Lane Assist trillen stuur

Smeeuwis

Donateur
Yep. Trilt alleen als de blind spot een auto in je dode hoek signaleert en het lampje in je spiegel dus brandt. Als dat niet het geval is duwt alleen het stuur terug.
 

Skodiak

Senior Member
Yep. Trilt alleen als de blind spot een auto in je dode hoek signaleert en het lampje in je spiegel dus brandt. Als dat niet het geval is duwt alleen het stuur terug.

Yes, helemaal correct.. en als hij trilt is dit ongeacht of je knipperlicht aan -of uit hebt staan.. is echt 100% gerelateerd aan de dodehoek waarschuwing. Wel zo logisch ook.. soms is dodehoeklampje doordat hij Oranje is minder goed te zien met fel licht.. dan is extra feedback via je stuur best handig. Weet je ook dat het met dode hoe te maken hebt. Als hij ook nog zou gaan trillen in andere situaties wordt het best verwarrend
 

Antera

Donateur
Thnx voor de info heren. Hiermee kan ik iets. Dit betekend dat het dus niet standaard is op alle uitvoeringen enz mits dat de info niet overal correct is. Dan word het interessant om te achterhalen waarom sommige het wel hebben en andere niet
 

Rainesh

Forumguru
Thnx voor de info heren. Hiermee kan ik iets. Dit betekend dat het dus niet standaard is op alle uitvoeringen enz mits dat de info niet overal correct is. Dan word het interessant om te achterhalen waarom sommige het wel hebben en andere niet
Coding nakijken op vibration.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Rainesh

Forumguru
I now maar kan ook in de verschillende stuur modules liggen of anders
Zover ik weet zijn de stuur modules technisch hetzelfde. Alleen softwareversie kan misschien verschillen.

Bij Audi trilt ie ook als je zelf richting lijnen stuurt zonder richting (ongeacht side assist).

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Antera

Donateur
Niet alle stuur modules zijn gelijk heb ik eerder ondervonden. Maar kan ook een van de andere modules zijn die her stuurhuis aansturen.Maar we gaan er eens induiken.
 

Skodiak

Senior Member
Bij Audi trilt ie ook als je zelf richting lijnen stuurt zonder richting (ongeacht side assist).

Nou ben dus superblij dat ik dat niet heb, kan je geen onderscheid tussen dodehoek en niet netjes rijden meer maken. Als hij te vaak gaat trillen lijkt het me meer een vrouwendingetje worden .
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,
Een gerelateerde vraag: mijn VW Golf 7 Variant (1.4 tsi DSG) uit 2013 heeft veel assistentiesystemen, alleen geen Blindspot assist. Wel adaptive cruise Control, lane assist, PDC, etc.
Is het mogelijk om softwarematig (VCDS) Blindspot assist alsnog aan te zetten?
Of is er ook aanvullende hardware nodig?
Vriendelijke groet,
Bas
 

Rainesh

Forumguru
Nee werkt met radar modules in de achterbumper (niet zichtbaar)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
Kan het indien gewenst wel voor je inbouwen als je dit zou wensen. Is wel mogelijk maar niet met de bestaande opset
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Goedenavond allemaal,

Dank voor het meedenken.

Kan het indien gewenst wel voor je inbouwen als je dit zou wensen. Is wel mogelijk maar niet met de bestaande opset
Goed om te weten, ik houd het in gedachte!

In eerste instantie wil ik me (na afloop van de garantie) eerst richten op de opties die met de huidige hardware te “unlocken” zijn. Zoals weergave acculading, en cylinderuitschakeling in het display (als dat er bij mijn CHPA blok op zit tenminste).

Vriendelijke groet, Bas
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Ik zie het al, ik moet jullie te vriend houden :D
Al was het maar omdat ik ook in Den Haag woon, net als Rainesh.

Ik ga me t.z.t. zeker melden met de vraag of ik een paar aanpassingen kan “bestellen”.
Op mijn wensenlijstje tot nu toe:
- acculadingstoestand oproepbaar in display
- startstop default uit
- keyless entry disabled

- en iets langer de 1e versnelling vasthouden bij optrekken, maar dat is geen zaak voor VCDS, maar voor TVS :)

En er komen vast nog wel meer wensen.
Oh wacht, nu wordt het :ot:
 
Bovenaan Onderaan