Led achteruitrijlampen

Smeeuwis

Donateur
Standaard achteruit rij lampjes zijn toch 21 wat? (Halogeen)

Niet per sé want ze zijn er dus ook van 10 Watt. Zie de lampenchecker hierboven. De meesten zullen echter wel 21 Watt minimaal hebben, vanwege de lichtopbrengst. En dan kom je op wat @andrehj bedoelt: de hoogte van het opgenomen vermogen zegt niets over de lichtopbrengst, hoewel je wel aan mag nemen dat de lichtopbrengst hoger wordt naarmate het opgenomen vermogen bij gelijke spanning stijgt. Dat zit weer in de weerstandswaarde van het gloeidraadje, immers spanning * stroom = vermogen. Hoe efficienter de omzetting in de lamp, in de gloeidraad dus, hoe meer licht. Het meeste gaat verloren als hitte, en hoe minder hitte de gloeidraad produceert, hoe meer vermogen er overblijft om daadwerkelijk omgezet te worden in licht. En daar gaat de vergelijking met LED's mank want die hebben een veel lagere weerstand en nemen dus minder vermogen op, maar alleen de goede (en dus dure) LED's zijn in staat om daar voldoende Lumen uit te halen. De Ali zooi meestal niet. En vervolgens is de lage weerstand de reden dat de CANBUS gaat gillen (die constateert namelijk een afwijkende weerstand en daardoor spanningsval wat hoort bij een kapotte gloeilamp). De goede LED lampen hebben een kunstmatig verhoogde weerstand in de fitting (zodat je niet hoeft te knippen in je draadboom) en de Ali zooi heeft dat niet of te weinig of gewoon domweg slechte kwaliteit. Edit: in mijn ervaring althans.

Lang verhaal, er zit vast nog wel iets niet helemaal goed in de uitgelegde techniek, maar ik wil maar zeggen dat @andrehj 100% gelijk heeft als het gaat om de vermelding van het vermogen op de verpakking, alleen @B.Stuurder en ik vinden dat dat niets hoeft te zeggen over de uiteindelijke kwaliteit. Die blijkt in mijn ervaring uitstekend te zijn.
 
Laatst bewerkt:

fireben

Forumguru
Ik snap de reactie van @andrehj wel, maar wat de fabrikant van de LED's hier waarschijnlijk bedoelt is de vergelijking met de lichtopbrengst van een incandescentlamp (gloeidraad dus) met een vermogen van 90 watt. @B.Stuurder heeft mijn achteruitrijlicht LIVE gezien en zei toen (quote): hier heb je een zonnebril bij nodig. Ik heb de LED's besteld naar aanleiding van de ervaringen van @blauwkeut en ik ben er super tevreden over. Daarvoor had ik Ali achtige zooi voor de helft van de prijs maar totaal geen zicht. Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, dus hierbij ff een foto.
Bekijk bijlage 55242
Misschien dat dit dan overtuigt :jaja:

welke lampjes zijn dit met canbus ?? en waarvan daan ??:bloos:
 

fireben

Forumguru
Per stuk @fireben , per stuk.....
:thumbsup: heb ze besteld :D dit is die van mij nu maar krijg elek keer een melding vandaar maar zijn ook erg fel dat is wel mooi hahah maar moet ook wel goed zijn dus ben benieuwd naar deze :bloos::yeehaa: thanks
 

Bijlagen

  • 20161119_165649.jpg
    20161119_165649.jpg
    786,9 KB · Weergaven: 68
  • 20161119_175540.jpg
    20161119_175540.jpg
    579,7 KB · Weergaven: 65

Smeeuwis

Donateur
Ik kijk trouwens nog even op de website van CSL tuning, en daar staat onder de technische gegevens wel degelijk vermeld dat er vergeleken wordt met een gloeilamp van 90 watt. Verder vermeldt men ook de opbrengst (1350 lumen) en wat dit zegt:



e220774086d37d26978af72c78b34999.png



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

fireben

Forumguru
ach als ik ze heb en ze erin zitten maak ik wel weer een foto :D:D en dan maar hopen dat ik geen melding meer krijgt dan hahha
 

B.Stuurder

Forumguru
Niet helemaal. Heel veel komt uit Chna maar niet alles wordt in hetzelfde soort fabriek gemaakt en is dezelfde kwaliteit. Of bereikbaar voor particulieren wat dat betreft.
Het is daar ook zo dat er high end fabrieken zijn en mensen die in een garagebox iets in elkaar flansen.
 
Bovenaan Onderaan