Lamp icoontje ?

hemi24

Forumguru
@hemi24 super! Er staat: in some countries....
In Nederland heb ik het nog niet waargenomen, maar niets is onmogelijk, het kan later geactiveerd zijn :-) en mss is er daarom die fout???? Wie weet.

Goed lezen is een kunst, net als tekst uit z'n verband trekken...

Meesturende projectorlampen zijn gewoon geleverd geweest in NL op F2's en Roomsters, alleen was het merendeel van de spaar-Faabjes uitgerust met simpel H4-verlichting.
Als jouw auto gewone refelctorlampen heeft, zal de voorgenoemde storingsmelding in elk geval niet van toepassing zijn.

In combinatie met regen lijkt het echt een vochtprobleem bij een stekkerverbinding of een kabelboom, maar waar..?
Lastig zoeken zonder verdere foutmelding.
 

Canon-Eye

Forumguru
een stukje uit de handleiding van een Fabia II (05/2010)
Als het in NL leverbaar was geweest toen ik begin 2011 bestelde, had ik het zeker toegevoegd want zó een bochtverlichting vind ik wel nuttig, zulks in tegenstelling tot die vaak verwarrende en wat mij betreft daarom ook altijd bloedirritante nep-bochtverlichting met één knipogend mistlicht. Mocht ik bij een volgende auto tegen die functie aanlopen, dan laat ik die subiet wegcoderen (en als dat onverhoopt niet zou kunnen, dan koop ik die auto gewoon niet - met zoiets wil ik simpelweg niet over straat).

Maar het stond hier destijds naar mijn beste weten niet op de optielijst, anders had ik ze wel tegelijk met de projectorkoplampen meebesteld (die heb ik nl. wel). De betreffende brochure heb ik waarschijnlijk ooit al eens bij het oud papier gegooid, want die zie ik niet meer; de auto is even niet "thuis", dus de meegeleverde NL-handleiding heb ik nu niet bij de hand.

Feit is dat in de eerste jaren dat ik mijn F2 had dit probleem zich met enige regelmaat voordeed bij andere F2's, daar is op het forum wel meer over geschreven. En na vervanging van de BCM nooit meer last gehad van dit lampje (behalve toen er echt bolletjes van de achterlichten bijna dood waren: eentje was kapot, na vervanging was de foutmelding weg maar keerde na 3 km weer terug - toen de andere 3 achterlampjes die ook 146000 km gebrand hadden ook maar vervangen en dat hielp).
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Aha - daar staat ook de verklaring waarom ik het toch niet heb gekozen: "mistlampen met Corner-functie" (toen was ik nog geen forumlid, dus nog niet op de hoogte van het feit dat dit onderdeel weggecodeerd kon worden). Wist ik niet meer...
 
Bovenaan Onderaan