Lampje oliepeil brandt - hoeveel km nog?

milanseegers

Forumguru
Overduidelijk is dit een marketing verhaal en een selling point van Alphabet mbt hun te koop aangeboden ex leasers.

Tevens is het niet vanzelfsprekend dat 'dealer onderhouden' samen gaat met goed eigenaar/gebruiker-schap van de leaser.

Een dealer kan nog zo z'n best doen;als de wagen stoeprandjes en stoplichtsprintjes met koude motor te verduren krijgt zal dit sporen achter laten..
 

Frenkie

Forumguru
Ik moet zeggen, ik vind dit erg negatief ten opzichte van leaserijders. Ik behandel mijn leaseauto ook alsof het mijn eigen auto is en ik baal net zo hard van schade, zelfs als ik het niet hoef te betalen.
Vorig jaar in Frankrijk (vakantie) ging bij mij ook een geel lampje "olie bijvullen" branden. Ik was al op weg naar Nederland waar het kopen van olie op de tankkaart kan, maar ik heb toch de dichtstbijzijnde Brico gezocht en een litertje erin gegooid op eigen kosten.
 

dhe019

Actief lid
Ik wacht altijd tot het oranje lampje. Ik heb dan wel weer altijd een litertje olie bij me.
 

andrehj

Forumguru
:ot:Jammer dat leaserijders zo'n naam hebben tav het onderhoud van hun auto. Ik snap dat niet.:banghead:
Let op het onderscheid: Niemand bestrijdt hier dat de meeste leaserijders netjes met hun auto omgaan, maar als een dergelijke vraag wordt gesteld, is het wel in 90% van de gevallen een leaserijder. Iets met statistiek.
 

pr0mo

Lid
Hallo,

Sinds vanavond brandt het lampje van het oliepeil van mijn O3.
Donderdag heb ik al een afspraak voor het onderhoud.
Tot dan ga ik nog zo'n 200 km rijden.
Dus is mijn vraag: dien ik nu zelf nog olie bij te vullen, of kan ik die 200 km nog zonder zorgen rijden?

Praktijk ervaring: je kan er nog mee van Keulen naar Genua. :cheers:
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad niet gelijk zo'n paniek
Als je er al een 20k mee gereden hebt zonder bij te vullen dan draai je er echt nog wel 2K bij
 
Bovenaan Onderaan