Hoeda? Ik kom enkel maar een garage binnen wanneer ik een aankoopintentie heb. Als ik niet de zin of het geld heb voor een andere wagen zal ik nooit een garage binnen stappen. Heb zelf jaren in de verkoop gezeten en weet hoe vervelend het is om tijd te verspillen en deals te mislopen met mensen die in geen 100j een aankoopintentie hebben.Ook ik ben geen fan van de dealers en verkopers van tegenwoordig. Maar als jij daar net zo binnen komt als dat je soms hier overkomt dan snap ik ze wel weer.
Als je als dealer zo reageert ga je niet veel extra wagens verkopen. Uiteraard nemen ze hem zelf niet op in hun voorraad maar als je als verkoper eerst met de grote toer uithaalt dat je een purchase manager van een luxe dealer hebt binnengehaald , dat die een zeer laag bod uitbrengt om dan te zeggen we zouden hem ook op een platform kunnen aanbieden (zoals elke handelaar doet) daar is de kans op een beter bod mogelijk maar het niet doet …. Tja … verkoop dan geen wagen. Nu, had de tweedehandsprijzen ook wel nagezien, op dat platform ging dat bod niet veel hoger zijn vandaar ook maar gerust gelaten.Is het heel gek dat ik het niet zo gek vind dat een officiële Audi dealer niet staat te springen om een BMW over te nemen?
Wet geeft aan dat een wagen die als kunstobject aangekocht is ook voor professionele doeleinden mag gebruikt worden. Dus rijden mag je ermee, uiteraard zijn de pretritjes dan “verboden” .. maar dat is ook een regel die ruim interpreteerbaar is. Doe je een rondrit , kan ook perfect professioneel verklaard worden .. “netwerken”.Ik kan me zomaar voorstellen dat bij de beoordeling of een auto kwalificeert als een kunstobject ook het gebruik een belangrijke factor is. Staat'ie ergens netjes in een droge, verwarmde opslagplaats stilletjes in waarde te stijgen, of wordt de auto gewoon gebruikt voor pretritjes. Dat maakt nogal verschil, lijkt mij.
Probeer dat ook wel te doen maar dat wordt niet altijd hartelijk ontvangenIk houd er wel van, om binnen de fiscale kaders te kijken welke speelruimte er is. De wet gebruiken is wat mij betreft een uitdaging, misbruiken niet.