Koppelingscilinder

Max-

Lid
Weet iemand of het systeem voor het koppelen/ontkoppelen nog steeds hetzelfde is als bij "oudere" auto's ? Dat de remvloeistof dus ook hiervoor word gebruikt?
Het lijkt erop dat als het warm is buiten de cilinder in de auto raar doet, stel je wilt de koppeling intrappen dan hoort dat helemaal soepel te gaan. Nu heb ik het idee dat soms het eerste gedeelte niet werkt als je hem intrapt dan zakt die dus ook wat sneller naar beneden het pedaal en dan pas meer tegen druk.

Soms geeft het ook een gevoel dat het wat stottert zeg maar (maar heel lichtjes) ik snap alleen niet goed waarom dit alleen lijkt als het echt warm is buiten?
Of zijn er bekende problemen met een van koppelingscilinders ?

Max-

Lid
Morgen gaat die naar de garage maar ik ben alweer bang voor het antwoord.. Het is namelijk niet altijd dat lees je op internet ook "intermittent" maar als het gebeurd is het zwaar irritant.

Max-

Lid
Een collega zei vandaag nog tegen mij, koop je een keer een "dure" en zogenaamd "goede" auto en zit je weer te kloten.

Precies dat. En wat ik ook nog ontdekt heb is dat hij blijkbaar niet eens fatsoenlijk MP3 bestanden van een usb stick kan afspelen.

Ik heb dan dus gewoon MP3 bestanden op mijn pc die goed zijn, ik koop een nieuwe USB-C USB stick en zet de liedjes erop. Vervolgens speel ik ze af op de pc niks aan de hand.. In de auto ook goed na aantal dagen/weken zijn de bestanden of de stick ineens corrupt. Alle liedjes hebben dan stukjes wat wegvalt. Meerdere sticks geprobeerd exfat en FAT32 maakt niks uit.

Als ik de stick dan in de pc plaats en de liedjes wil afspelen zijn ze idd corrupt. Dus de "radio" doet dit.

Echt een mooie/goede auto dit.

Max-

Lid
Monteur heb ik alles uitgelegd en hij wilde ook kijken naar stationair ivm wiebelen van motor. Gelukkig was het op dat moment heel goed te zien en gaf hij zelf al aan motorsteun en hij zei ik ook wat scheurtjes erin dus die gaat sowieso vervangen worden. Ben benieuwd..

Max-

Lid
Lopen meerdere topics maar zal hier het maar telkens aanvullen. De motorsteun had inderdaad wat scheurtjes in het rubber en word morgen vervangen (dan komt die binnen) ze hebben druk staan op de koppeling maar nog niks raars gevonden (wat ik al dacht) maar er komen warme dagen aan dus moeten ze het vast gaan merken.

En ik heb vandaag aangegeven dat ik eigenlijk niet helemaal blij ben met mijn aankoop. Het kan dus goed zijn dat hij weer ingeruild word en ik een andere auto ga kopen bij hun. (waarbij ik uiteraard toch wat beter alles ga nakijken)

hemi24

Forumguru
Ben je met “hun” getrouwd, dat je daar weer een auto vandaan wilt…?!?

Ik zou gewoon een auto zoeken die aan je wensen voldoet en waar je een goed gevoel bij hebt; waar deze dan te koop staat is dan vers 2.

Max-

Lid
Dat is omdat ik nooit meer dat geld terug ga krijgen wat ik ervoor betaald heb. Zij kunnen mij mogelijk nog "matsen" door al het gedoe.

Max-

Lid
Je MP3-probleem kan ook aan de stick liggen. Al een andere geprobeerd?
Het "gedoe" over mp3's op USB stick moet ik terugnemen blijkbaar. Ik heb alles opnieuw op die stick gezet en dan telkens alles afspelen op de PC en ja hoor hetzelfde is nu gebeurd zoals in de auto :/ weer een aantal nummers die corrupt zijn. Dit ligt dus niet aan de "auto" lijkt het.

Ik zou blijven zeuren bij ACR! Ik had een slippende koppeling (vastgesteld door VAG Nuenen en ACR bleef volhouden dat er niks aan de hand was en hebben het maar vervangen omdat VAG Nuenen dat had gezegd. Maar eerlijk is eerlijk, hij rijdt weer super … garantie is voorbij dus hopelijk komt er niks meer aan!

Max-

Lid
Vandaag gebeld staat er nu alweer een week. Er is een nieuwe hoofd koppeling cilinder besteld die moet nog binnen komen. Ben dus benieuwd of de monteur inderdaad hetzelfde heeft ervaren als ik.

Bovenaan Onderaan