leaseauto prijsplafond stroomgebruik

Bakkertje

Forumguru
ik heb helaas nog een "oude" meter. Prachtig gezicht als het zonnetje schijnt de wasmachine aanstaat en de meter toch nog terugdraait.
Helaas doet dat niets af aan het vraagstuk.

Dan heb je geen dal en normaal tarief meer, want het signaal waar de draaischijfmeters op reageerde wordt al sinds 1 juli 2021 niet meer meegestuurd.
Bovendien zal de laadpaal geen loadbalancing kunnen doen met je huidige meter (heeft de installateur je als het goed is ook verteld). Oftewel als je Enyaq gaat laden houdt ie geen rekening met andere verbruikers in je huis en loop je het risico dat je hoofdzekeringen eruit klappen. Zeker als je ook elektrisch kookt is dat een risico..

Verder is het redelijk simpel hoe je met het budget plafond om kan gaan en dat is door gewoon je hoge tarief bij je werkgever in rekening te brengen, dan krijg je over de eerste 2500 kWh meer terug van je werkgever en later vlakt dat weer redelijk uit.

Ik heb vorige week een nieuwe slimme meter aangevraagd, mijn huidige slimme meter is te oud. Ik woon in een Liander gebied en moet 7 maanden wachten op een nieuwe meter, ook wel iets om rekening mee te houden ;)
 

Captain Hook

Forumguru
Precies wat @Bakkertje schrijft.
Per 1 juli vorig jaar is het TF signaal uitgeschakeld:


M.a.w. de aloude ferrarismeters worden niet meer geschakeld tussen dag/nachttarief qua telwerk.
 

pippavosje

Nieuw lid
@ Bakkertje: de installateur heeft idd aangegeven dat loadbalancing niet mogelijk is. Echter als ik pas ga laden na een uurtje of 11 (23.00)
dan hebben we het meeste eten wel gekookt.
Nu in afwachting van de auto. (ik hoorde dat de leverweek is verschoven van week 50 naar 52... de dealer heeft er nog steeds vertrouwen in hahaha. Als ik trouwens verkopers spreek geven die bij een bestelling deze week nog steeds aan dat levering ca week 25 gaat zijn. Dus een auto die ik jan 2022 heb besteld is dan maar iets eerder dan een auto die je nu besteld. Klinkt me als de koper binnenlokken en als er een handtekening staat beginnen ze met verlengde levertijden)
 

Bakkertje

Forumguru
. Echter als ik pas ga laden na een uurtje of 11 (23.00)

Bij mij kan ik nergens een starttijd voor het laden instellen, in ieder geval niet in de auto. Dat zou ik wel heel graag willen overigens, want het verschil tussen normaal en dal tarief is 20 ct per kWh per keer laden dus zo’n 2 euro en dat laden doe ik bijna dagelijks dus echt wel de moeite.
Voorheen deed ik dat middels een slimme stekker die ik om 23:05 in liet schakelen, ik weet niet of dat ook met een laadpaal kan?
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ik hang 's avonds alvast de stekker erin en als ik het laatste rondje met de hond loop na 23:00 uur tik ik even de lader aan of als ik binnen ben om dat tijdstip dan start ik het laden op vanuit de app van de laadpaal. Programmeren zit er bij mij helaas ook niet in. Wellicht met de MEB 3 update wel?
 
Bij mij kan ik nergens een starttijd voor het laden instellen, in ieder geval niet in de auto. Dat zou ik wel heel graag willen overigens, want het verschil tussen normaal en dal tarief is 20 ct per kWh per keer laden dus zo’n 2 euro en dat laden doe ik bijna dagelijks dus echt wel de moeite.
Voorheen deed ik dat middels een slimme stekker die ik om 23:05 in liet schakelen, ik weet niet of dat ook met een laadpaal kan?
ik heb een zappi laadpaal en ook zonnepanelen. Ideaal. Ik stel laadtijd in in daltarief. Kan precies zien wat en wanneer je verbruikt zowel privé als aan laadpaal en kan instellen dat bij overproductie zonnepanelen deze energie direct naar auto gaan.
 
Bovenaan Onderaan