lease-prijzen

MadDog2K

Actief lid
Oi,

Voor de lease-rijders hier :

Kunnen jullie aangeven wat voor Octavia jullie leasen (Combi 1.9 TDI DSG bijv.), tegen welke termijn (3j/40k) en het bedrag dat jullie er voor kwijt zijn ?

Ik kom via de prijs-checker van lease-maatschappij Arval voor een Combi 1.9TDI DSG Business Edition met bovenstaande termijn met 0 opties, incl. brandstof op 1041,- Euro.
De Elegance zonder extra opties komt op 1010,- incl. brandstof.

Is dit niet wat aan de hoge kant, of is het 'normaal' ?

Thx ! :>


Oja, de consumentenprijs staat voor de Elegance hier op 31.855,00
En voor de Business op 31.470,00 ?
Vaag...
 
Oi,

Voor de lease-rijders hier :

Kunnen jullie aangeven wat voor Octavia jullie leasen (Combi 1.9 TDI DSG bijv.), tegen welke termijn (3j/40k) en het bedrag dat jullie er voor kwijt zijn ?

Ik kom via de prijs-checker van lease-maatschappij Arval voor een Combi 1.9TDI DSG Business Edition met bovenstaande termijn met 0 opties, incl. brandstof op 1041,- Euro.
De Elegance zonder extra opties komt op 1010,- incl. brandstof.

Is dit niet wat aan de hoge kant, of is het 'normaal' ?

Thx ! :>


Oja, de consumentenprijs staat voor de Elegance hier op 31.855,00
En voor de Business op 31.470,00 ?
Vaag...

toevallig net mee bezig:

Octavia Combi 2.0 TDI DPF BE
+ metallic lak
+ stream
+ ESP
+ ABT tuning -> 170 pk
+ tankpas

60 maanden (lang dus!) 25000km/j
komt op +- 808 euro per maand.

btw, die consumenten prijzen voor Elegance/BE kloppen wel aardig volgens mij.
 

MadDog2K

Actief lid
Bedankt voor de reacties :)

De 2 genoemde sites komen bij lange na dus niet in de buurt bij wat mijn lease-maatschappij doet ... :(

Bij directlease kom ik op € 960 voor de Elegance en € 1001 voor de Business.
Bij leaseplan kom ik op € 935,18 voor de Elegance en € 960 voor de Business.

Ik kom bij Arval dus op € 1010 voor de Elegance en € 1041 voor de Business.

Toch een aanzienlijk verschil :( Daarom dus de vraag wat andere lease-rijders voor hun auto's betalen.

Hoe kan het trouwens dat een Business in aanschafprijs bijna 400 Euro goedkoper is, maar de lease-prijs hoger is ?
 

Kuif

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties :)

De 2 genoemde sites komen bij lange na dus niet in de buurt bij wat mijn lease-maatschappij doet ... :(

Bij directlease kom ik op € 960 voor de Elegance en € 1001 voor de Business.
Bij leaseplan kom ik op € 935,18 voor de Elegance en € 960 voor de Business.

Ik kom bij Arval dus op € 1010 voor de Elegance en € 1041 voor de Business.

Toch een aanzienlijk verschil :( Daarom dus de vraag wat andere lease-rijders voor hun auto's betalen.

Hoe kan het trouwens dat een Business in aanschafprijs bijna 400 Euro goedkoper is, maar de lease-prijs hoger is ?

Het antwoord is bijtelling en kortingsmarge. Voor een BE betaal je minder bijtelling (aangezien de bijtelling berekend wordt aan de hand van de cataloguswaarde). Voor de Elegance is er meer marge in de korting op de auto, daarom is het leasebedrag lager.

Mijn Skoda Octavia RS TDI kost trouwens 856 euro per maand in de lease excl. brandstof (40000 km / 48 mnd).
 
Het antwoord is bijtelling en kortingsmarge. Voor een BE betaal je minder bijtelling (aangezien de bijtelling berekend wordt aan de hand van de cataloguswaarde). Voor de Elegance is er meer marge in de korting op de auto, daarom is het leasebedrag lager.

Mijn Skoda Octavia RS TDI kost trouwens 856 euro per maand in de lease excl. brandstof (40000 km / 48 mnd).


Mijn octaviatje RS (TFSI) kost 725 per maand (ex brandstof) met stream radio. 48mnd/25.000 jaar
 

Lucky Loek

Nieuw lid
Mijn auto is een Octavia II Combi 1.9 TDI DSG, xenon, dakdragers, sportonderstel, Pegasus 17 inch, sportstoelen onyx, klein leer, PDC achter, stream radio, maxidot, black magic. Op basis van 40.000 km/jaar en drie jaar kost deze via Martin Schilder in Alkmaar € 963 per maand.
 

MadDog2K

Actief lid
Dat is heel andere koek die bedragen...

Ik mag hopen dat Arval niet aan centrale inkoop doet, want dan zullen deze prijzen wel droom-prijzen blijven.... snap niet waarom het bij hun dan flink duurder moet zijn.
 

Timothee

Actief lid
Ik heb een O2 1.9TDI Ambiente met de opties uit mijn signature. Hij is geleasd via leaseplan en kost € 642,- excl. BTW en excl. brandstof per maand.
Contract loopt over 4 jaar / 180.000km.

Ik was een van de eersten bij ons bedrijf die via Leaseplan least, tegenwoordig zijn de tarieven scherper omdat we nogal veel leasewagens hebben rijden.
Omdat ik een aparte NL tankkaart heb, weet ik niet wat daarvan de extra maandelijkse kosten zijn.
 

