Oliepeil is een rood lampje. Rood betekend meteen stoppen en oplossen. Oranje lamp is de afweging of je er mee verder kunt rijden.
@andrehj was ook mijn eerste gedachte.. Hoe zouden lease rijders soms een slechte naam hebben gekregen.

Ik geef toe dat het een leasewagen is![]()
Jammer dat leaserijders zo'n naam hebben tav het onderhoud van hun auto. Ik snap dat niet.
Ik behandel mijn lease auto hetzelfde als mijn Eigen auto's, dus regelmatig olie peilen (gebruikte alleen de 1e 30k een liter, daarna niet noemenswaardig meer).
Je doet een aanname. Niet elke dealer is een synoniem voor goed onderhoud.En als een leaseauto later als tweedehands wordt aangeboden, is het een pré dat het een leaseauto is geweest. Die hebben immers altijd onderhoud bij de dealer gehad...

Rood olie lampje is wat mij betreft gelijk stoppen/motor uit en peil controleren.
Was eigenlijk een retorische vraagstelling.. Combi Elegance DSG toch?

Daar denken ze bij Alphabet anders over
Transparantie tijdens leaseperiode
Iedere auto die in bezit is van Alphabet wordt tijdens de leaseperiode uitstekend onderhouden bij de merkdealer. Alphabet kiest voor kwaliteit en de beste locatie om een auto te onderhouden is bij de merkdealer. Een leaseauto wordt immers zakelijk gebruikt en dient daardoor altijd in goede staat te verkeren om optimaal in de mobiliteitsbehoefte te kunnen voorzien. We hebben volledig inzicht in het gebruik, eventuele schades en kilometerstanden.