Madam was vandaag in haar nopjes. Ik zei al lachend dat we op weg naar huis gingen passeren aan de tweedehandshandelaar. Moesten nog achter onze 3de 'baby' (doggy) bij oma, dus was het eerst een nee. Eens thuis stelde ze voor om nog eens te passeren langs de handelaar omdat we toch achter onze frietjes moesten. Tja, dat laat ik geen twee keer zeggen.
Heel interessant bezoekje, ondanks de handelaar niet open was. De wagens waar ik een beetje naar het zien ben stonden daar allemaal mooi netjes naast elkaar.
De Range Rover : stond daar in iets donkere kleuren. Lel van een wagen (in cm), maar zo het imposante wagen vond ik het nu niet direct. Donkere kleur 'verkleint' alles. In de toonzaal zelf stond dan een lichte kleur met licht interieur. Dan kwamen de afmetingen serieus naar voor. Madam was niet onder de indruk van de Range Rover.
Daarnaast stond een Range Rover Sport, in een lichte grijs kleur met een mooi velgje en zwart dak. Best wel knap. Maar weer, die achterkant toont te elegant en afgevlakt. Eigenlijk wel gecharmeerd van deze uitvoering.
Daarnaast nog een Q7 en dan een reeks X5-en, de facelift. De X5 heeft eigenlijk wel dat imposante dat ik toch wel iets miste in de Range Rover. Ook duidelijk een scherper lijnenspel in al die panelen en een achterkant die de wagen echt wel optisch verbreedt (daar waar de RR eigenlijk versmalt). Bij de uitleg over het lijnenspel haakte de madam wel af ... dat ging haar te ver.
Dan, eentje die ik hier ook al vernoemde, de Cayenne. Daar waar het vroeger een kolos van een wagen was (je kon er niet naast zien) is de huidige Cayenne precies een uitgerokken mini-wagentjes. Stuk eleganter dan de andere, maar het is niet meer dat innemende model. Mijn madam vroeger ook wel 100 keer 'ben je zeker dat dit een Cayenne is en niet dat kleiner model (Macan)'. Op de duur was ik zelf ook aan het twijfelen. Maar was wel effectief de Cayenne. Stond wel een hele mooie uitvoering. Grijstintje met allemaal wat sportievere accenten (voorlichten in een zwarttint, achterlichten niet met een rode lichtbar maar wit), daarnaast stond een cayenne met niet die accenten. Wereld van verschil.

$
Voorlopige conclusie: RR is me te duur wetende dat ik niet 10j met een wagen zal rijden, de Sport in die lichtgrijze configuratie is echt wel knap, maar die achterkant is dat net niet en voor dat bedrag mag het plaatje wel kloppen. De X5 leunt eigenlijk wel enorm dicht aan bij mijn smaak, maar 2x heel veel ingrediënten hetzelfde, pas ik voor. De Cayenne heeft niet meer de uitstraling van een +100.000€ auto, wat heel spijtig is. Ben wel eens benieuwd naar de look en feel van de RR en de Cayenne qua interieur en het rijden. Misschien is dat iets doorslaggevender.
Stond ook nog een Panamera ... huidig model, ... das is wel 200% mijn smaak. Maar qua budget op het niveau van de RR en dat is mij op vandaag wat te veel.