Frankie

Actief lid
Ik heb een O2 1.9TDI Ambiente met de opties uit mijn signature. Hij is geleasd via leaseplan en kost € 642,- excl. BTW en excl. brandstof per maand.
Contract loopt over 4 jaar / 180.000km.

Ik was een van de eersten bij ons bedrijf die via Leaseplan least, tegenwoordig zijn de tarieven scherper omdat we nogal veel leasewagens hebben rijden.
Omdat ik een aparte NL tankkaart heb, weet ik niet wat daarvan de extra maandelijkse kosten zijn.

Kleine 'correctie' collega !! ;) Het bedrag welk jij noemt is wat ons in rekening wordt gebracht. De auto kost onze werkgever aanzienlijk meer. Wij krijgen n.l. een doorberekening op een lager kilometrage (35K p/j). Ik neem aan dat de oorspronkelijke vraag is gericht op het echte lease bedrag en niet op hoe de werkgever het doorberekend aan de werknemer. Als ik me vergis, dan..... :-)

Maar om in Timothée berekening mee te gaan, de mijne kost €747 p/m met de specs uit de handtekening...
 

Timothee

Actief lid
Kleine 'correctie' collega !! ;) Het bedrag welk jij noemt is wat ons in rekening wordt gebracht. De auto kost onze werkgever aanzienlijk meer. Wij krijgen n.l. een doorberekening op een lager kilometrage (35K p/j). Ik neem aan dat de oorspronkelijke vraag is gericht op het echte lease bedrag en niet op hoe de werkgever het doorberekend aan de werknemer. Als ik me vergis, dan..... :-)

Maar om in Timothée berekening mee te gaan, de mijne kost €747 p/m met de specs uit de handtekening...
Klopt, wij betalen voor 35.000km/jaar, terwijl het contract loopt over 45.000km/jaar (vandaar 4 jaar / 180.000km).

Ik kan echter alleen het bedrag noemen wat ie mij kost, dat is het enige bedrag dat ik te zien heb gekregen en wat me interesseert :)
 

RDE

Lid
Zie signature, de mijne kost 870 inc. brandstof over 4 jaar en 35 dkm/jaar (LeaseUnlimited)
 

Han

Lid
ik heb em nog niet besteld, maar bij mijn werkgever en Leaseplan of ING carlease zou mijn auto (1.9 TDI combi BE met Stream, ESP, trekhaak, 35.000 km, 4 jaar, incl brandstof) 840 p/m kosten.
 

BramBam

Forumguru
Mijn O2 Combi 1.9TDI BE incl. Metallic Lak, Stream, Parrot 3200 en Zonneschermen achter kost € 859,- p/mnd incl. brandstof. Contract 4 jaar of 160.000km.
 
Ik heb een O2 1.9TDI Ambiente met de opties uit mijn signature. Hij is geleasd via leaseplan en kost € 642,- excl. BTW en excl. brandstof per maand.
Contract loopt over 4 jaar / 180.000km.

Ik was een van de eersten bij ons bedrijf die via Leaseplan least, tegenwoordig zijn de tarieven scherper omdat we nogal veel leasewagens hebben rijden.
Omdat ik een aparte NL tankkaart heb, weet ik niet wat daarvan de extra maandelijkse kosten zijn.

Mocht je je eigen leasemaatschappij mogen kiezen (zoals ik) dan kun je ook lekker gaan shoppen. Sla ze maar om de oren met andere leaseprijzen en beding een lagere prijs. Bij mij ging er zonder probleem 70 euro / maand vanaf en ook de kilometer meer/minderprijs ging drastisch naar beneden.
Suc6
 

herbiek

Senior Member
Mocht je je eigen leasemaatschappij mogen kiezen (zoals ik) dan kun je ook lekker gaan shoppen. Sla ze maar om de oren met andere leaseprijzen en beding een lagere prijs. Bij mij ging er zonder probleem 70 euro / maand vanaf en ook de kilometer meer/minderprijs ging drastisch naar beneden.
Suc6

Jouw positie klinkt hemels!, ben nu al helemaal klaar met IngCarlease :shocked:. Mijn bestelling die ik gisteren gedaan heb is alweer afgekeurd, fabriekopties die ik aan de BE uitvoering toevoegde zijn verwijderd, mocht niet... Waarom niet? ik snap het niet, een ruitenwisser achter op een HB kan ik niet eens na die tijd bij de dealer als optie laten plaatsen!!
 
Inderdaad, ik mag niet klagen. Waarom is die extra optie afgekeurd? te duur?
als het te duur is, dsan betaal je die paar euro per maand toch zelf. Is nog aftrekbaar van de belasting ook :-)
 

R01X0

Nieuw lid
Zie signature en nog een inbouw Nokia carkit.
810 euro per maand 48 mnd of 120K

Ik mag/wil zelf de leaser en de dealer uitzoeken, dit keer als eerder Axus/ALD (de naam veranderd erg vaak) voorheen Overlease (Renault) Ik wil ook de dealer uitzoeken zodat ik goed kan onderhandelen.
 

MadDog2K

Actief lid
Ik mag alleen de dealer kiezen ...
Arval (de leasemij) beweerd dat de prijzen die zij aangeven online (1010, Euro voor een 'standaard' Elegance) concurrerend zijn...
En dat ik alleen bij een onwijs goeie korting daar onder ga komen...

Iemand advies hoe ik zoiets het beste aan kan pakken ?
Uberhaupt het hele traject wellicht ?

't wordt de 1e nl, dus heb nog 0,0 ervaring..
 
Bovenaan Onderaan