Lastig inruilen Superb Combi III 2.0 TDI DSG !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greenliner

Senior Member
Tsja, een frisse Panamera met niet teveel kilometers en van de tweede generatie. Een 4 liter mazoutstoof erin, yammie!
Way out of my league helaas.

Greenliner

Senior Member
Nog iets: kwam ik je toevallig tegen op de A12 vanmorgen? Rond 10 uur bij Woerden?
Daar haalde ik een behoorlijk verlaagde S3 in met opvallende velgen.

DB200

Lid
conclusie: De superb bevalt eigenlijk zo ontzettend goed dat ik er zonder er een fatsoenlijke inruilwaarde voor te krijgen, nu sterk over zit te denken om m dan maar helemaal niet weg te doen
Precies, in mijn optiek de beste optie. Ikzelf denk dat het overdreven thuiswerken zoal nu het geval is, op lange termijn niet houdbaar is gezien de negatieve effecten.

Ikzelf rijd privé nog altijd ca. 40.000km per jaar. Dus nog altijd vrolijk dieselen. Zo te lezen ben ik daar mee een witte raaf.

P.S. Jammer trouwens dat ik nu niet op zoek moet naar een diesel, want dan zat ik voor een dubbeltje op de 1e rang.

DaveW

Forumguru
Ik heb zelf met zo'n 2.0 TDI DSG gereden, en het zijn fantastische wegvreters. In één ruk mee van Tsjechië naar België gereden, bvb. Als je er geen geld voor krijgt, zou ik hem oprijden of tot wanneer diesels volledig verboden worden.

JeSko

Forumguru
Particulieren met een Diesel kunnen mijn inziens geen kant meer op, overgeven is geen optie want autoverkopers groot of klein blijven er zelf met zitten, die willen dus niks geven tenzij een export prijsje, verkopen tweedehands kan je proberen maar het zijn al maanden quasi dezelfde Diesels die te koop staan, zowel particulier als verkoper, de naam TDI alleen al schrikt mensen af, te koop zetten en hopen, en intussen (op)rijden en er wellicht een totale afschrijving van maken is het enige wat nog rest. Nog 4 jaar en ik mag met mijn TDI geen stad meer binnen, tenzij ik dik betaal, nu kom ik op Antwerpen na toch nooit in grote steden, maar in de toekomst gaat mijn Sup waardeloos zijn, zelfs met lage km stand.

Cordoba

Forumguru
Als het een 50-er was, dan was het er waarschijnlijk eentje met een ovaal achterraam?

De kleurcombinatie op de velgen klopt voor dit bouwjaar.
Begin jaren 60 hadden ze leuke kleurcombinaties op de kever, zo zijn bij mijn beryl groene kever het stuur, de versnellingspook, de handrem en de richtingaanwizer stengel een soort van olijfgroen. De treeplanken zijn "zitrus gelb" een heel licht soort groen, en het hart van de velgen dus ook in kleur meegespoten.

Alles zoals het hoort :-)

Was een '58-er met al iets vergrootte rechthoekige achterruit (die is in latere jaargangen nog een aantal malen vergroot), de richtingaanwijzerstengels waren omgebouwd: dat waren vaste stokjes geworden met knipperlichten op de uiteinden.

DB200

Lid
Nog 4 jaar en ik mag met mijn TDI geen stad meer binnen
Tja, dat is dan 160.000km er weer bij op geplust, in mijn geval.
Maar waarom zou je een stad binnen willen met de auto? Ik ga of met het OV of op de fiets, als ik überhaupt een stad in ga.

JeSko

Forumguru
OV? Ik val nog liever ter plekke neer. Jaren op moeten rekenen voor mijn vrouw haar werk, zij is destijds zelfs ontslagen omdat die k*tbussen nooit op tijd reden, neen, geen OV voor mij. En wij komen graag in de stad, maar wonen in een boerendorp, op de fiets naar Antwerpen is toch wat ver.

Canon-Eye

Forumguru
Wat ik nog wel eens doe als ik toch echt een keer een van de grote steden in moet, is met de auto naar een Park+Ride punt aan de rand van de stad in een van de buitenwijken en dan verder met OV. Werkt prima zolang je niet al te veel zooi meesleept.

hemi24

Forumguru
Nu meer dan ooit tevoren zit ik liever zo lang mogelijk in mijn "eigen bubbel" en juist niet teveel bij een hoop vreemden opeengepakt in het OV..!

