Lakschade door vogelpoep!

___JC___

Forumguru
Had zelf een ernstig geval van krassen op de achterklep. Dacht ook dat poetsen geen redding meer kon geven. Een vriend van me werkt in de autoschade. Pakte een poetsapparaatje en wat wax. ff poetsen en je ziet er niks meer van.

Je kan het toch proberen? Zit misschien alleen in de bovenste laag van de lak.
 

Bartez

Lid
Had zelf een ernstig geval van krassen op de achterklep. Dacht ook dat poetsen geen redding meer kon geven. Een vriend van me werkt in de autoschade. Pakte een poetsapparaatje en wat wax. ff poetsen en je ziet er niks meer van.

Je kan het toch proberen? Zit misschien alleen in de bovenste laag van de lak.

Absoluut! Dat ga ik ook zeker voorstellen....we gaan het nu via de leasemaatschappij proberen te spelen....wellicht hebben die opties?? Bedankt voor de tip!
 

Jee13

Forumguru
volgens mij woon je redelijk in de buurt van Dordrecht ??

Ik wil het wel eens proberen. Ben aardig bekend met detailen, polijsten en wetsanden
 

Bartez

Lid
volgens mij woon je redelijk in de buurt van Dordrecht ??

Ik wil het wel eens proberen. Ben aardig bekend met detailen, polijsten en wetsanden

Top! Die ga ik even in gedachten houden. Via de leasemaatschappij (die het ook erg vreemd vonden) ben ik nu doorgestuurd naar een bedrijf die voor mij de lakdikte gaat meten en nog wat zaken. Wellicht kunnen we er op die manier achterkomen of de lak misschien niet goed is uitgehard en/of te dun is.....ik hou jullie op de hoogte...
 
Hou ons op de hoogte, heb zelf ook problemen met de lak. Heb het gevoel dat het zo zacht als boter is. Op mijn deur posten is het wit al op de hoeken te zien en dat is gekomen door ff de deur tegen een houten hekje open te zetten.
Succes
 

Bartez

Lid
Hou ons op de hoogte, heb zelf ook problemen met de lak. Heb het gevoel dat het zo zacht als boter is. Op mijn deur posten is het wit al op de hoeken te zien en dat is gekomen door ff de deur tegen een houten hekje open te zetten.
Succes

Het gaat nu als volgt opgelost worden....de motorkap gaat opnieuw gespoten worden, de dakstijl (waar inmiddels ook een plekje is ontstaan) gaan ze polijsten en waarschijnlijk gaan ze hem daarna nog in de teflon (of iets dergelijks) zetten als extra bescherming!.....de leasemaatschappij neem het eigen risico voor rekening aangezien wij als bedrijf er alles aan gedaan hebben om de schade te beperken....erg netjes lijkt me!

Maar skoda wil nog steeds van niks weten en persoonlijk vind ik de 'schuld' bij hun liggen....dit mag simpelweg niet gebeuren na 1,5 dag, welk regeltje je ook in de garantiebepalingen hebt staan....is gewoon iets te makkelijk en niet echt klantvriendelijk naar mijn idee....jammer!
 

TheoStek

Forumguru
Je hebt groot gelijk dat de fout bij Skoda ligt, dat mag ook niet gebeuren na 1,5 dag, zelfs niet na 6 maanden! en komt zoals je zegt de garantie voorwaarden naar boven.
Van de andere kant gezien moest "Skoda" gaan toegeven? zal dat niet alleen bij jouw zijn, en meldt zich iedereen aan met soort gelijk probleem.

Desal niet te min, is niemand gebaat met lak schade na anderhalve dag of later, daar is menig auto bezitter te secuur op.
 
Dit is een zeer nette oplossing van de leasemaatschappij.

Ik werk al 15 jaar in de autowereld en vogelpoep is gewoon dikke pech, met de huidige watergedragen lakken vreet het snel in, mocht je ook nog eens unilak hebben gaat het helemaal snel mis.
 

Jee13

Forumguru
al motorkap toch geschuurd wordt, kan ik m wel ff wetsanden, denk dat vlek dan ook weg is:530:
 
Zelf heb ik geen last van gevolgen van vogelpoep. In de brandende zon een week lang vogelpoep op mijn kofferdeksel en spatbord gehad. Auto gewassen, niets meer van te zien...
Kleur: mocca brown.

De Clio van mijn vrouw, donkerblauw uit 2000, heeft wel gevolgen van vogelpoep.

Ik ben dus wel te spreken over de lak van mijn SII.
 

flip

Lid
Collega van me ook voorgehad (met een recente Passat) op de motorkap. Toen hij blikschade had, is het meteen mee opnieuw gelakt. Zijn garagehouder vermeldde er meteen bij dat vogelpoep van zeevogels bijzonder agressief is voor de watergedragen lakken. Meteen verwijderen is de dringende boodschap (heb je hem?).
 

Bartez

Lid
Heren, de schade is weer hersteld en ik heb weer een strakke kap! :)

Nu maar hopen dat die ene vogel zich een beetje inhoud....:473:
 

Jee13

Forumguru
zou even paar weken wachten totdat lak volledig is uit gehard en dan meerdere "dunne" laagjes wax aanbrengen;)
 

saturnus18

Nieuw lid
Zag bij de dealer nieuwe skoda staan (nog geen kenteken) onder de vogel p...

In de blakende zon.

Wie is de gelukkige
 

bobby45

Actief lid
hoe doe je dat dan? jee13

zou even paar weken wachten totdat lak volledig is uit gehard en dan meerdere "dunne" laagjes wax aanbrengen;)


kunje dit opbouwen:koffie:
 

Bartez

Lid
Wat een geluksVOGEL in dit geval....kan je achteraf toch nog de kleur van je autpo aanpassen....als ze hem volledig moeten overspuiten ;)
 

Steve

Senior Member
zou even paar weken wachten totdat lak volledig is uit gehard en dan meerdere "dunne" laagjes wax aanbrengen;)


kunje dit opbouwen:koffie:
Ja dit kan.

Layeren heet dit in vaktermen ;)
1 dikke laag gaat niet aangezien je dan 95% van de wax weer weg veegt die niet kan hechten aan de lak.
Meerdere dunne lagen is mogelijk maar na 2 of 3 lagen heeft het geen meerwaarde meer om er nog 3 of 4 lagen aan te brengen.

Laat tussen de lagen voldoende tijd zitten zodat de wax goed kan hechten.
En dan heb ik het over uren of zelfs een dag tussen de lagen.

Uiteraard wel na elke wax laag het residu afnemen :)
 
Bovenaan Onderaan