Lava Blue

Pollewop

Forumguru
Het lijkt erop alsof er toch een verschil bestaat tussen een Fabia in Lava Blue en een Octavia Lava Blue. Misschien hangt dit van het zonlicht af, maar op de Fabia vind ik de kleur helderder overkomen.

De kleur is zeer afhankelijk van de belichting. In de volle zon is Lava Blue veel helderder dan in de schaduw. Het heeft ook te maken met de "kijkhoek" t.o.v. de auto. Als je schuin naar de auto kijkt is hij donkerder van kleur. Volgens mij is Lava Blue gelijk voor alle modellen...
 

skoda rijder

Nieuw lid
Omdat mijn leasecontract bijna afgelopen is moet ik weer uitkijken naar een nieuwe auto.
Nu zat ik al een tijdje te denken over storm blue maar ik begrijp dat die kleur vervangen is door lava blue. Inmiddels heb ik op dit forum de eerste foto's gezien maar vind die kleur minder mooi dan storm blue. Lava blue vind ik te groen / te licht van kleur.
Weten jullie of storm blue nog op bestelling te krijgen is?
 

Pollewop

Forumguru
"Over smaak valt niet te twisten", maar je zou, volgens mij, een Skoda in Lava Blue een keer "in het echt" moeten zien. Het is echt een hele chique'e kleur... Vooral zeer fraai als de zon schijnt...
Maar goed... Een dealer kan je uiteraard antwoord geven op de vraag of storm blue nog leverbaar/bestelbaar is. Soms hebben dealers nog een voorraadauto in een bepaalde kleur. Via het PON-informatiesysteem is dat snel te achterhalen . Over het algemeen wordt een kleur vervangen door een nieuwe kleur als deze "op" is.... Succes...
 

TL@

Forumguru
Toch jammer dat Skoda geen a la carte kleur aanbiedt zoals VW en Audi. Gewoon een staaltje binnen doen van de kleur die je wilt, 1800€ aftikken en je auto staat in de kleur die je wilt (lievelings lippenstift of zo :D
 

skoda rijder

Nieuw lid
Vandaag even wat rondgebeld. Storm blue is niet meer te krijgen.
Overigens kreeg ik een opmerkelijk verhaal te horen. Storm blue is noodgedwongen uit de collectie gehaald.
De fabriek die voor deze lak de bestanddelen leverd staat in Japan en door de tsunami is de fabriek uitgeschakeld.
Op advies van Pollewop toch maar eens naar lava blue in het ''echt'' kijken.
 
Afgelopen zaterdag eens gevraagd bij de skoda dealer in Zoetermeer of ze ook een Lava Blue binnenkort kregen. (voor de kleur). Over 5 weken zou er een binnen moeten komen. Deze is voor voorraad en heeft nog geen klant. Dus mogelijk blijft hij even staan. Deze verkoper wist me trouwens ook te zeggen dat de kleur Lava Blue bij skoda, dezelfde kleur is als de ocean blue bij volkswagen. o.a. op de golf IV zat deze. (hij zei dat hij bij vw heeft gewerkt...) Ik heb nog niet gezocht op deze kleur. Maar ben dat nog wel van plan. Misschien dat iemand anders deze info ook kan navragen..
Ohja, ongeveer 15 komt er een o2c in lava blue op de weg. Tenzij de leasemaatschappij hem overheveld naar 2012 (wat ik verwacht). to be continued....
 

hemi24

Forumguru
... Deze verkoper wist me trouwens ook te zeggen dat de kleur Lava Blue bij skoda, dezelfde kleur is als de ocean blue bij volkswagen. o.a. op de golf IV zat deze. (hij zei dat hij bij vw heeft gewerkt...) ...

Waarschijnlijk doelde de verkoper op deze kleur:
FP51ORT.jpg
 

Bakkertje

Forumguru
Vandaag heb ik mijn lava blue Superb op mogen halen, ik vind het echt een ontzettend mooie kleur op de Superb!
IMAG0611.jpg IMAG0610.jpg IMAG0612.jpg
 

Ronbe

Senior Member
@bakkertje: prima kleur, mooie auto, veel plezier ermee !

Algemeen: Ik hoor regelmatig iets over groene glans in de kleur Lava Blue, maar op de fotos zoals ze tot nu toe op dit forum zijn gepubliceerd zie ik niks wat op groen lijkt. :confused:
 

Bakkertje

Forumguru
Er ziet wel wat groenigs in inderdaad, op m'n eerste foto in het hoekje onder de koplamp kun je dat nog het beste zien. Het is echt niet zo dat ie in een bepaalde hoek / kleur groen is, het is echt blauw..
 

skoda rijder

Nieuw lid
Ik heb lava blue nog (steeds) niet in het echt gezien.
Inmiddels wel al div. foto's gezien en op Bakkertjes SuperB lijkt het er beter (en blauwer) uit te zien dan op een Octavia of een Fabia.
 

Bakkertje

Forumguru
De kleur is hetzelfde als op een Fabia of Octavia hoor :laugh: (LOL)
Ik heb het idee dat de chromen accenten de kleur er anders uit laten komen.
Iedereen die de auto tot nu toe heeft gezien in het echt vind de kleur erg mooi, ik zelf ook en wat ik persoonlijk dan (nog) wel aardig vind is dat je er maar weinig van rond ziet rijden.
 

PaKa

Nieuw lid
Heerlijke auto! Het was even wachten maar ondertussen mag ik er alweer een week in rondrijden! Zoals je ziet is hij lava blue. Op de foto lijkt de auto erg blauw, maar als de zon minder fel is, wordt de kleur een beetje groen. Dat zorgt voor de nodige afwisseling :)
P1010682.jpg P1010681.jpg P1010683.jpg
 

Gunner

Forumguru
Bedankt voor deze foto's heren!

De kleur is hetzelfde als op een Fabia of Octavia hoor :laugh: (LOL)
Iedereen die de auto tot nu toe heeft gezien in het echt vind de kleur erg mooi
Dat is goed om te horen. Heb hem zelf op de O3 besteld (er vanuitgaande dat de kleur ook voor de O3 hetzelfde is?), maar ik loop ook tegen het volgende aan wat je hieronder schrijft;

ik zelf ook en wat ik persoonlijk dan (nog) wel aardig vind is dat je er maar weinig van rond ziet rijden.
:tongue:
 

ertromp

Forumguru
De kleur is nog steeds hetzelfde. Ik zag onlangs bij de dealer in Apeldoorn nog de O3 hatchback in deze kleur en het staat chique!
 
Bovenaan Onderaan