Korting op Kodiaq?

Avontuur

Nieuw lid
Dat zijn inderdaad super kortingen in België
: http://www.skodapromo.be/NL/Model/kodiaq_style


33076gh.png
 

Beertje19

Senior Member
1.4 TSI 150pk style dsg6 = 33500€ + 8166€(BPM). = 41316€ zonder opties.

In Nederland betaal je hier 40230€ voor aan catalogusprijs.

Dan is je in België na korting toch nog iets duurder dan in Nederland zonder korting.

Of reken ik nu verkeerd?
 
Laatst bewerkt:

massis

Senior Member
Dat zijn inderdaad super kortingen in België
: http://www.skodapromo.be/NL/Model/kodiaq_style


33076gh.png

Dat is wel inclusief "recyclagepremie" wat betekent dat je een andere auto inruilt (die in rijdende staat is en die je al minstens 6 maanden ingeschreven hebt, dus een wrak kopen van €500 kàn als je op tijd bent :tongue: )

En dat is ook inclusief "packvoordeel", dus het verschil tussen de optiepack en de prijs van alle opties apart.




1.4 TSI 150pk style dsg6 = 33500€ + 8166€(BPM). = 41316€ zonder opties.

In Nederland betaal je hier 40230€ voor aan catalogusprijs.

Dan is je in België na korting toch nog iets duurder dan in Nederland zonder korting.

Of reken ik nu verkeerd?


Welke BPM? dat kennen wij hier niet ;) Het enige wat er bij die 33500 komt is €180 "rijklaar maken" en dan de wegentaks bij inschrijven (paar honderd euro).
 

Beertje19

Senior Member
Klopt. In België betaal je geen bpm. In Nederland wel.
Als je als Nederlander een auto koopt in België moet er wel nog bpm bijgeteld worden.
 

vloer100

Nieuw lid
De kortingen wisselen nogal.
Ik had eerder een berichtje gepost, maar het lijkt mij een goed idee om gezamenlijk een aantal offertes bij dealers op te vragen.
Ben je van plan om deze maand een Kodiaq te kopen?
Als we 5 - 10 kopers bij elkaar krijgen, dan komen we vast wel boven de 5% korting!:)
 

CDK

Forumguru
@vloer100, denk je nu echt dat dit momenteel effect heeft? Ik weet zeker van niet. De korting die je in je eentje er af kan lullen daar zal je het mee moeten doen. Er worden geen duizenden euro's verdiend door een dealer aan alleen een auto verkopen. Als dit wel zo zou zijn dan had je een kans gehad.

1) er is schaarste, want er zijn maar 1250 auto's beschikbaar voor de NL markt in 2017, schaarste is prijsopdrijvend.

2) gerelateerd aan 1, dealers hebben een zeer beperkt aantal toegewezen gekregen van de importeur, ze gaan dus hun eigen regionale klanten bedienen waar ze ook later op gebied van reparatie en onderhoud nog wat aan kunnen verdienen. Ze gaan dus geen Kodiaq verkopen met hoge korting aan iemand die het onderhoud elders gaat laten uitvoeren.
 

Nick2203

Forumguru
De kortingen wisselen nogal.
Ik had eerder een berichtje gepost, maar het lijkt mij een goed idee om gezamenlijk een aantal offertes bij dealers op te vragen.
Ben je van plan om deze maand een Kodiaq te kopen?
Als we 5 - 10 kopers bij elkaar krijgen, dan komen we vast wel boven de 5% korting!:)

Prima voorstel, ik ben daar wel voor in!
 

vloer100

Nieuw lid
Mooi Als je doorgeeft welk uitvoering en eventuele opties je wilt, dan ga ik aankomende donderdag (16/3) offertes opvragen.
Dus kom maar door! Ik ga voor 5 man!
 

Bakkertje

Forumguru
Voor leaserijders is het helemaal dramatisch. Onderhandelingspositie van de dealer is sterk. Ze kunnen die auto's toch wel kwijt. Zelf geprobeerd nog wat accessoires los te peuteren; ter vergeefs..

Dat ligt er ook aan of je voor centrale levering gaat of eigen dealerkeuze. In het eerste geval is je maandbedrag lager dan in het tweede, maar dan kun je dus wel dingen regelen bij de dealer. (denk aan een trekhaak bijvoorbeeld)
 

B.Stuurder

Forumguru
Geen korting kunnen krijgen, echt wel geprobeerd:pardon:

Tevreden over mijn inruil.:cheer:
Nu afwachten op een snelle levering zodat mijn dealer mijn huidige bus nog goed kan verkopen.
Of mijn dealer nog wat verdient is afhankelijk van de levering.

Ik denk dat het een beetje geven en nemen is. Als eerste willen rondrijden in een Kodiaq zet je op achterstand in de onderhandeling.
Mijn dealer gaf aan slechts 27 Kodiaq's te kunnen verkopen voor heel 2017 ook de lage marges helpen niet.
Dat mijn huidige auto gekocht en altijd bij deze dealer in onderhoud is geweest helpt mij om überhaubt in aanmerking te komen voor aanschaf van een Kodiaq. Zo blijf ik klant en kan mijn dealer ook wat verdienen.
Ik ben trouw aan mijn dealer en dat merk ik nu.
Jij zit bij de dealer in Gouda zeker?
 

marang73

Forumguru
Voor leaserijders is het helemaal dramatisch. Onderhandelingspositie van de dealer is sterk. Ze kunnen die auto's toch wel kwijt. Zelf geprobeerd nog wat accessoires los te peuteren; ter vergeefs..

Ik denk dat de onderhandelingspositie van de dealer slecht is. Leasemaatschappij eist flinke kortingen. En meesten Kodiaqs worden toch geleased.
 

Nick2203

Forumguru
Mooi Als je doorgeeft welk uitvoering en eventuele opties je wilt, dan ga ik aankomende donderdag (16/3) offertes opvragen.
Dus kom maar door! Ik ga voor 5 man!

Mijn wensenlijstje:
1.4 TSI Greentech 110 kW 150 pk 6 versn. DSG
Quartz grey metallic
Style Leder Zwart

Omkeerbare kofferbakmat
Parkeerpakket pro
Panoramdak elektr.bedienbaar
Sunset
Hill hold control
Verwarmbare stoelen en achterbank
Verwarmbare voorruit
Zonnewering zijruiten achter
Bagagescheidingsnet en skiluik
Adapt.cruise ass.+ front ass.
Travel assist
 
Ff knippen en plakken.

Style business uitvoering.
1.4 TSI Greentech 110 kW 150 pk 6 versn. DSG


Basisauto

1.4 TSI Greentech 110 kW 150 pk 6 versn. DSG

€ 39.405



Exterieur

Kleur: 1.4 TSI Greentech 110 kW 150 pk 6 versn. DSG

€ 650

Velgen: Lichtmetalen velgen 18 inch Elbrus

Geen meerprijs


€ 650



Interieur

Style Leder Zwart

€ 1.490



Opties & accessoires

Stoelbekleding leder zwart

Geen meerprijs

Derde zitrij

€ 890

Hill hold control

€ 80

Verwarmbare voorruit

€ 290

Adapt.cruise ass.+ front ass.

€ 290

Travel assist

€ 70


€ 1.620



Advieskosten rijklaar maken

€ 825

€ 43.990



Succes
 
Bovenaan Onderaan