Lekke koppakking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
Het was ook maar een visuele inspectie. Als íe waarschijnlijk voor reparatie was gegaan hadden ze het waarschijnlijk wel gezien dat je koppakking niet lekt. Want je zag toch duidelijk dat er zwarte verkleuring in je koelvloeistof zat.
 
Guys, ik heb vandaag echt cool news gehoord. Mijn koppakking is helemaal niet lek... Kijk de dealer had dat geconstateerd adhv de kleur van de koelvloeistof. Het verhaal: de garage waar ik Nemo heb gekocht, heeft blauwe koelvloeistof ipv roze erin gedaan. Omdat dat de verkeerde is, is het gaan verkleuren. Er zit dus helemaal geen olie in de koelvloeistof. Gaaf he? Dat scheelt ff €500,-!


De tijd zal het leren........een lekke koppakking is niet alleen te herkennen aan de kleur koelvloeistof, maar ook aan een donkere aanslag aan de binnenzijde van het expansietankje, en die aanslag word niet veroorzaakt door het mengen van twee soorten koelvloeistof, maar het is inderdaad te hopen dat de verkeuring in het tankje wegblijft.
 

nemo

Senior Member
Morgen gaan ze de hele zooi schoonmaken en doen ze er roze vloeistof in. En dan zal idd de tijd het leren....
 

nemo

Senior Member
Ik hoop niet op een roze uitlaatgaswolk.........

Ja... ik ben benieuwd. Het zal een emotioneel moment worden om de sleutels van Nemo aan de garagist te geven en de sleutels van de leenauto in ontvangst te nemen... :icon_smile_dead:
Ik hoop wel dat ik Nemo dezelfde dag kan ophalen.
 

Fabia

† In Memoriam
1453518289_8fca71bd12.jpg
 

cvegreen

Forumguru
Ik hoop ook met u mee dat je dezelfde dag nog je nemo terug in ontvangst mag nemen. Hopelijk bevalt je leenauto ook een beetje .
 

nemo

Senior Member
Hi guys :)
Net door de garage gebeld. APK+grote beurt+stabilisatorstang+arbeid etc=€430,- Remmen zijn in orde, doen ze niets aan. Vreemd, want ik vond hem echt slecht remmen. Koelvloeistof gaan ze niet vervangen want dat doen ze nooit. Ook doen ze er geen roze in maar blauwe want dat doen ze in elke auto. Om 17u mag ik nemo weer ophalen :)
 

cvegreen

Forumguru
Is een smak geld om op tafel te leggen , maar nu is nemo er weer helemaal klaar voor.Bij mij is dat wel rozig van kleur zeker niet blauw , maar ach wat maakt het uit . Als de werking er maar is .
 

van_der_P

Senior Member
Stevig bedrag voor normaal onderhoud en een stabilisatorstang. Toch bijna 1000 gulden.
Dan maar afvragen waarom er zo weinig mensen naar de dealer gaan voor onderhoud. Ik denk dat ik het antwoordt weet.
 

tlpeter

Actief lid
Hi guys :)
Net door de garage gebeld. APK+grote beurt+stabilisatorstang+arbeid etc=€430,- Remmen zijn in orde, doen ze niets aan. Vreemd, want ik vond hem echt slecht remmen. Koelvloeistof gaan ze niet vervangen want dat doen ze nooit. Ook doen ze er geen roze in maar blauwe want dat doen ze in elke auto. Om 17u mag ik nemo weer ophalen :)

Ik snap iets niet

Doen ze nooit koelvloeistof vervangen ???
Toch vreemd want deze verliest zijn werking na een bepaalde tijd
 

Ronnie

Forumguru
Ik snap iets niet

Doen ze nooit koelvloeistof vervangen ???
Toch vreemd want deze verliest zijn werking na een bepaalde tijd
Nee, koelvloeistof niet, antivries wel! Remvloeistof ook (hygroscopisch, trekt vocht aan en kan daardoor gaan koken)
 

nemo

Senior Member
Jeeej Nemo is back!!!

Koelvloeistof is wél vervangen, omdat ik dat zo graag wilde..
Stabilisatorstang is vervangen, weet niet of er ook is uitgelijnd,
Remmen waren prima in orde, het geluid dat ik hoor is waarschijnlijk van een hard stukje in het remblok (?)
Morgen kan ik ff onder de motorkap kijken, daar is het nu te donker voor.

Garagist heeft op mijn verzoek ook zelf nog een stukje in mijn auto gereden, en hij vond hem goed remmen en verder ook niks byzonders.

Verder is ie ook met glans door de APK gekomen, geen gezeur over toplagers/koppeling/schakelsysteem/uitlaat!! Dus voor €430 kan ik (zoals het er nu uitziet) weer een jaar met Nemo rijden!
 

cvegreen

Forumguru
Mooi zo , dat je nemo door de APK is gekomen .
Nu kan je weer een tijdje zorgeloos de baan op . Allez laat ons hopen in ieder geval, want een breuk is soms niet veraf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan