Lelijkste onderdeel Fabia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
In navolging van Lelijkste onderdeel O2 maar ook een draadje gemaakt voor Lelijkste onderdeel Fabia. Ik ben benieuwd waarmee men komt want ik kan niet zo heel snel wat bedenken. Het enige is misschien wat ook bij de rijders der O2 opviel het groen verlichte randje rondom de sigaretten aansteker. Dat is best wel fel en bij Equipe Plus kan je het dashboard verlichting niet dimmen.
 

DJNeO

Actief lid
jeetje heey... kon je een nog moeilijkere vraag stellen?? /forum/images/graemlins/confused.gif
Punten die jij opnoemt gelden helemaal niet voor mij, in mijn elegance kan ik wel de dash verlichting aanpassen, en mijn sigareten aansteker zit onder mijn middenarm-steun, dus die zie ik geeneens....

T enige wat ik me eigenlijk zou kunnen bedenken zijn de slingers in de achterdeuren... persoonlijk zou ik zeggen wanneer er electrische ramen opzitten, neem die achterramen dan ook meteen mee... /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

Dolf

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Gewoon de complete auto!?

[/ QUOTE ]

Niet zo aardig he /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Hetzer

Forumguru
het enige wat ik jammer vind zijn de nieuwe achterlichten, ze lijken op die van de o-2 , tenminste tot dat je ze aan zet /forum/images/graemlins/blush.gif,want dan mis je in jet donker de mooie, ( en ) vormen..... /forum/images/graemlins/frown.gif

ennuh , meer puntjes heb ik niet!! /forum/images/graemlins/489.gif
 

Fabia

† In Memoriam
Zal toch eens in het donker achter mijn fabia gaan staan met de lichten aan. Heb er eigenlijk niet zo op gelet /forum/images/graemlins/1819.gif
 
Ik vind de auto nog steeds heel mooi om te zien. Er zijn ook eigenlijk geen onderdelen die ik niet mooi vind.
Wel zijn er een paar dingen die verbeterd zouden kunnen worden:
1. Afwerking binnenbekleding achterklep. Zowel bij mijn vorige Fabia als bij mijn huidige zit er iets ruimte tussen de bekleding en de achterklep ter hoogte van de overgang van het onderste donkere deel en het bovenste lichte deel. Bovendien zit de bekleding met klips vast. Als de bekleding los moet (bij mij vorige Fabia omdat derde remlicht werd vervangen) is er een grote kans dat het kunststof van de bekleding afbreekt ter hoogte van een van de klips. Bij mijn huidige Fabia zat een klip niet geklipt /forum/images/graemlins/smile.gif. Door een klap op de binnenbekleding te geven zat ie wel vast. Komt goedkoop over.
2. Antenne. Ik hou steeds m'n hart vast in de wasstraat vanwege de inklapbare antenne. Een oplossing als een haaievinnetje of een antenne in de achterruitverwarming lijkt me een betere oplossing.
3. Waarom zit op het huidige model geen ontgrendelknopjes meer op de achterportieren?
3. Waarom zit op het huidge model nog maar 1 lampje in de bagageruimte i.p.v. 2?
4. Waarom kan ik de achterklep niet meer met een hendel naast de bestuurdersstoel openen? Wat te doen bij een lege accu en de accukabels liggen in de bagageruimte?
5. Verkeersinformatie op radio Symphony slechts op 6 voorkeuzezenders.
6. Schuifdak laatste stukje ook open: knop vast houden (was bij vorige Fabia anders).
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
3. Waarom zit op het huidige model geen ontgrendelknopjes meer op de achterportieren?
3. Waarom zit op het huidge model nog maar 1 lampje in de bagageruimte i.p.v. 2?
4. Waarom kan ik de achterklep niet meer met een hendel naast de bestuurdersstoel openen? Wat te doen bij een lege accu en de accukabels liggen in de bagageruimte?


[/ QUOTE ]

Punt 3: Die heb ik totaal niet gemist, daar heb je toch de afstandbediening voor. Vind het juist prettig dat ze er niet meer zitten, kan nu niet misbruikt worden bij raaminslaan door het inbrekersgilde.

Punt 4: Ik maakte daar eigenlijk geen gebruik van in mijn vorige Fabia dus mis ik het ook niet. Vind de ontgrendeling van de achterklep erg goed. Je hoeft niks in te drukken maar gewoon de handgreep vastpakken en de klep gaat open.

Dat van het lampje in de bagageruimte was me ook opgevallen, lijkt mij een beetje verkeerde zuinigheid. Zal eens kijken naar de afwerking van de achterklep, was mij nog niet opgevallen.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Gewoon de complete auto!?

[/ QUOTE ]

Vroeg me af waarom je deze gehele auto lelijk vind.Als skoda Oktavia rijder moet je toch een voorkeur voor de Skoda hebben,en de Skodastijl is in de Octavia als ook in de Fabia duidelijk te herkennen.Dus waarom een Oktavia /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif en een Fabia helemaal /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif?Ben benieuwd naar het antwoord!
 

