Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
om in een rijtje achter elkaar te rijden tegen 30-60-90, daar is weinig 'echt genieten' aan ;)

Heb de M3 wel ondertussen weten te apprecieren, dus we 'genieten' wel van de weinige kilometers. Rij af en toe, zeker met weer zoals nu, wel eens een blokje rond ipv rechtstreeks naar huis te rijden. Heb zo ondertussen een paar 'vaste routes'. Beetje binnendoor, stukje industriepark waar op dat moment niemand rijdt. Dan laten we ons wel eens (verantwoord) gaan. Want echt voluit met de M3 gaan, dat lukt quasi nergens. Heb zo in een industriepark achter ons zo een baantje waar de blauwe vrienden niet kunnen staan, waar in het weekend niemand rijdt en dat 4-500m rechtdoor is. Zelfs met inhouden haal je daar met de twee vingers in de neus 160 :deuk:

Momenteel wissel ik week per week van wagen. Weekje tesla, weekje M3. De tesla bevalt eigenlijk ook nog steeds enorm goed. Alleen mis ik dat echte sportieve rijden van de M3. Dat is een boot hé. Daarom af en toe haal ik de Taycan ST nog eens door mijn autoscout zoekopdrachten. Lijkt mij wel een wagen die heel veel kan combineren. Het rijgevoel - sfeer van een Porsche, de snelheid van een porsche/EV, het relaxte van een EV en daarnaast, 5 zitplaatsen en toch nog superinteressant voor zakelijk rijden. Maar dat zijn zo een afschrijvingskannonnen hé. Zeker als je een facelift-versie wilt, dan betaal je toch nog de hoofdprijs om daarna gigantisch af te schrijven. Dus ... Taycan , mwaaaahhhh. De nieuwe Cayenne EV vind ik ook wel iets, maja, dat is hetzelfde verhaal.

En dan kom je zo een bom van een RS5 tegen ... :D Maja, heb mij eigenlijk voorgenomen om dit jaar slim te investeren. Appartement dat onlangs rond was, is uiteindelijk niet door gegaan door toedoen van de verkoper. Ondertussen nog steeds op zoek. Af en toe kom ik wel iets tegen, maja, wil ook niet de hoofdprijs betalen en het moet ook niet. Dus de goede deal afwachten (alleen is wachten niet mijn sterkste kant). En als ik te lang moet wachten, tja, dan bestaan er gemakkelijkere 'prooien' (auto's):D;)

leon-cupra

Forumguru
Lange tijd geleden nog een frustratie-momentje gehad met de M3 maar gisteren toch nog eentje gehad. Moesten gisteren naar een toneelstuk van een collega van de madam. Dus als het gaat, dan is het met de M3 (vorige week ook - even bij het oprijden van de autostrade even op een paar tellen de +200 aangetikt -echt bizar snel). Mooi ritje, mooie baantjes en weinig verkeer (zeker rond 0u30) .... had eigenlijk in de terugweg geen verkeer op de baan. Bepaalde stukken +/- 1-2km rechtdoor, nieuw asfalt, geen andere verkeer, geen kans op fietsers/voetgangers ... ideaal baantje om de power eens los te laten ... zie je de toegelaten snelheid 50 en 70 op bepaalde stukken. Zeker een baantje waar je gemakkelijk zonder verkeer +120 veilig kan rijden. Ken de baan wel, maar niet goed genoeg om te weten waar flitsers zouden kunnen staan ... Dus tja, mooi de snelheid dan maar aangehouden of er net iets boven.

Bepaalde stukken toch wel eens doorgegeven ... krijgt de madam berichtje van collega .... "gasveren" weet de gaspedaal precies wel zitten' :deuk: Laatste 7km wel wat volgens baantjes gereden waar ik alles goed ken ... krijg je de opmerking vanuit de passagiersstoel 'moet dat?'... pfff ... pedaal nog geen kwart ingedrukt, wel in M1 (staat motor, automaat, gasrespons wat sportiever - wereld van verschil en eigenlijk de leukste stand om te rijden). :banghead:

leon-cupra

Forumguru
Vandaag even bezoekje gebracht aan een rondrit. Wagen was te vuil , anders had ik mij ook wel even op de vrije parking gezet. In het terug naar huis gaan moest ik aan de startplaats passeren. Staan daar zo een 20tal jonge gastjes klaar met hun telefoon. Horen ze daar mij aankomen, draaien daar 20 gastjes zo snel als ze kunnen hun rug.

Stond aan de lichten als eerste … tja … uiteraard moet je dan even vol door gaan.
:D:D

Met de M3 mag mijn zoon iedere keer mee. De madam gaan we thuis laten in het vervolg. Doe je beetje “onnozel” met de M3 … “was je bang?” “Neen, helemaal niet. Doe nog maar” … :pardon:

leon-cupra

Forumguru
Tja, een M3 rijder is ook maar dat GTI-rijdertje die het op een bepaald moment wat beter gegaan heeft met de centjes … dat petje legt dan wel in de koffer ;)

Je zag op de parking ook wel echt heel mooie de verschillende leeftijdscategorieën. M3 was ook wel voor het jong publiek. Meeste waren allemaal rond de 30. En bizar veel met een reclametje erop van één of ander detailbedrijfje. De Porsches waren dan wat het iets ouder publiek.

Ach, altijd wel eens leuk dat omstaanders een wagen weten te appreciëren … in tegenstelling tot thuis en mijn schoonfamilie …

Bovenaan Onderaan