Leeftijd/Geslacht -Yeti rijder

Borrie1973

Actief lid
Man, 39 jaar. Heb nu de yeti sinds 25 april. Toen het actiemodel arctic ambition gekocht met de bruinige kleur met zwarte velgen, en met een 1,2TSI benzine motor. Hij rijdt super tot nu toe, maar laat toch maar parkeersensoren achter plaatsen. Er staat nu iets meer dan 8000km op de teller en het enige probleem dat ik tegen gekomen ben is het raam aan de bijrijderskant. Die opent zich niet geheel naar beneden. Op zich niet erg storend maar het hoort niet. Het wordt nu aan hogerhand nagevraagd wat te doen.
 

Jasper02

Banned
Man, 39 jaar. Heb nu de yeti sinds 25 april. Toen het actiemodel arctic ambition gekocht met de bruinige kleur met zwarte velgen, en met een 1,2TSI benzine motor. Hij rijdt super tot nu toe, maar laat toch maar parkeersensoren achter plaatsen. Er staat nu iets meer dan 8000km op de teller en het enige probleem dat ik tegen gekomen ben is het raam aan de bijrijderskant. Die opent zich niet geheel naar beneden. Op zich niet erg storend maar het hoort niet. Het wordt nu aan hogerhand nagevraagd wat te doen.


..........
 

Borrie1973

Actief lid
Ja bij holsch inderdaad. Het is Inderdaad geen raceauto maar heb hem daarom ook niet voor gekocht. Hij zou een tijdje geleden getuned worden maar mijn huidige tuner kreeg het op dat moment niet voor elkaar. De keuze om te tunen was na het lezen van het forum, omdat men zei dat de turbo net iets lekkerder oppakt en zuiniger zou rijden. Misschien volgend jaar
 

Import Yeti

Forumguru
Man 42 jaar, sinds 22 februari 2012 in bezit van een Yeti 1.6 TDI Ambition. Hagelnieuw vanuit Duitsland geïmporteerd naar Nederland.
Zitten enkele opties op die op het model in Nederland niet leverbaar zijn.
 

Witte Yeti

Actief lid
Man 42 jaar, sinds 22 februari 2012 in bezit van een Yeti 1.6 TDI Ambition. Hagelnieuw vanuit Duitsland geïmporteerd naar Nederland.
Zitten enkele opties op die op het model in Nederland niet leverbaar zijn.
Ik ben erg benieuwd naar de opties die in Nederland niet leverbaar zijn. Twee leden met geimporteerde Yeti's hebben een binnenspiegel die lager zit dan bij de NL Yeti's, hoe is dat bij jou?
 

Import Yeti

Forumguru
Ik ben erg benieuwd naar de opties die in Nederland niet leverbaar zijn. Twee leden met geimporteerde Yeti's hebben een binnenspiegel die lager zit dan bij de NL Yeti's, hoe is dat bij jou?
Wat betreft de binnenspiegel in mijn Yeti kan ik geen uitsluitsel over geven. Ik ken immers de Nederlandse uitvoering daarvan niet.
Ik heb o.a aluminium kleurige dakrails op mijn Yeti af fabriek(is in Oostenrijk standaard) en ik heb voor mijn vrouw parkeerassistent als optie er op genomen. Dit kun je in Nederland alleen op de Elegance uitvoering als optie nemen.
En dus niet op de Yeti 1.6 TDI Ambition Greenline uitvoering.

p.s Regensensor en Hillhold-control zijn volgens mij ook niet leverbaar op de Ambition Greenline.
 

Witte Yeti

Actief lid
Over de binnenspiegel loopt hier een discussie en ook bij de buren.
Ik zie dat bij de Yeti 1.6 TDI Ambition Greenline, als optie Parking Distance Control voor en achter leverbaar is. De al. dakrail niet.
Als je een lichtsensor (achter je binnenspiegel) hebt, zit daar ook een regensensor en die is zonder meer te activeren, vraag maar eens bij je dealer. Ik heb dit zelf gedaan bij mijn Acitive+ via VCDS (kijk hier voor meer info).
Waarschijnlijk is HHC ook te activeren via VCDS.
 

Import Yeti

Forumguru
Over de binnenspiegel loopt hier een discussie en ook bij de buren.Ik zie dat bij de Yeti 1.6 TDI Ambition Greenline, als optie Parking Distance Control voor en achter leverbaar is. De al. dakrail niet.
Wat betreft de spiegel, deze zit bij mij het zelfde als in Nederland.(Was vandaag ff bij een dealer)Heb waarschijnlijk wel als enige Nederlandse Ambitionrijder een Yeti die vanzelf inparkeert.:grin:
 
Sorry! Dat vraagteken hoort daar niet. Leverdatum was 17 november 2011. Veel leden hebben onderaan hun bericht gegevens over hun auto. Ik weet nog niet hoe dat moet.
Bij Nieuweautokopen.nl/Skoda De Meern had ik geen keus. Het is een witte Tour, een uitvoering die liep tot 31 augustus. De Tour is een Ambition met een aantal opties van de Elegance. Het was al boffen dat ik nog een Tour kon krijgen. Dit jaar ie bijna € 2000,- duurder! Ik heb 'm aangevuld met een afneembare trekhaak, een reservewiel en spatlappen. Het navigatiesysteem heb ik laten vervangen door Swing.
 

Witte Yeti

Actief lid
Mooie uitvoering heb je gekocht en de kleur past erg mooi bij de Yeti.
Om gegevens onderaan je berichten te krijgen moet even naar "profiel instellen"gaan, rechtsboven de pagina als je bent ingelogd.
Hierna zie je aan de linkerkant "mijn instellingen" en hier bij staat wijzig handtekening of zoiets. Daar kan je alle info over je auto kwijt en die is dan zichtbaar bij elke post.
 

Leon54

Actief lid
Ik kende deze discussie nog niet. Ik zal me op deze Topic dan ook nog maar even inmelden...
Man 58, vriendin 54. Zij vindt de Yeti overigens maar niks. Ze rijdt zelf in een Mercedes A-klasse van 2011... Overigens heeft ze zelf nog nooit achter het stuur van mijn Yeti gezeten. Als dat gebeurt verandert ze misschien van mening...?
 

stevie!

Nieuw lid
Laat ik me ook maar even melden dan na 2 maanden alleen mee te lezen op het forum

Man 35, vrouw 34, Yeti 16.Tdi Ambition, heb hem nu 2 maanden
 
Bovenaan Onderaan