop dat het dan scheelt dat het een leasebak is.

Ps iemand al ervaring met het chippen van deze auto?

Dan hebben wij identieke autos, toevallig ook 17" Twist star met Michellins???
 

ElCapitano

Actief lid
@Shabba
Nee heb nog de standaard 16' eronder genomen. Weet nog niet wat ik qua velgen ga doen.
Maar rijd jij hem inmiddels al? Zo ja, wat was je levertijd?
 

Shabba

Forumguru
@Shabba
Nee heb nog de standaard 16' eronder genomen. Weet nog niet wat ik qua velgen ga doen.
Maar rijd jij hem inmiddels al? Zo ja, wat was je levertijd?


Nee ik rij hem nog niet....besteld 15-06-2015 (wk 25), verwachte productieweek staat nu op week 42, is dus uiterlijk half Oktober. Dan nog transport en rijklaar maken.... Hoop dat ik em nog ff kan rijden met zomerwielen, maar waarschijnlijk kan ik gelijk door naar de bandenboer voor de winterbandjes. Hoop dat ik em voor sinterklaas heb...
 

Altos

Banned
Hoi @Shabba , we hebben tegelijkertijd besteld, de mijne wordt komende week (39) geproduceerd en was ook verschoven naar 42 dus er is hoop op vervroeging! Heb je een KOM nummer wat je kunt checken?
 

dennisp3n

Nieuw lid
"Mijn" (lease) Topaz Brown Fabia Combi Style 1.4tdi 66kw met de opties:

Licht Zicht
Simply Clever
DAB
Dakrailing zilver
KESSY
Driver Activity Assistant
Parksensoren achter
Amundsen navi

is in week 35 besteld, en de voorlopige afleverweek is week 45. Ik kan niet wachten...... Moet al zo lang wachten, er zou eerst een 14% editie komen van de Fabia Combi, hierop heb ik 4 maand gewacht. Helaas is het Skoda niet gelukt deze in orde te krijgen. Vond de auto zo mooi dat ik er dan maar 20% bijtelling over betaal. :) Wilde eerst de kleur Race Blue, maar die was niet courant, aldus de leasemaatschappij. Daarna Laser White, was ook niet courant... (Ja echt..) Mocht zwart/grijs of de Topaz Brown. Vond de bruine het chicst.
 

ElCapitano

Actief lid
Ok 10 weken levertijd is lang als je erop wacht, maar nog wel te overzien.
Mijn leasemaatschappij deed gelukkig niet moeilijk over de kleur.
Maar ben het helemaal met je eens: in kan ook niet wachten...
 

Der Einser

Forumguru
Volgens mij kan het nooit aan die 110pk versie liggen.
Blokken zijn naar ik weet identiek.
Denk dat het meer zit in de uitvoering gecombineerd met een aantal opties die jullie gekozen hebben.
DSG, pano dak, o.i.d.

Hopelijk voor jullie dat ze er snel zijn.
Nog een paar leuke Fabia's op de weg.
 

FrankM

Nieuw lid
Hoe weten jullie wanneer je Fabia geproduceerd wordt? Krijg je daarvoor gegevens van je dealer? Ik heb enkel nog een bericht ontvangen dat de auto rond week 45 wordt geleverd.
 

Altos

Banned
Via een KOM nummer via de dealer kun je inloggen en de status terugvinden...de mijne wordt deze week gebouwd staat daar nu :)
 
De mijne staat bij de dealer, een edition uit de showroom. Vanochtend de contracten getekend voor de lease, maar het duurt nog minimaal 1,5 week voordat we hem kunnen ophalen. Dit ivm aanvraag kenteken, overzetten naar de leasemaatschappij en rijklaar maken.
Valt stiekum toch best tegen dat ook de levering van een showroommodel best lang duurt....
 

Altos

Banned
Best logisch toch? Vanaf de aankoop die je doet kunnen ze je pas gaan inplannen, poetser een dag, afleverbeurt een dag, kenteken aanvragen is buiten hun om natuurlijk en er staan al eerder gemaakte afspraken in de rij, 1,5 week is netjes, 3 niet vind ik. Bij een bestelde auto weten ze van te voren ongeveer wanneer het transport aankomt en wordt je dus eerder ingepland, logisch...
 
Bovenaan Onderaan