EML

Lid
Volgende week donderdag de afspraak. Naast uitlezen gelijk APK en 'sjoemel software update'. Net nieuwe accu Erin geplaatst. Die had ook zijn beste tijd gehad. Zat de originele nog in af fabriek uit 2/2011. Nu een ZAP PLUS 74ah ipv de 61ah die af fabriek erin zat. Op advies van de verkopert.

Ik post volgende week de bevindingen van mbt uitlezen...
 

EML

Lid
Nou, ze hebben 'm uitgelezen. Had beloofd hun bevindingen te posten.

De enige foutmelding die ze krijgen is dat de gloeibougie van de 3e cilinder kaduk is. Ze adviseren om
gelijk alle 4 te vervangen. Kosten: 282 euro. De kosten voor het uitlezen hoef ik dan niet te betalen. Vind 't genoeg zo ;)

Daarbij spoelen ze vervolgens ook brandstofleiding door en wordt er nog iets mee geschoond. Ben even vergeten wat. Hopelijk zorgt dit ervoor dat de auto straks niet meer hapert boven de 2000 toeren als ie koud is.
 

andrehj

Forumguru
De enige foutmelding die ze krijgen is dat de gloeibougie van de 3e cilinder kaduk is. Ze adviseren om gelijk alle 4 te vervangen. Kosten: 282 euro. De kosten voor het uitlezen hoef ik dan niet te betalen. Vind 't genoeg zo ;)
Dat is wel enorm veel geld :greedy: voor vier gloeipluggen. Als ik er even op Google vind ik deze van Bosch op Ebay, voor € 49, wat een stuk realistischer lijkt. Weet alleen niet of dat precies de juiste zijn, maar als je wat langer zoekt kom je daar zo achter.
 

EML

Lid
Ik heb de kennis niet om gloeibougies te vervangen. Maar ja, met 82 euro uurloon ex BTW gaat het snel he.

Als ik het zo bekijk; de motor uitgelezen, probleem gevonden, herstelt (de gloeibougies), brandstofleiding gezuiverd, roetfilter nemen ze dan ook mee, dan is het nog steeds veel geld maar nog steeds voordeliger dan bij de Skoda dealer. Ik heb de auto gebracht naar Hamers in voorschoten, wat vroeger een Skoda dealer was maar nu nog wel Skoda onderhoudt levert incl. recht op Mobiliteitsservice.
 
Bovenaan Onderaan