Lak problemen

Horkje

Forumguru
Ik heb dit zelf bij een vier jaar oude Ford Focus gehad. Ook buiten garantie.

Wellicht dat de basis hiervoor inderdaad door steenslag en/of vogelpoep is veroorzaakt. Zou heel goed kunnen.

De verdere verspreiding (verwijdering van de blanke lak) kwam echter door de hogedrukspuit. Ik vermoed toch iets te dicht erop onder een bepaalde hoek gespoten. In eerste instantie dacht ik toen dat ik een laagje hars eraf aan het spuiten was.....

Bij mij was het echter geen gebrek aan wasbeurten of het lang laten zitten van vuil. Ging toendertijd om de week naar de krasstraat en daarom ook heel veel swirls.

Ik zou op zoek gaan naar een goede spuiter. Of hopen dat er op korte termijn iemand per ongeluk schade aan je kap aanricht. Maar goed dat geluk komt meestal niet op het gewenste moment....
 

Cordoba

Forumguru
@Horkje Ik heb wel gevallen gehoord op een zwarte auto die 2 uur in de volle zon geparkeerd heeft gestaan, dat de vogelpoep al was ingebrand. Dus het hoeft echt niet aan de auto-eigenaar te liggen, je kan gewoon pech hebben dat je de auto parkeert om bijv. te gaan shoppen, en dat je een paar uur later terugkomt en het al is ingebrand. Maar bij dergelijke zaken is het wel hoe sneller je er mee aan de gang gaat (shit verwijdert) hoe kleiner de kans dat de lak lokaal onherstelbaar beschadigd is.
 

Cordoba

Forumguru
Ja, het wendt nooit ;) . Sorry hoor, deze kon ik niet laten lopen

Hoe wil je de shit wenden? Hiermee:
4000530548917_mi1_pd1500x1500_1.jpg
 
Het heeft even geduurd, maar ik heb toch (een beetje) goed nieuws.
Ik heb “mijn eigen verkoper” gebeld en hem deze situatie uitgelegd.
Hij heeft dit opgepakt en we zijn er samen uitgekomen.
We delen de kosten van het overspuiten van de motorkap.
Ik denk dat dat best redelijk is, dus ik ga mee met deze oplossing.
Hij denkt dat door het gebruik van de hoge druk spuit (bij de carwash) de door steenslag beschadigde plekjes groter zijn gemaakt.
Ik kan dit niet uitsluiten (zie ook de reactie van hoekje) maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Allen ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Case closed.
 

EdK

Forumguru
Oke geheel geen kosten is natuurlijk het mooist , maar je dealer geeft toch iets als voordeel van de twijfel !
En denk dat dit gebaar het beste is wat je eruit kon halen in dit geval.
Dus tsja je hebt straks voor de helft van eerst weer een nette motorkap in kleur en lak....
 
Ik zat al te denken hoe ik dit lakprobleem in de toekomst kan voorkomen.
Op het internet zijn allerlei oplossingen te vinden.
Een vrij eenvoudige is om de kap te voorzien van een laagje (doorzichtig) plakplastic.
Heeft iemand toevallig daar ervaring mee?
Niet meer naar de carwash gaan is ook een oplossing natuurlijk; misschien wel de beste en de goedkoopste maar dan ben ik weer het bokkie want de vrouw wast alles behalve de auto .
 

EdK

Forumguru
Kijk ff in @Corné de Kluijver zijn topic over zijn Kodiaq die hij meer vetroetelt dan zijn ......:shutup:
Maar goed hij heeft zijn wagen geheel laten wrappen met cellofaanplastic in de kleur mat doorzichtig..
Weet niet de kosten maar dan is je wagen wel beschermd..... dat is wel zeker
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Die transparante folie op de neus is eigenlijk hetzelfde als de folie die je op de achterbumper plakt ter bescherming. In de praktijk zie je vaak wel glansverschil, vooral als er geen natuurlijke randen zijn waar je de folie kunt laten stoppen. Een zogenaamde bra is hier ook geen optie: door zand wat tussen lak en bra kruipt en een bra die beweegt in de (rij-)wind, zorgt voor kale randen/plekken op de neus van de auto.

skoda_oktavia_00_04.jpg
 

Horkje

Forumguru
1B7CC35F-565C-4830-8FD7-ABF7A8B92012.jpeg

Bij zo’n bra denk ik altijd aan die huishoudens waar de bank ter bescherming in in plastic zit.

Ik zou trouwens niet Googelen op “couch plastic sexy women”..... Man man man :thumbsdown::stop::nailbiting:
 

Hakar

Donateur
Natuurlijk niet. ;)
Maar in ieder geval beter dan die grijze brij en de blazen van nog niet geheel vervlogen blanke lak, die er voordien zichtbaar waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan