lane assist beetje werkschuw?

RoelF

Forumguru
Ik merk dat de systeemupdate van 1804 naar 1896 het stuur 'gevoeliger' heeft gemaakt. Sinds de update ervaar ik minder meldingen.
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Bij mij is het versie 1900, het aantal meldingen lijkt per rit wel te verschillen.
 

Bijlagen

  • 20230205_111831.jpg
    20230205_111831.jpg
    793,7 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik vind de lane assist (op mijn Golf) juist veel te druk. Treks aan mijn stuur terwijl er niets aan de hand is etc. Komt overigens mede door het. creatieve gebruik van wegbelijning in Nederland. Reden voor mij om daarvan komende week de geheugenstand (voor aan of uit) te laten activeren. Is het echter niet juist de travel assist en niet de lane assist die de auto (mist automaat) zelf tot stilstand brengt? Is je verwachting van de lane assist niet te hoog?
 

Antera

Donateur
Hoe werkt die sensor dan? In de S3 kreeg ik minder (valse) meldingen dan in de O4 met travel assist.

Die camera is van een nieuwe generatie. Daarnaast werkt het bij mij feilloos alleen omdat er een capactief stuur in zit tegenwoordig ( tegen met losse handen rijden met een gewichtje aan je stuur) werkt het zeker anders.

De software is bepalend in dit geval. En als je travel assist hebt dan zal de auto zichzelf tot stilstand brengen met waarschuwing lampen en de claxon.


Maar neem 1 ding van mij aan, er is geen beter systeem als op de VAG modellen
 
Laatst bewerkt:

Sneeuwwitje

Senior Member
Ahha, dat capacitief stuur is dus de grap. De ene keer detecteerd dat mijn hand(en) beter dan de andere keer. Bedankt voor de info
 
Bovenaan Onderaan