ik heb helaas nog een "oude" meter. Prachtig gezicht als het zonnetje schijnt de wasmachine aanstaat en de meter toch nog terugdraait.
Helaas doet dat niets af aan het vraagstuk.
Dan heb je geen dal en normaal tarief meer, want het signaal waar de draaischijfmeters op reageerde wordt al sinds 1 juli 2021 niet meer meegestuurd.
Bovendien zal de laadpaal geen loadbalancing kunnen doen met je huidige meter (heeft de installateur je als het goed is ook verteld). Oftewel als je Enyaq gaat laden houdt ie geen rekening met andere verbruikers in je huis en loop je het risico dat je hoofdzekeringen eruit klappen. Zeker als je ook elektrisch kookt is dat een risico..
Verder is het redelijk simpel hoe je met het budget plafond om kan gaan en dat is door gewoon je hoge tarief bij je werkgever in rekening te brengen, dan krijg je over de eerste 2500 kWh meer terug van je werkgever en later vlakt dat weer redelijk uit.
Ik heb vorige week een nieuwe slimme meter aangevraagd, mijn huidige slimme meter is te oud. Ik woon in een Liander gebied en moet 7 maanden wachten op een nieuwe meter, ook wel iets om rekening mee te houden