Was een '58-er met al iets vergrootte rechthoekige achterruit (die is in latere jaargangen nog een aantal malen vergroot), de richtingaanwijzerstengels waren omgebouwd: dat waren vaste stokjes geworden met knipperlichten op de uiteinden.

leuk! inderdaad een van de eersten dan met het grotere rechthoekige achterraam. Mijn 61-er heeft nog dezelfde ramen. Vanaf 65 zijn ze naar nóg grotere ramen gegaan. Jammer dat de pijlpinkers waren vervangen voor "vaste stokjes" maarja die uitklappende flapjes waren ook niet al te betrouwbaar en in dagelijks verkeer weten automobilisten al helemaal niet wat het is of betekent :-P

OV is voor mij ook totaal geen optie.. een trein gaat van waar ik niet ben naar waar ik niet naar toe wil, op een tijdstip dat het me niet uit komt. Het is knap aan de prijs en ik kan nog es niks meenemen ook. :-P
Dan liever lekker blijven kachelen in mijn skoda en dan zien we wel hoe de vlag er na een aantal jaar bijhangt vwb wat ik er nog voor terug krijg.
Ding rijdt gewoon ontzettend lekker en heb m eigenlijk precies naar mn zin nu met chiptuning, aangepaste veren en dempers en de wielen ;) Misschien nog wat leuke optische zaken aanpassen zoals de inzetstukken met chromen randjes in achterbumper, zoals waar bij de sportline uitvoeringen de uitlaten uitkomen. Superskoda.com heeft nog wel wat leuke zaken.. als ik er dan toch nog langer in moet blijven rijden :D

leon-cupra

Forumguru
Wat ik nog wel eens doe als ik toch echt een keer een van de grote steden in moet, is met de auto naar een Park+Ride punt aan de rand van de stad in een van de buitenwijken en dan verder met OV. Werkt prima zolang je niet al te veel zooi meesleept.
Grote steden werken daar ook meer en meer naar toe é. Parkeren in de stad reteduur maken zodat je het ontziet en dan nog eens de drukte op de wegen in de steden :nono:
In Antwerpen gestudeerd, met de wagen tot Linkeroever, tram op en voor de ingang van de hogeschool stopte de tram. Gemakkelijker kon niet. Als we eens een concertje in het sportpaleis meepikten, gingen we ook steeds met de tram. Laatste keer met de auto gegaan ... niet te doen.
Maar anders absoluut hier ook geen fan van het openbaar vervoer. Paar jaar geleden eens me trein naar mijn ouders geweest. Met de auto 1u rijden, OV was van thuis uit tot bij mijn ouders thuis meer dan 2u30 :nono:

Canon-Eye

Forumguru
De laatste keer dat we een dagje Amsterdam deden, parkeerde ik bij de ArenA (zo heette hij toen nog) en vandaar verder met OV.
Was met combiticket nog stukken voordeliger ook dan parkeren in het centrum én mijn radio zat er bij terugkomst ook nog in...:jaja:

Herre

Senior Member
Nu het hier toch over gaat...... Ja parkeren in de stad is duur, maar openbaar vervoer is nog veeeeeel duurder..... als ik van mijn huis naar mijn geboorte plaats ga (Amsterdam) ben ik heen en terug met zijn 2e bijna 30 euro kwijt (afstand ongeveer 40 km).... Ik ga wel gewoon met de auto, weet de weg in de stad goed, en kan voor dat geld zeker 4 uur en als je beetje oplet 6 uur parkeren......Zo kijk ik er altijd naar, nog even los van dat ik met mijn auto weg kan wanneer ik wil en zelf bepaal waar ik vertrek en heen ga.

Canon-Eye

Forumguru
Was met combiticket nog stukken voordeliger ook dan parkeren in het centrum

openbaar vervoer is nog veeeeeel duurder.

Combitickets zijn er niet meer, daarvoor is nu de OV-chipkaart. OV in de stad is niet heel erg duur - dat wordt anders als er een treinreis aan voorafgaat, vooral met meerdere personen. Maar dat deel doe ik ook gewoon met de auto.

Actueel parkeertarief mits je de parkeerkosten bij terugkomst afrekent binnen 1 uur na de laatste checkout uit het OV:

Parkeertarief P+R Transferium Amsterdam Arena
Parkeer uw auto na 10 uur in de ochtend op weekdagen en betaal € 1,- per 24 uur (Inrijden voor 10.00 uur €8,-). In het weekend geldt altijd € 1,- per 24 uur.
(Meer info: website Amsterdam Arena)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan