Krakende achterklep

Gege001

Actief lid
Hallo,

Ik heb een SIII sedan met elektrische achterklep. Sinds een tijdje kraakt deze verschrikkelijk bij het openen en sluiten van de klep.
Nog iemand dit probleem ?
Oplossing ?

Alvast bedankt !

G.
 

JeSko

Forumguru
Kraken of kreunen? Gasveren eens invetten. Mijn Combi 2 heeft er ook last van, wel meer in koude periodes.

Edit: mijne is niet elektrisch.
 

EdK

Forumguru
Wat kraakt er ?
De rubbers ?
De scharnieren ?

Al eens de rubbers licht ingevet met zuurvrije vaseline ?
Scharnierpunten al eens ingespoten met WD40 en indien gekraak is verdwenen dan (laten) ingevet ?
 

JeSko

Forumguru
Zou je het eens kunnen vastleggen op beeld? Dat zou enorm veel duidelijk maken denk ik, zijn wel meerdere forumleden die hiermee bekend zijn.
 

Gege001

Actief lid
Denk niet dat dat het probleem is, maar moet een URL ingeven, maar filmpje staat gewoon op mijn smartphone ....
 

Gege001

Actief lid
Is het niet mogelijk om dit gewoon toe te voegen zoals je een foto zou toevoegen ? Mss morgen eens via de pc proberen..:
 

EdK

Forumguru
Nope, anders kan de forum leiding er nog een paaar terabytes bij gaan plaatsen aan opslag
Vandaar dat de Mod uitlegt om film op You tube te plaatsen en die URL hier te plaatsen (delen )
 

Antera

Donateur
Ik vermoed dat een van de dempers zijn einde aan het naderen is maar benieuwd naar het filmpje. Anders eens de dempers los maken en de klep met de hand bewegen kijken of dit verschilt
 

EdK

Forumguru
Let wel op met een demper losmaken dat een achterklep zwaarder is dan je nu vermoed !!
Dus doe het met een tweede persoon erbij !!
 
Bovenaan Onderaan