Krassen na wasbox! (zwarte Skoda O3)

Chatslet

Forumguru
Vliegjes is simpel, sopje met biotex groen. kwartiertje laten inwerken en dan spoel je het er zo af.
 

BrianVerkerk

Nieuw lid
Tip van een 'autowas expert'. Ik heb bij een wasstraat gewerkt tot onlangs.

Sommige mensen gebruiken de borstel om de meest smerige dingen mee te wassen als smerige velgen, vieze caravans en aanhangers, dirt bikes vol met modder, etc. Die troep kan in de borstels blijven hangen als het goedkope of slechte borstels zijn. Ik zou de borstels eerst met de hogedruk schoonspuiten dat het vuil weg is. Ook zou ik kunststof borsters mijden, die maken gemakkelijk krassen. Zachte haren of bijv. net als in goede wasstraten texiel zijn het best om je auto mee te wassen.

Vergeet niet je eigen spons te controlleren, die kan ook vuil vasthouden en snel voor krasjes zorgen.

Oplossing: poetsen.
 

BrianVerkerk

Nieuw lid
Ik gebruik een speciale microvezel spons om alle aanslag van bomen er af te boenen als ik de auto een keer met de hand was. Meestal gaat deze de wasmachine in en dan is hij weer perfect schoon. nooit krassen of dergelijke ervan overgehouden.
 

Cordoba

Forumguru
Ik gebruik soms microvezel spons, en soms microvezel washmitt: is ook afhankelijk van omstandigheden en jaargetijde: in de winter is die spons bijna niet droog te krijgen, zeker niet in tijden dat de verwarming vrijwel niet aanslaat. Ik droog m'n spullen altijd binnen om te voorkomen dat er 'bomentroep' in mijn spons/washmitt/mf-doeken blijft hangen, waardoor ik de volgende keer juist swirls maak. Overigens was ik al mijn spullen eerst met de hand vóór ze de machine in gaan.
 

Cordoba

Forumguru
Soort voorwas @Corné de Kluijver : ik doe een laagje handwarm water van een cm of 5 in een klein emmertje en doe er wat afwasmiddel bij. Vervolgens pak ik een machinepad met de velcro naar beneden op m'n hand, en met de duim van die hand druk ik in het midden de pad in, en wrijf met m'n duim vanuit het midden naar de rand van de pad. Als je ziet hoe veel ik op die manier al uit m'n pad haal, begrijp je het wel. Op die manier haal ik al 80% van de middelen uit de pads vóór ze de wasmachine ingaan, overigens herhaal ik dit, tot het water min of meer schoonblijft (ik pak dus ook steeds een beetje water om steeds makkelijk schoon water te kunnen pakken)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Je moest eens weten hoeveel eer je kunt behalen aan 'oude lakzooi', dan wil je alleen maar oude auto's om de lak weer te kunnen laten stralen.:jaja:
 

Desperado

Forumguru
Geloof ik graag, maar mijn hobby is het niet en gaat het ook nooit worden. En dan nog de investering in al die spullen, daar kan ik lekker vaak van door de wasstraat. Wat vaak nodig is aangezien de O1 nogal eens last heeft van klei van bodem tot dak :cool:
 
Bovenaan Onderaan