Komt Falcon ooit weer terug bij Skoda?

Falcon

Donateur
Heren/dames,

Met 2 kinderen, vrouw en een moeder die sinds vorig jaar weduwe is geworden, heb ik gekozen voor een 7-persoons auto en dat is voor nu de Prius Wagon geworden. Het had ook de Touran kunnen worden met 20%, maar die was zo ontzettend kaal.. dat ik daar vanaf heb moeten zien.

Maar ik rij nu een half jaar in de Prius Wagon en ik moet zeggen.. hij voldoet... zowel het uiterlijk extern als intern. Alleen zijn er een 3 tal zaken die mij irriteren en dat zijn:

1. Het ei-vormig stuur. Nogo.. kan er maar niet aan wennen
2. De auto ligt in de bocht niet strak genoeg op de weg (ondanks de 17 inch velgen en bredere banden)
3. Geen trekhaak mogelijk.. ik gebruik blijkbaar toch vaker dan ik had verwacht..

Maar ik merk aan de mijzelf dat de Prius Wagon mij niet volledig te pakken heeft. Hoe praktisch je de auto benaderd, er mist een stukje feeling.

Tijd om alvast te gaan kijken naar een volgende auto (mogelijkheid om de Prius straks kwijt te raken aan een collega zie ik wel gebeuren)... en zodoende ben ik eigenlijk wel heel benieuwd of Skoda nu toch echt met een 7-persoons MPV of SUV komt.

Speculeren is ook leuk.. dus ik dacht ik blaas dit onderwerp weer even wat nieuw leven in :)

Falcon

Donateur
Nog niet eens zo'n gek idee eigenlijk.. een beetje zoals de 308SW .. Maar dan wel met een lekkere kont :tongue:

Gelijk even gezocht.. en kwam het volgende artikel tegen -> http://www.grootgezin.nl/vervoer271099.php

Het komt er dus op neer, dat je dan extra gordels en een opklapbare 3e zitrij moet laten plaatsen. Laten we zeggen dat je dan al gauw aan de 2500 euro komt en nog maar de vraag is of de lease-maatschappij het toe staat.
Op een Superb Combi rond de 35000 (aangekleed) wordt dat dus een prijzige aangelegenheid en nu niet meer in de 20% bijtelling (al hoop denk ik dat de 1.6tdi van de 14% Octavia dit wel weer gaat oplossen)

Canon-Eye

Forumguru
extra gordels
En dát gaat zomaar niet - tenzij daar in de constructie van de carrosserie al de nodige versterkingen en evt. boutgaten) voor zijn aangebracht. Zo niet, geen typegoedkeuring en dus gewoon 5 zitplaatsen in de RDW-administratie, vrees ik... :(

Die Fransen hebben daar van oudsher wel nette oplossingen voor gehad: destijds al de Peugeot 504, de grote Citroën breaks, meestal met de aanduiding "Familiale".
Maar ja, dat zijn natuurlijk geen Skoda's hè...

Falcon

Donateur
Hi Hetzer :) .. Ik was nog wat vergeten te melden bij mijn verhaal. Mijn vrouw heeft aan huis kinderopvang (Onderste verdieping van onze woning) en ik werk min. 3 dagen thuis. Zij pakt dus regelmatig ook de auto met de kinderen en dat is inclusief een stagaire (ze is ZZP/Franchiser).

Daarnaast is het gewoon super om even iemand anders extra mee te kunnen nemen... laatst een vrijgezelle feest voor een vriend van mij. Die is ontvoerd in een Prius op klaarlichte dag ;) door 6 schurken :tongue:

WesleyJD

Banned
Hi Hetzer :) .. Ik was nog wat vergeten te melden bij mijn verhaal. Mijn vrouw heeft aan huis kinderopvang (Onderste verdieping van onze woning) en ik werk min. 3 dagen thuis. Zij pakt dus regelmatig ook de auto met de kinderen en dat is inclusief een stagaire (ze is ZZP/Franchiser).

Daarnaast is het gewoon super om even iemand anders extra mee te kunnen nemen... laatst een vrijgezelle feest voor een vriend van mij. Die is ontvoerd in een Prius op klaarlichte dag ;) door 6 schurken :tongue:

Dat moet schrikken zijn geweest!

peperskoda

Forumguru
Als je je durft te vertonen in een Prius Wagon dan toch ook in een Dacia Lodgy........(ik blijf beide voertuigen afgrijselijk vinden)

EdK

Forumguru
Je zit toch in de wagen en dan doet de buitenkant toch niet ter zaken
Het is een ruime 7 zitter en daar gaat het om.
En wat een ander of de buurt er van vind.............niet boeiend

Bakkertje

Forumguru
Ik zou voor een Superb / nieuwe Octavia gaan en die ene keer dat je er met 6 man in ad willen zitten voor lief nemen.. Wij hebben 3 kids en 2 honden en dat gaat prima in een Superb sedan / twindoor..

Karolina

Forumguru
Je zit gewoon aan die Prius vast als je blijft vasthouden aan een 7 zits! Ik had toch die Touran gedaan of een Zafira dan....
Als je perse een 7 zits Skoda wilt, dan mag je nog wel ff wachten tot Sint juttemis!

VWim

Forumguru
Wellicht biedt dit voldoende keuzemogelijkheid?: http://www.autoweek.nl/autovergelijker
maximale nieuwprijs, aantal zitplaatsen en bouwjaar "nieuw" invoeren, druk op zoek en zie wat er geleverd kan worden.

Ik ben niet zo'n voorstander van zo'n derde zitrij op de plaats die is bedoeld als kreukelzone.

Succes met je keuze.

Falcon

Donateur
Ik wacht rustig af... Moet niks... Zit nu binnen 9 maanden al op 41.500km... Dat houdt in dat ik over 2,5 jaar een bestelling mag gaan plaatsen voor een nieuwe wagen.

De Prius Wagon is geen straf om nog in te moeten rijden

Karolina

Forumguru
Nog 2,5 jaar wachten? Zelfs een Prius zal in 2016 in de 25% bijtelling vallen als die regering zo doorgaat!

andrehj

Forumguru
En terecht. Dat hele bijtellingscircus slaat toch al nergens op. Collega rijdt in een Megane station met 1.5 dCi motortje (want 14% bijtelling), en haalt nog niet eens 1:20, wat ik met een oude Laguna 1.9 dTi makkelijk haalde, terwijl ik daar wel de volle wegenbelasting etc voor moest betalen.

Bakkertje

Forumguru
En terecht. Dat hele bijtellingscircus slaat toch al nergens op. Collega rijdt in een Megane station met 1.5 dCi motortje (want 14% bijtelling), en haalt nog niet eens 1:20, wat ik met een oude Laguna 1.9 dTi makkelijk haalde, terwijl ik daar wel de volle wegenbelasting etc voor moest betalen.

Sja ik rijd met mijn 1.6 motortje in m'n Superb toch echt 1 op 21 minimaal, meestal eerder 1 op 22 a 23... Ligt denk ik aan de rechtervoet van je collega.

Bovenaan Onderaan