Led achterlichten Litec

Blackokkie2

Forumguru
Ik heb ooit eens een Tsjechische Octavia2 gezien die mooie led-lichten had, maar dat waren niet deze Li-tec of deze prototype-lampen. Was meer in de stijl van de Golf7 led-lampen.

motomarz

Senior Member
Wat een discussie over het stadslicht...

Goed, zojuist naar buiten gelopen om te controleren.
stekkertjes van het achterlicht weer losgehaald (1 was niet voldoende????)

Melding op de display is:
"Stadslicht linksachter controleren"

Dus hoe je het ook noemen wilt, de auto zelf noemt het in elk geval stadslicht.

Die van mij zitten er sinds maart 2012 op.
En volgens mij ziet het er nog prima uit.

Joske

Forumguru
Ik heb ooit eens een Tsjechische Octavia2 gezien die mooie led-lichten had, maar dat waren niet deze Li-tec of deze prototype-lampen. Was meer in de stijl van de Golf7 led-lampen.
misschien dan een type van een adverteerder uit zijn thuisland?

koreaan

Forumguru
beste motormarz,

thanks for the invite, wij wonen in Sneek niet ver rijden dus.
ik ben voor de achterlichten mijn vriendin (lees baas):dankje: weet het nog niet haha.
ze staan wel mooi.

je hoort van me.

dirkkroneman

Forumguru
Nee hoor PFL heeft ook CANBUS. Zal wss te maken hebben met een toch iets andere vorm of aansluiting.

Edit: ik weet dat er iemand is geweest die een PFL naar FL achterlichten heeft "omgebouwd". Misschien daar ff naar zoeken dan heb je het antwoord ;)

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Klopt. Ik had mijn bericht na een paar minuten al ge-edit. De opmerking over verder kijken dat je neus lang is was, ter voorkoming van onduidelijkheid, overigens op mijzelf gericht....

motomarz

Senior Member
De lampunits van PFL en FL zijn kwa afmeting precies gelijk.
Zit volgens mij op de buiten-bovenhoek een klein detailverschilletje.

En bij de standaard achterlichtunits zit PFL middenin een rode reflector,
bij de FL een witte.

ertromp

Forumguru
De FL heeft geen reflector in de lamp maar in de bumper en inderdaad de pfl heeft de reflectoren in de lampen

motomarz

Senior Member
Goed, die litec dingen die op nlpower aangeboden worden passen op zowel de PFL als de FL.
Alleen zit je bij de PFL dan dus zonder reflector, omdat ie af fabriek in de achterlichtunit zit.

Bovenaan Onderaan