Tallguy

Forumguru
De binnenkant van de uitlaat vind ik echt het lelijkste onderdeel...zo vies..bah en ook nog eens lastig schoon te houden. /forum/images/graemlins/wink.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De binnenkant van de uitlaat vind ik echt het lelijkste onderdeel...zo vies..bah en ook nog eens lastig schoon te houden. /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ] /forum/images/graemlins/super.gif /forum/images/graemlins/uitlachen.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

het enige wat ik jammer vind zijn de nieuwe achterlichten, ze lijken op die van de o-2 , tenminste tot dat je ze aan zet /forum/images/graemlins/blush.gif,want dan mis je in jet donker de mooie, ( en ) vormen..... /forum/images/graemlins/frown.gif


[/ QUOTE ]

dit dus
 

Bijlagen

  • 22796-ot_p_1_hirvonen_1 (247 x 165).jpg
    22796-ot_p_1_hirvonen_1 (247 x 165).jpg
    15,4 KB · Weergaven: 35

LenK

Forumguru
Het oersaaie interieur.
De wieldoppen.

Bij de combi: de buitenkant = wannabee
Bij de sedan ook de buitenkant, wat een misbaksel
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />
De wieldoppen.

[/ QUOTE ]

wie koopt zijn fabia dan ook met wieldoppen??? /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/shocked.gif
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />
Bij de combi: de buitenkant = wannabee

[/ QUOTE ]
hoe bedoel je?? verklaar je nader!
 

superjef

Nieuw lid
ik respecteer ieders mening en het bljujft een persoonlijke smaak. Ik merk dat mijn mening een beetje afwijkt. Zelf heb ik een combi besteld en ja ik heb wieldoppen (bewust) genomen. ten eerste geef ik geen hol om lm velgen. Op mijn huidige auto heb ik ze wel en ik vind het een teringwerk om ze schoon te houden (remmen!!!)En als een fabia combi wannabe is, vraag ik me af wannabe wat? Ik zocht een kleine ruime auto(status doet me niet zo veel) en heb veel merken en modellen vergeleken. En wat blijkt? dit is de ruimste kleine auto wat je kan vinden! 206SW is klein duur en zonder opties. fabia is erg compleet ruim en mooi.
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />
Bij de combi: de buitenkant = wannabee

[/ QUOTE ]
hoe bedoel je?? verklaar je nader!


[/ QUOTE ]
De Fabia vind ik een leuke auto mijn vrouw heeft er ook een.
Maar de combi en de sedan vind ik net iets te heet gewassen grotere auto's.
Weet je nog vroeger die Suzuki bestelbusjes, ook van die wannabees.

Met wannabee bedoel ik er uit zien als een grotere auto. Elk type auto heeft een bepaalde afmeting nodig om mooi te zijn, de grootte moet bij het model passen, alleen dan kloppen de verhoudingen.
Een combi en een sedan zo klein als bij de Fabi, dat smoelt gewoon niet.

Als je het omgekeerd doet, je blaast een klein model ahw wat harder op, dan lijkt het ook nergens meer op.

En sorry dat ik het zeg, ik moet namelijk niks van Peugeot hebben, maar die 206SW ziet er gewoon niet uit als een verkleinde combi maar is net iets beter passend op zijn formaat ontworpen.
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />
Bij de combi: de buitenkant = wannabee

[/ QUOTE ]
hoe bedoel je?? verklaar je nader!


[/ QUOTE ]
De Fabia vind ik een leuke auto, mijn vrouw heeft er ook een.
Maar de combi en de sedan vind ik net te heet gewassen grotere auto's.
Weet je nog vroeger die Suzuki bestelbusjes, ook van die wannabees.

Met wannabee bedoel ik er uit proberen te zien als een grotere auto. Elk type auto heeft een bepaalde afmeting nodig om mooi te zijn, de grootte moet bij het model passen.
Een combi en een sedan zo klein, dat smoelt gewoon niet.

Als je omgekeerd doet, je blaast een klein model wat harder op, dan lijkt het ook nergens meer op.

[/ QUOTE ]

gelukkig verschillen menigen,maar als je dit niet vind "smoelen" dan weet ik het niet /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Bijlagen

  • 22828-191Fabia_Paris3 (337 x 253).jpg
    22828-191Fabia_Paris3 (337 x 253).jpg
    23,9 KB · Weergaven: 41
Mooi of lelijk is subjectief. Het is verspilde tijd om daarover te discussieren.
De één zal een Peugeot 205 SW mooi vinden, de ander (zoals ik) niet (omdat ik de vormgeving te verspeeld vind).
De één zal het dashboard van een Fabia saai vinden, de ander (zoals ik) mooi, zakelijk, overzichtelijk en degelijk.
Mijn vrouw vindt een Octavia Combi niet mooi (omdat ze deze auto te groot, te gestrekt vindt), ik wel (alhoewel de Octavia (Combi) er soms (bepaalde hoek, kleine velgen) juist een beetje uit kan zien als een te grote auto op een te kleine wielbasis, te grote achteroverhang).
Wij vinden de Fabia Combi geen kleine auto die groot wil zijn (moet ineens aan Calimero dinken, 'jij bent groot en ik is klein, en da's niet eerlijk... o nee!') maar juist een mooie uitgebalanceerde auto, vooral in een lichte kleur (Stone Grey, Sahara Beige, Silver).
Gelukkig schrijven wij als beleefde Skoda rijders (...) wel allemaal 'ik vind' en niet 'het is'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan