Lak beschermende folie eindelijk binnen!!

Inge

Lid
Eindelijk vandaag de lakbeschermingfolie van lackschutz.de binnen gekregen. Joepie!!
Echter vraagje :icon_smile_question: Welke handige mede-forumer (die in Utrecht of omgeving woont) zou mij willen helpen die aan te brengen. Met 2 handen is het niet zo handig en ik ben zelf geen ervaren doe het zelver. Dus hulp is mega-welkom!!:smiley29:


Gisteren vast een gedeelte van mijn muziek auto uitrusting binnen gekregen en dus vandaag voor het eerst de mp3 eraan gehangen - bevalt goed alleen jammer dat de voor- en achteruit knoppen niet werken met de aangekoppelde mp3.
 

Steerclear

Senior Member
Beste Inge, Het is eigenlijk heel simpel om te doen. Je maakt een lauwwarm sopje met Dreft afwasmiddel aan en je sproeit een beetje van dit mengsel op de deel van de auto waar je folie op wil aanbrengen. Daarna breng je de folie aan. Je kan lekker schuiven met de folie en je hoeft niet meer bang te zijn dat de zaak dubbelklapt. Na het aanbrengen wrijf je met een trekkertje of een rubbertje voorzichtig het mengsel en de luchtbellen onder het folie vandaan. Na een dag zit de folie muurvast en bubbelvrij op je Citigo. Op deze wijze heb ik al heel wat grote lappen folie en grote stickers aangebracht. Succes!
 

Maarten

Forumguru
Welkom hier Steerclear!
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!
 

Inge

Lid
Steerclear, dank voor de bemoedigende woorden - echter ik ben met zo iets nooit zo grote een held omdat dan in mijn eentje te gaan proberen.

Misschien moet ik dit na jou woorden dan toch maar gewoon gaan doen en met de achterbumper beginnen - daar die me het makkelijkste lijkt.
 

RS-initialen

Donateur
Een vrouw kan toch wel met een sopje overweg? :)
Alleen het sop eronderuit trekken moet zonder bruut geweld gebeuren, maar ook daar ben je als je voorzichtig bent juist beter in.

Oeps nou heb ik thuis weer wat uit te leggen..
 

hojo

Lid
Eerlijk gezegd volg ook ik dit topic omdat ik zelf al bezig ben geweest met gewone folie in de achterbak. Ziet toch niemand!!!!! Ik had de indruk dat dat hier ook gebeuren moest maar nu lees ik over de achterbumper! Wat ben je in hemelsnaam van plan, ingebakermans?
Gr, Hojo.
 

Inge

Lid
Volgens mij kan iedereen met wat sop omgaan - hoef je dus echt geen vrouw voor te zijn :winkie:! Dus mannen...

De folie komt bovenop de achterbumper ivm het in- en uitladen - mijn trolley die ik dagelijks voor mijn werk nodig heb gaat daar een paar keer per dag in en uit en dus is wat extra bescherming wat mij betreft een must. Verder komt er folie bij deurdrempels ook ter bescherming daar ze nogal breed zijn. ook de achterbak ga ik aan de binnenkant nog van bescherming voorzien - voorlopig echter dmv een deken.

Hojo, jouw felle reactie kan ik niet echt waarderen:biggthumpdown: - misschien handig als je zelf eens wat zoekwerk zou verrichten alvorens je iemand afkraakt. Kijk maar eens op lackschutzshop.de of in de accessoire folder van de UP!

autofolie.jpg
 

hojo

Lid
Beste inge.
Laat een ding duidelijk zijn. Nooit ben ik van plan iemand, en dus ook niet jou, af te kraken. Sterker nog. Ik ben ook niet degene die grapjes maakt over wat vrouwen wel of niet kunnen, maar goed! Ik snap echt niet dat je geraakt bent door datgene wat ik zeg. Maar excuus voor als er ook maar 1 woord door mij getypt is waardoor je je beledigd kan voelen.
Waarom dan mijn bovenstaande opmerking. Ik had de indruk dat je de achterbumper, zoals je schrijft, met folie wilde gaan bedekken. En dan denk ik aan de gehele bumper. Sorry hoor. Maar ik begrijp nu dat je alleen, zoals je nu net pas vermeld, alleen de bovenkant van de achterbumper wilt gaan bekleden. Kortom. Ik vraag dit met de beste bedoeling en dan stel je me eigenlijk wel een beetje teleur door mij zo hard aan te pakken. Bovendien, ik heb niet gezegd dat ik folie zoek maar dat terzijde.
Zullen we dan maar gewoon Skoda Citigo Tour vrienden zijn en dit dan maar als een misverstand zien?
Gr. Hojo
 

Inge

Lid
Beste Hojo,

Excuses geaccepteerd en misschien ben ik nu ook wel wat lichter geraakt dan anders door de hoeveelheid pijn die mijn rug me steeds geeft - nog steeds na thuis na auto ongeval. Laten we het maar inderdaad gewoon op een misverstand houden en Citigo vrienden zijn en blijven.
 

Cordoba

Forumguru
@Inge: volgens mij is het vergelijkbaar met het plakken van (getinte) folie op ramen. Het is een rotklus, als je het voor het eerst doet, en een 2e paar handen zijn wel handig, al is het maar om wat spullen aan te reiken of iets vast te houden als je met het folie aan het stoeien bent.


Als je ook de binnenzijde van de kofferbak wil beschermen, misschien een idee om daar te beginnen? Daar stoort naar mijn idee een rimpeltje in het folie het minst, en dan heb je wat oefening als je aan de delen begint die vaker in het volle licht komen. Overigens had Hetzer bij zijn Fabia ook een strip op zijn achterbumper om lakschade te voorkomen, ik weet niet of die ruimte er bij de Citigo ook is, maar dat kan Hetzer je als Citigo-eigenaar vast wel vertellen. (ik denk dat een trolley bij een folie toch nog snel er doorheen gaat (ligt aan gewicht en of er scherpe randjes aan zitten).
 

Inge

Lid
Dat het een niet erg gemakkelijke klus zou worden - had ik me ook al bedacht. Speel zelfs met het idee om een carwrapping bedrijf te vragen het aan te brengen ipv zelf te knoeien!

De trolley heeft geen echt scherpe delen en is af toe redelijk zwaar - licht meestal aan de hoeveelheid correctie werk.

Ik vermoed dat de Citigo geen ruimte heeft voor zo een strip als jij bedoeld en ik weet ook niet zeker of ik dat wel mooi vind - zo'n zwart vlak op de bumper.
 

Inge

Lid
Cordoba, net even "virtueel" op bezoek geweest in de Van Den Udenhout webwinkel en kwam daar de volgende strip tegen - het schijnt dus toch wel te moeten kunnen- althans voor de UP! Tenminste ik neem aan dat je dit bedoeld? Maar kan het dan ook bij onze Go's?


Beschrijving

Bumperbescherm lijst in Alu optik voor de Volkswagen Up. Deze lijst kan heel makkelijk geplaatst worden en is voorzien van dubbelzijdig tape.

Prijs: €88.46 ( wel weer een hoop geld) Waarom heeft skoda zoiets (nog) niet voor een heel stukje minder?
IMG_9730_1.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Waarom heeft skoda zoiets (nog) niet voor een heel stukje minder?
Voor de Fabia is het er wel, zij het in transparante en dus nauwelijks zichtbare uitvoering.
Destijds als extra besteld en door de dealer vóór aflevering aangebracht.
 

Inge

Lid
Dat is jammer :(- dan gaan we maar voor nu voor de lakfolie - trouwens ook best wel dik 150 µm.

Nu het nog goed aangebracht zien te krijgen - mocht er in de toekomst zo een strip komen (doorzichtig naar ik hoop) dan kan die vast altijd nog aangebracht worden. Neem tenminste adat deze folie net als wrapfolie gewoon makkelijk weer van de lak verwijderd kan worden.
 

Inge

Lid
:yeah: Vanmiddag een ruim uurtje of wat bezig geweest met de folie. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Begonnen met de achterbumper - dit was het lastigste daar ik toen nog niet wist wat het handigst zou zijn. Maar goed die zit er nu mooi strak op - je ziet er bijna niets van.
Toen door naar de eerste achterdeur nadat ik had uitgevogeld welk welk strook folie voor welke kant van de auto was - dit ging al een heel stuk beter, waarschijnlijk omdat de folie een stukje korter was. De andere deuren gingen daarna als een soort van fluitje van een cent. Alleen goed vetvrij maken (bijsluiter gaf spiritus aan), daarna inspuiten met water met een beetje afwasmiddel en tenslotte plakken maar. De folie schuift mooi over het watermengsel heen zodat het op zijn plaats krijgen niet zoveel problemen oplevert. Zoals ik het nu heb kunnen bekijken heb ik geen luchtbellen - maar morgen even controleren en dan de deurdorpels/ achterbumper nog maar een keer in de wax zetten. Weet niet of spiritus die aantast maar vermoed van wel ivm het vetvrij moeten zijn.

Kortom voor nu ben ik erg blij met de folie - hoop dat hij zich in de toekomst goed gaat houden. Mocht dat niet het geval zijn dan kan er altijd nog een strip a la UP! (als die er ooit komt) op de achterbumper en RVS stootstrips op de dorpels.
 
Bovenaan Onderaan