Korting op Kodiaq?

Hallo allemaal, de afgelopen dagen eens nagedacht over de opvolger van onze audi A4. Terug naar Skoda dus...Dat zou een Kodiaq 1.4 150 pk style DSG kunnen zijn. Een behoorlijk bedrag van ca 37.500 euro... Ik vraag me af wat je aan korting zou kunnen vragen, of wat reëel is aan extra opties?

Bedankt voor jullie reacties
 

Frenk21

Forumguru
@amon-ra , lees even topics levertijden en interesse. Daar vind je de info.
Kort gezegd, ga je voor een gewone uitvoering heeft de dealer een marge van 7-8%, neem je een business uitvoering heeft de dealer maar een marge van 2-3%. Dus verwacht niet teveel kortingen. Ook weten de dealers niet wat de exacte levertijd is/wordt, dus ook met inruil is het flink onderhandelen.
 

VanBokhoven

Senior Member
Voor leaserijders is het helemaal dramatisch. Onderhandelingspositie van de dealer is sterk. Ze kunnen die auto's toch wel kwijt. Zelf geprobeerd nog wat accessoires los te peuteren; ter vergeefs..
 

Skodiaq

Forumguru
Toch is korting niet uitgesloten. Heb op mijn Style Business toch een ruime €1000 korting gekregen. Zonder inruil oid.
 

VanRoyal

Forumguru
8% op een Style, over prijs inclusief opties, exclusief btw en bpm. Inruil overeenkomstig ANWB koerslijst inkoop/inruil. Verschil met Style Business werd voor mij daarom te groot, zonder korting was die maar 1000 Euro duurder maar onderaan de streep zou het me ruim 3000 Euro meer gaan kosten (helaas). Ik ben tevreden...
 

Jpturtle

Forumguru
Geen korting kunnen krijgen, echt wel geprobeerd:pardon:

Tevreden over mijn inruil.:cheer:
Nu afwachten op een snelle levering zodat mijn dealer mijn huidige bus nog goed kan verkopen.
Of mijn dealer nog wat verdient is afhankelijk van de levering.

Ik denk dat het een beetje geven en nemen is. Als eerste willen rondrijden in een Kodiaq zet je op achterstand in de onderhandeling.
Mijn dealer gaf aan slechts 27 Kodiaq's te kunnen verkopen voor heel 2017 ook de lage marges helpen niet.
Dat mijn huidige auto gekocht en altijd bij deze dealer in onderhoud is geweest helpt mij om überhaubt in aanmerking te komen voor aanschaf van een Kodiaq. Zo blijf ik klant en kan mijn dealer ook wat verdienen.
Ik ben trouw aan mijn dealer en dat merk ik nu.
 

VanBokhoven

Senior Member
Ergens op dit forum meen ik ook gelezen te hebben dat Skoda er aan gelegen is om eerder merkvreemden binnen te hengelen ipv de huidige Skoda rijders. Doet wellicht ook iets met je korting.
 

maik1

Forumguru
Dat zou best eens kunnen aangezien ik veel meer dan 3% korting heb gekregen op mijn style business. Ik had niets in te ruilen, tenminste, ik heb er voor gekozen om mijn huidige auto zelf te verkopen (iemand geinteresseerd in een mooie bmw 325i touring uit 2005? :) ). Maar nu ik erover nadenk, de verkoper wist niet welke auto ik had...
 
Mijn auto niet ingeruild en 5% korting gekregen op de aankoopprijs exclusief de afleverkosten en meerprijs 4 jaar garantie. Dik tevreden. :tegek:
 

Beertje19

Senior Member
Ik heb 1% kunnen lospeuteren op een 1.4 150 pk 4x4 style business . Niet echt veel als het hier zo bekijk.
 

duijt

Forumguru
Korting op een style kan oplopen tot een procent of 7-8, maar op een style business niet meer dan 2-3
 

RCB1975

Actief lid
@Beertje19 dat is wel reëel hoor (ik neem aan over de prijs zonder BPM?). Al die mensen die bij de Business-modellen 2-3% noemen, zijn theoristen geen praktisten :). Bij de niet-Business-modellen geeft men standaard 4% en bij de Business-modellen 1%. Met een beetje rammelen maakte ik van die 4% 5% op de Style, maar dat was helemaal begin januari. Inmiddels krijgen ze alle 1250 te verkopen Kodiaqs makkelijk gesleten, dus nu is überhaupt korting krijgen al een kunst. Oftewel: je hebt een topdeal, omdat je er een hebt weten te bestellen!
 
Alsnog hebben we een redelijke korting gekregen. Ook een audi ingeruild, maar die ontvangen ze ook pas in juni...
 

Skodiaq

Forumguru
@Beertje19 dat is wel reëel hoor (ik neem aan over de prijs zonder BPM?). Al die mensen die bij de Business-modellen 2-3% noemen, zijn theoristen geen praktisten :). Bij de niet-Business-modellen geeft men standaard 4% en bij de Business-modellen 1%.
Dat is niet waar. Ik heb op mijn Style Business 2.5% korting ontvangen.
 

massis

Senior Member
Even een andere insteek vanuit België. Mijn Kodiaq wordt deze week besteld als leasebak. "Waarde van het voertuig" €40.260; daar ging vervolgens 2x korting af op de optiepacks voor totaal €1255 "saloncondities".

Vervolgens gaf ik aan dat het een leasewagen was, waarbij er meteen nog eens €4853 "fleetkorting" af mocht.
Eindbedrag: €34.153

Samen goed voor 16% korting dus.
 
Bovenaan Onderaan