LED verlichting interieur en exterieur O3 combi

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Hierbij t resultaat in mijn Octavia...
:nono:
Bestand te groot??

In ider geval minder geel en n stuk “ moderner”,
P.s. De kentekenplaatverlichting was standaard al met led uitgevoerd
 

Spector

Forumguru
Sodeju wat een bak licht, met zonnebril de deuren openen 's avonds :sterretjes:
Netjes hoor :thumbsup:

Wat heb jij voor houder staan bij je 12v aansluiting? Is dat voor een telefoon?
 

Rofffel

Forumguru
Ziet er goed uit hoor! Ik heb nu Ali ledjes erin zitten maar vind deze te blauwig (6000k).
Toch maar even die hypercolor ledjes bestellen.
 

nietje72

Forumguru
@Roffel, ik heb de 4000K van Hypercolor: https://www.hypercolor.de/Innenraum-LED-Lampe-fuer-Octavia-5E-Kombi-mit-Panoramadach en zoals je ziet kunnen ze nog wel wat K minder :) Ze hebben ze ook in 3000K. Wat heb je in je voetverlichting en achterin zitten?

@Spector, dat is inderdaad een telefoonhouder voor in je sigarettenaansteker, voorzien van 2 USB aansluitingen. Ik heb geen vakje meer op het dashboard als in mijn O2FL waar ik mijn telefoon in zette. Daarom op zoek gegaan naar een alternatief. Deze is het geworden: https://nl.aliexpress.com/item/Univ...135.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.18304c4dLQW8Ma

Had 'm na precies 10 dagen in huis en ik gebruik 'm nu een week. Bevalt me prima. Is vooral voor Flitsmeister meldingen en de verkeersstatus in Google Maps. Ik rij vooral op de Columbus Navigatie.
 
Laatst bewerkt:

Spector

Forumguru
@nietje72 tnx, ga ik eens bekijken. Heb wat last van weerkaatsing van licht via de vooruit als m'n telefoon in de houder in het ventilatierooster zit.
 
@Roffel, ik heb de 4000K van Hypercolor: https://www.hypercolor.de/Innenraum-LED-Lampe-fuer-Octavia-5E-Kombi-mit-Panoramadach en zoals je ziet kunnen ze nog wel wat K minder :) Ze hebben ze ook in 3000K. Wat heb je in je voetverlichting en achterin zitten?

@Spector, dat is inderdaad een telefoonhouder voor in je sigarettenaansteker, voorzien van 2 USB aansluitingen. Ik heb geen vakje meer op het dashboard als in mijn O2FL waar ik mijn telefoon in zette. Daarom op zoek gegaan naar een alternatief. Deze is het geworden: https://nl.aliexpress.com/item/Univ...135.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.18304c4dLQW8Ma

Had 'm na precies 10 dagen in huis en ik gebruik 'm nu een week. Bevalt me prima. Is vooral voor Flitsmeister meldingen en de verkeersstatus in Google Maps. Ik rij vooral op de Columbus Navigatie.
Wat betreft die telefoon houder heb ik zelf een Kuda Console; mooie lederen (of kunst leder, die is er ook) steun met daarop een pda mini grip (geschikt voor iphone 5 formaat tot zo'n beetje iphone 8 plus formaat) en dat vind ik zelf wel iets mooier dan een soort boom die uit je sigaretten stekker steekt ;)

https://www.kudanederland.nl/conten...koda_Octavia_2013-_-_SKAI_520047155_Kuda.html


Heb nog steeds ie lampies niet besteld. Maar heb er ook geen haast mee. Gaat er uiteindelijk wel komen..
Zal iig 4000 kelvin worden. 3000 is me toch net wat te gelig.
 

nietje72

Forumguru
Dank voor de tip. Dat ziet er zeker mooi uit maar dat is de prijs ook! In mijn geval bijna € 60,- duurder :thinking: dan de telefoonhouder die ik nu heb. Aangezien ik een leren cover om mijn telefoon heb, moet ik 'm er iedere keer uithalen als ik in de auto stap en 'm in de houder wil plaatsen. Voorlopig laat ik het dan maar bij de huidige oplossing. Ik had heel vroeger voor mijn PDA een Brodit klem en houder en was er best tevreden over. Heb er nu ook serieus naar gekeken maar vond een klem te riskant gelet op de kans op beschadiging van het dashboard.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus voor mijn telefoon de brodit klemhouder gemonteerd op de kudo basis.
Telefoon laat ik gewoon in het hoesje zitten. Met een kort oplaad kabeltje zit hij dan in de usb poort van de auto
 

O3-Rider

Senior Member
Nieuwe O3 FL Combi Style Business is binnen. Goed dat er al meer LED is aangebracht, zoals nummerbord en de spiegels.
Maar ja, mistlampen en van binnen nog niet uiteraard. Binnenverlichting heb ik nog wel van de vorige O3, behalve voetenverlichting. effe op zoek naar goede dimbare.

Echter... de mistlampen, wat gaan we daar nou in doen? Toch ook LED bij Ali bestellen of wat ik hier ook veel zie, is GP Thunder. Alleen zou ik graag het verschil willen weten tussen 5800 en 7500. Uiteraard om het zo veel mogelijk overeen te laten komen met de full LED koplampen......
 

Maartenvds

Forumguru
Ik heb mijn ledjes voor het interieur van ALI een stuk goedkoper en werkt prima! de mistlampen zal ik wel gewoon canbus bestellen anders gaat het knipperen.
 

dirksan

Actief lid
Hoe hebben jullie de houder van de voetverlichting achteraan er uit gekregen zonder ze stuk te maken. Ik krijg ze amper 2mm er uit en dan zitten ze muurvast in het metaal van de voorzetels.
 

nietje72

Forumguru
Let ook op de plaats waar het stekkertje met het draadje zit. Die draad zat bij mij aan de bijrijderskant voor behoorlijk strak waardoor het extra lastig was om hem los te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan