Hallo,
de goede oude station van mij van 2002 heeft wat problemen:
hij stottert regelmatig heel erg tijdens versnellen, vooral onder de 2000 toeren/min en versnellen is dan soms erg lastig. Soms doet hij het heel erg en soms helemaal niet. Hij rijdt ook op lpg en dan is het erger dan op benzine. Bij koude motor is het euvel erger dan bij warme motor.
Ook stationair is hij soms aan het schommelen.
Wat me vooral opvalt zijn de voltages van de eerste lambdasonde voor de kat: waardes zijn bijna altijd constant rond de 1,25 volt op precies op 1,275 volt. Soms zakt die onder de 1 tot ca. 0,4 volt. Is dat niet een beetje monotoon; betekent dit dat deze sonde stkuk is?
De lambda sonde achter de kat schommelt wel wat tussen de 0 en 1 volt, maar blijft soms ook enkele secondes hangen op lage voltages.
verder heb ik 3 foutcodes uitgelezen:
3 Faults Found:
-17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst
P1176 - 35-10 - Control Limit Reached - Intermittent
-16688 - Cylinder 4
P0304 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
-16554 - Fuel Trim; Bank 1
P0170 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
Readiness: 0000 1001
zijn er nog andere waardes die ik uit kan lezen (heb vcds ter beschikking) om de fout duidelijker te krijgen?
De auto heeft 307000km gelopen en net is de koppakking vervangen en heeft hij nieuwe lpg-bougies gekregen.
voor deze reparatie was het euvel iets minder.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
de goede oude station van mij van 2002 heeft wat problemen:
hij stottert regelmatig heel erg tijdens versnellen, vooral onder de 2000 toeren/min en versnellen is dan soms erg lastig. Soms doet hij het heel erg en soms helemaal niet. Hij rijdt ook op lpg en dan is het erger dan op benzine. Bij koude motor is het euvel erger dan bij warme motor.
Ook stationair is hij soms aan het schommelen.
Wat me vooral opvalt zijn de voltages van de eerste lambdasonde voor de kat: waardes zijn bijna altijd constant rond de 1,25 volt op precies op 1,275 volt. Soms zakt die onder de 1 tot ca. 0,4 volt. Is dat niet een beetje monotoon; betekent dit dat deze sonde stkuk is?
De lambda sonde achter de kat schommelt wel wat tussen de 0 en 1 volt, maar blijft soms ook enkele secondes hangen op lage voltages.
verder heb ik 3 foutcodes uitgelezen:
3 Faults Found:
-17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst
P1176 - 35-10 - Control Limit Reached - Intermittent
-16688 - Cylinder 4
P0304 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
-16554 - Fuel Trim; Bank 1
P0170 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
Readiness: 0000 1001
zijn er nog andere waardes die ik uit kan lezen (heb vcds ter beschikking) om de fout duidelijker te krijgen?
De auto heeft 307000km gelopen en net is de koppakking vervangen en heeft hij nieuwe lpg-bougies gekregen.
voor deze reparatie was het euvel iets minder.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.