Krakende achterklep

Topic in 'Superb III' gestart door Gege001, 23-05-2020.

1. Gege001

Gege001 Lid

Hallo,

Ik heb een SIII sedan met elektrische achterklep. Sinds een tijdje kraakt deze verschrikkelijk bij het openen en sluiten van de klep.
    Nog iemand dit probleem ?
    Oplossing ?

Alvast bedankt !

G.

2. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Kraken of kreunen? Gasveren eens invetten. Mijn Combi 2 heeft er ook last van, wel meer in koude periodes.

Edit: mijne is niet elektrisch.

3. EdK

EdK Forumguru

Wat kraakt er ?
    De rubbers ?
    De scharnieren ?

Al eens de rubbers licht ingevet met zuurvrije vaseline ?
    Scharnierpunten al eens ingespoten met WD40 en indien gekraak is verdwenen dan (laten) ingevet ?

4. Gege001

Gege001 Lid

Volgens mij zijn het niet de rubbers, maar wel de gasveren ... denk ik.

5. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Zou je het eens kunnen vastleggen op beeld? Dat zou enorm veel duidelijk maken denk ik, zijn wel meerdere forumleden die hiermee bekend zijn.

6. Gege001

Gege001 Lid

Doe ik eerstdaags !

JeSko vindt dit leuk.
  7. Gege001

Gege001 Lid

Ik heb het ondertss gefilmd met mijn IPhone, maar ik krijg het niet gepost ....

8. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Als het bestand te groot is, zet het op you tube en post de link hier.....

9. Gege001

Gege001 Lid

Denk niet dat dat het probleem is, maar moet een URL ingeven, maar filmpje staat gewoon op mijn smartphone ....

10. EdK

EdK Forumguru

de url van bv You tube

11. Gege001

Gege001 Lid

Is het niet mogelijk om dit gewoon toe te voegen zoals je een foto zou toevoegen ? Mss morgen eens via de pc proberen..:

12. EdK

EdK Forumguru

Nope, anders kan de forum leiding er nog een paaar terabytes bij gaan plaatsen aan opslag
    Vandaar dat de Mod uitlegt om film op You tube te plaatsen en die URL hier te plaatsen (delen )

13. Gege001

Gege001 Lid

Ok, zal ik eerstdaags eens proberen, nog nooit eerder gedaan ....

14. EdK

EdK Forumguru

Ik ook niet hoor, maar er zijn hier ongetwijfeld genoeg nerds die je het uit kunnen leggen stap voor stap :D

15. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Ik vermoed dat een van de dempers zijn einde aan het naderen is maar benieuwd naar het filmpje. Anders eens de dempers los maken en de klep met de hand bewegen kijken of dit verschilt

16. EdK

EdK Forumguru

Let wel op met een demper losmaken dat een achterklep zwaarder is dan je nu vermoed !!
    Dus doe het met een tweede persoon erbij !!

PizzaPieter vindt dit leuk.

Deel deze pagina