Lakschade aan m'n citigo

Er heeft iemand terwijl m'n citigo geparkeerd wordt tegen m'n auto aangezeten (vermoedelijk een fiets).

Ik heb al bij diverse schade bedrijven een offerte aangevraagd variërend van €300 tot €750.

Natuurlijk baal ik enorm want ik zal dit zelf moeten betalen (via de verzekering is geen optie dat gaat uiteindelijk veel meer kosten door de verhoogde premie). Heeft iemand nog een idee hoe ik de prijs enigszins kan drukken?


Hieronder de foto's van de schade.

https://www.dropbox.com/sc/vjyamjmrmvokt4p/AADF04_tcqmKkGp6jayeodnha
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb het idee dat er met een polijstbeurt heel veel weg is te halen, maar het is heel moeilijk te zien op je foto's. Ik schat (ik zie geen deuken) dat je met een combinatie van spotrepair en polijsten de schade zo goed als onzichtbaar krijgt, en dan zou je goedkoper uit moeten zijn.
 

H@RM

Senior Member
Waar kom je vandaan @frankjeb ?

Misschien dat een met een poetsmachine bedreven forumganger je uit de brand kan helpen
 
Die op foto 4 is een lakbarst daaromheen is al gepolijst, maar een lakbarst polijst je niet weg ;).

Op het RV portier zit een deuk 1cm2.

Op de wielkast (foto 2), is ook gedeukt en de lak weg :(.

De genoemde prijzen betroffen inderdaad 2 maal spotrepair en eenmaal alleen uitdeuken.

Ik kom zelf uit Alkmaar
 

kansberg

Forumguru
Hmmmm....lelijke schade, vrees inderdaad dat een poets/polijst machine dit niet geheel wegtovert. Ontzettend vervelend dat je op zo'n manier financieel benadeeld wordt door een onverlaat. Denk dat spotrepair nog de voordeligste/beste oplossing is. Succes met de afwikkeling!
 

Cordoba

Forumguru
@frankjeb allereerst een tip om betere foto's van de schade te maken: plak een stukje tape van een contrasterende kleur naast de schade, als je dan een detailfoto maakt, stelt je camera/telefoon scherp op de tape (en dus ook de lak) en niet op de reflecties die je ziet in de lak. Doordat je op de huidige foto's allerlei reflecties ziet, maar niet goed kan zien wat een gewone reflectie in de lak is, en wat een deukje is, is het eigenlijk zo goed als onmogelijk te beoordelen op de foto.

Waar is ie mee gepolijst? Als ik het zo zie, heb je minstens een DAP nodig, grof polijstmiddel, en minimaal een gele pad, maar ik denk zelfs een wolletje. Wat de deukjes betreft: je kunt ook kijken of die in aanmerking komen voor 'uitdeuken zonder spuiten', en tijdens actie op meetings en dergelijke kan dat vaak voor 25 euro per deukje.
Als je dat vervolgens via spotrepair de lak laat herstellen, moet je volgens mijn inschatting voor 200 euro klaar kunnen zijn.

Overigens geloof ik nooit dat dit een fiets geweest is, ik denk eerder aan pizzascooter, of een aanhangertje achter een auto of iets dergelijks.
 
Ik kan morgen foto's proberen te maken zonder reflecties.

Het zou inderdaad goed kunnen dat het wat anders is geweest, maar het leek me in ieder geval geen schade door een andere auto.

Volgens het schadebedrijf is het inderdaad op het portier mogelijk zonder spuiten, de rest moet wel gespoten worden (lijkt mij, weet ik verder niet dat vooral de wielkast uitdeuken prijzig wordt omdat dit net op de rand zit :().

Voor het polijsten van de achterbumper ben ik bij een bedrijf geweest, maar de barst die over is zit tot het kunststof dus die kan echt niet gepolijst worden :(.


Ik wil er niet te lang met de schade rondrijden want ik vind het echt geen gezicht.
 

lovely305

Forumguru
Ik heb anderhalf jaar terug ook schade gehad door een auto die naast mij in de fik stond.
Na bellen met de verzekering besloten zij gewoon te vergoeden, zonder mijn premie omhoog te gooien.
Kwam uit 1 of ander potje.

Misschien toch eens proberen??
 
Ik heb anderhalf jaar terug ook schade gehad door een auto die naast mij in de fik stond.
Na bellen met de verzekering besloten zij gewoon te vergoeden, zonder mijn premie omhoog te gooien.
Kwam uit 1 of ander potje.

Misschien toch eens proberen??

Ik zal ze eens opbellen maandag, bedankt voor de tip!, ik laat het hier even horen.
 
Ik heb nog geen reactie gehad, want ik kon niet bellen (ik heb verzekering bij Skoda zelf), ik kon hiervan geel telefoonnummer vinden dus ik heb een e-mailtje gestuurd gisteren. Ik wacht hun reactie even af.
 
Ik heb ze gebeld, maar ze gaan het niet vergoeden tenzij ik inderdaad m'n schade vrije jaren laat vallen maar ze gaven al aan dat dat veel duurder zou worden :(.
 
Ja helaas, dan maar maandag een afspraak maken en de schade z.s.m. laten repareren want ik erger me er aan.

Wat heb je eigenlijk nog aan een all risk verzekering behalve dat wanneer ja auto total loss zou zijn, bij schade onder de 2000-3000 heb je er praktisch niks aan...
 

lovely305

Forumguru
Das waar,maar ik durf niet zonder.Diefstal bijvoorbeeld is ook niet fijn.
En het verschil is nu voor mij 15 euro per maand meer.Daar kan ik mee leven.

Sterkte in ieder geval!
 

Cordoba

Forumguru
Bij het waarborgfonds móet er aannemelijk worden gemaakt, dat een motorvoertuig de veroorzaker is. Misschien dat men dat op basis van de behoorlijke kracht die toch nodig is om deze schade te veroorzaken dit accepteert, maar dat is een heel proces, bovendien hou je bij het WBM een eigen risico dat je alsnog zelf op mag hoesten.
@lovely305 Was het in jouw geval niet zo, dat je verzekering dit verhaald heeft op de verzekering van de auto die in de brand is gegaan?
 

lovely305

Forumguru
Nee, dat was niet mogelijk. Ik werd gebeld met de mededeling dat de schade niet was te verhalen op de eigenaar van de brandende auto, maar dat ze het zo hadden opgelost dat het mij geen geld zou kosten. Perfecte afhandeling. Ik krijg er nu spijt van dat ik per 1 juni ben overgegaan naar een goedkopere verzekering!
 
Bovenaan Onderaan