Latex op de achterbank

PeterSlegt

Nieuw lid
Beste allemaal,

Sinds augustus van 2012 rijd ik met veel plezier in een Octavia station uit 2007. Vorig jaar is er met verhuizen en bak latex opengevallen op mijn achterbank. Het ergste is weg, maar ik zie nog steeds restanten op de leuning van de achterbank (voor- en achterkant) en op de vloer. Ik kan er voor kiezen om de auto volledig te laten reinigen, maar ik heb zo'n idee dat het niet veel meer uit maakt.

Het liefst wil ik op de achterbank nieuwe bekleding en nieuwe vloerbekleding. Hebben jullie een idee hoe ik daar aan kan komen? Een oproep op de Onderdelenlijn leverde tot dusver niets op. Wellicht kunnen jullie me verder helpen met onderdeelnummers? Ik heb geen beschikking over ETKA. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen. Mocht verdere informatie nodig zijn, dan verstrek ik die uiteraard graag!
 

Desperado

Forumguru
Je kunt ook proberen om alleen de achterbank te laten reinigen. Dit kost geen uren werk en een autobedrijf die zelf alle auto's showroomklaar maakt heeft hier zeker apparatuur voor en zal er vast geen hoofdprijs voor vragen.
Mijn ervaring is dat nat reinigen ongeveer een uur duurt.
 

PeterSlegt

Nieuw lid
Je kunt ook proberen om alleen de achterbank te laten reinigen. Dit kost geen uren werk en een autobedrijf die zelf alle auto's showroomklaar maakt heeft hier zeker apparatuur voor en zal er vast geen hoofdprijs voor vragen.
Mijn ervaring is dat nat reinigen ongeveer een uur duurt.
Dank voor je reactie. Heeft reinigen nog zin als de latex iets meer dan een jaar de tijd heeft gehad om in te drogen?
 

Desperado

Forumguru
Moeilijk te zeggen. Ik zou eens rondvragen wat de kosten zijn voor reinigen en dan een overweging maken of het de gok waard is.
 

CDK

Forumguru
zolang het vloeibaar is kan je het verdunnen met water (bij natuurlatex tenminste) synthetische latex moet met oplosmiddelen waar je achterbank sowieso niet tegen kan, na 1 jaar kan je het vergeten hoor...... helaas :(
 

PeterSlegt

Nieuw lid
zolang het vloeibaar is kan je het verdunnen met water (bij natuurlatex tenminste) synthetische latex moet met oplosmiddelen waar je achterbank sowieso niet tegen kan, na 1 jaar kan je het vergeten hoor...... helaas :(
Ja, dat dacht ik ook. Ik heb geen idee hoe ik aan nieuwe bekleding kom. Misschien maar eens bij een sloperij langs gaan..
 

van_der_P

Senior Member
Het ligt er ook aan wat het je waard is. Op het internet heb ik bedragen van ongeveer € 900,-- gezien om het interieur opnieuw te stofferen. Voorstoelen hoofdsteunen en achterbank. Je kunt wellicht ook voor een overtrek gaan. Kun je op maat laten maken.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zou zeggen ga eens op zoek naar een identieke achterbank bij een sloperij, die moet je toch voor een leuke prijs kunnen scoren. (ik denk hierbij aan een bedrag tussen de 40 en 80 euro, afhankelijk van de staat e.d.). Desnoods alleen de delen met latex vervangen (ik neem aan dat je een in ongelijke delen neerklapbare achterbank hebt, dat zijn dus 4 delen, 2 zittingdelen en 2 rugleuningdelen).

Als je deze link gebruikt, kun je zoeken welke bedrijven een geschikte donor-auto hebben staan. Dat hoeft niet persé een Octavia te zijn, mogelijk vindt je ook dezelfde achterbank bij een Golf, Leon, Altea of Toledo uit dezelfde periode. Als je de lijst met gevonden auto's hebt, kun je ze stuk voor stuk aanklikken en bekijken, compleet met foto's, bij sommigen ook foto's van het interieur.

