Led achteruitrijlampen

turboturbo

Forumguru
Wat me opvalt aan die lampjes is dat ze ook de weg achter de auto goed belichten.

Zou dat komen door de lange vorm van de lampjes?
Mijn Phillips X-treme led's 'volgen' qua verstrooiing van het licht zoveel mogelijk het patroon zoals de halogeen lamp z'n licht schijnt in de reflector. Maar dat is recht achteruit (hoog vanaf de grond) en een stuk opzij.

Bij het inparkeren in het donker zie ik vanachter het stuur alsnog niet zoveel van de auto of object, laat staan de straat, waar ik voor aan het insteken ben...

Ik ga nu toch een beetje twijfelen of ik overstap op deze lampjes....
 

fireben

Forumguru
Wat me opvalt aan die lampjes is dat ze ook de weg achter de auto goed belichten.

Zou dat komen door de lange vorm van de lampjes?
Mijn Phillips X-treme led's 'volgen' qua verstrooiing van het licht zoveel mogelijk het patroon zoals de halogeen lamp z'n licht schijnt in de reflector. Maar dat is recht achteruit (hoog vanaf de grond) en een stuk opzij.

Bij het inparkeren in het donker zie ik vanachter het stuur alsnog niet zoveel van de auto of object, laat staan de straat, waar ik voor aan het insteken ben...

Ik ga nu toch een beetje twijfelen of ik overstap op deze lampjes....
ja ze zijn idd langer en geven echt veel licht ik ben er echt blij mee geef goed licht bij het inparkeren :D:thumbsup::yeehaa:
 

fireben

Forumguru
even vraagje wie weet waar dit voor gebruikt word ?? ben het spoor even bijster hahahah:bloos:
 

Bijlagen

  • 45830-DSCN5224.jpg
    45830-DSCN5224.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 36

hemi24

Forumguru
even vraagje wie weet waar dit voor gebruikt word ?? ben het spoor even bijster hahahah:bloos:

Can bus decoders worden vaak gebruikt om meerdere (analoge) outputs te genereren voor gebruik van aftermarket radio's of navigatiesystemen. Denk hierbij aan signaal voor snelheid, achteruitversnelling, handrem, etc.

Deze signalen zitten allemaal versleuteld in het canbussysteem van de auto, maar zijn niet altijd bruikbaar voor aftermarket units.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb zo'n apparaat in mijn auto laten bouwen, om een achteruitrij piep te kunnen genereren, wanneer ik de auto in achteruit zet. Dat is verplicht op sommige fabrieksterreinen om met de auto op het terrein te mogen komen. Natuurlijk samen met een pieper/luidspreker en een aan/uit knop om het systeem uit te kunnen zetten als ik bij de Appie ga inparkeren. :maakmegek:
Het signaal dat zo'n pieper nodig heeft is echter een bron van meldingen op de canbus zonder een converter zoals deze.
 

B.Stuurder

Forumguru
oke heb ik dus niets aan hahahaah
Niet noodzakelijkerwijs. Dit apparaat kan een analoog signaal digitaal maken en zorgen voor mogelijkheden om zaken aan te sluiten, die normaal gesproken foutmeldingen zouden geven. Het maakt niet uit wat, als het maar 4-20 mA of 0-10 Volt vraagt.
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb zo'n apparaat in mijn auto laten bouwen, om een achteruitrij piep te kunnen genereren, wanneer ik de auto in achteruit zet.
Er bestaan dacht ik ook lampjes die dat signaal ingebouwd hebben. Die schakelen dus vanzelf aan en uit bij het inschakelen van de achteruitrijverlichting.
 

B.Stuurder

Forumguru
Er bestaan dacht ik ook lampjes die dat signaal ingebouwd hebben. Die schakelen dus vanzelf aan en uit bij het inschakelen van de achteruitrijverlichting.
Dat weet ik, die heb ik (nog 1 dag :cheer:) in mijn huidige auto zitten, maar dat werkt niet in een Octavia, omdat je daar foutmeldingen op krijgt via de Canbus. Vandaar dat er een (best prijzig) systeem in moest met een converter. Voordeel is dat het uitschakelbaar is.
 
Bovenaan Onderaan