Deze foto is bijv. van een Octavia die in R'dam staat (helaas geen foto van de achterbank)
692595.d.jpg
 
Laatst bewerkt:

van_der_P

Senior Member
Bij Brooks autobedrijf een interieur Skoda Octavia 2007 €450,--
Ook bij Broekhuis stond een interieur prijs onbekend
En bij ons in de buurt Deumes in Brunssum prijs onbekend.
 

PeterSlegt

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties! Vooral de website van de schadeauto's lijkt me wel wat. Ik heb al een aantal mooie achterbanken gezien.. Ik ga morgen eens rond bellen en ben benieuwd wat de prijzen zijn. Ik houd jullie op de hoogte!
 

mastra

Nieuw lid
Broekhuis heeft mijn trekhaak geleverd,deze was er eerder dan de roomster zelf.
Dus snelle levering ,lage verzendkosten de telefonische afhandeling was zeer plezierig .
Eerst natuurlijk informatie op gevraagd en na aankoop bestelling geplaatst .

Succes marco
 

Joske

Forumguru
in het vervolg toch deze richtlijnen maar volgen alvorens latex in de wagen te vervoeren ;) (sorry voor het offtopic)

recycleapril2011 004.jpg
 

Noord26

Forumguru
Bijna goed. Ik heb aandelen Koninklijke Sanders en die maken het huismerk voor oa Kruidvat. Waaronder ook het glijmiddel. Je wilt niet weten hoeveel mensen tijdens de crisis naar huismerken grijpen ipv het A-merk.
 

Wild Chocolate

Senior Member
Voor TS geen echte oplossing meer, maar mocht iemand eens in dit topic komen omdat hij een verse vlek heeft in zijn bekleding:

Ik heb een (Karcher) bekledingreiniger (waterstofzuiger met sproeisysteem voor reinigingsmiddel). Neem gerust contact op als je omhoog zit, valt altijd wel wat te regelen. Het is niet mijn bedoeling om het ding aan het hele forum uit te lenen voor de jaarlijkse schoonmaakbeurt, maar voor calamiteiten kunnen jullie wel contact opnemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

PeterSlegt

Nieuw lid
Beste Cordoba en anderen,

Het is gelukt! Ik ben vanmiddag bij de onderstaande Octavia gaan kijken en daar zat een keurige achterbank en een keurige leuning in.. De bekleding was wel lichtelijk beschimmeld omdat het wrak in een loods staat, maar met een beetje borstelen krijgen we dat er wel af. Ik moest van de beste man € 50,- afrekenen en mocht het hondenrek/afdekscherm dat aan de achterbank vastzat meenemen (inclusief bevestigingsmateriaal op de hemel en bij het airbag-gordijn). Ik heb geen honden en heb het scherm verder niet nodig, met een beetje geluk verkoop ik het nog en heeft de achterbank me niks gekocht. Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie hulp!!


Ik zou zeggen ga eens op zoek naar een identieke achterbank bij een sloperij, die moet je toch voor een leuke prijs kunnen scoren. (ik denk hierbij aan een bedrag tussen de 40 en 80 euro, afhankelijk van de staat e.d.). Desnoods alleen de delen met latex vervangen (ik neem aan dat je een in ongelijke delen neerklapbare achterbank hebt, dat zijn dus 4 delen, 2 zittingdelen en 2 rugleuningdelen).

Als je deze link gebruikt, kun je zoeken welke bedrijven een geschikte donor-auto hebben staan. Dat hoeft niet persé een Octavia te zijn, mogelijk vindt je ook dezelfde achterbank bij een Golf, Leon, Altea of Toledo uit dezelfde periode. Als je de lijst met gevonden auto's hebt, kun je ze stuk voor stuk aanklikken en bekijken, compleet met foto's, bij sommigen ook foto's van het interieur.

Deze foto is bijv. van een Octavia die in R'dam staat (helaas geen foto van de achterbank)
692595.d.jpg
 

Bijlagen

  • photo.jpg
    photo.jpg
    682 KB · Weergaven: 37
  • photo1.jpg
    photo1.jpg
    612,2 KB · Weergaven: 35
Bovenaan Onderaan